Забезпечення розвивально-виховного впливу занять естрадним співом учнів молодшого шкільного віку

  • Jilong Du аспірант Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Ключові слова: школярі молодших класів, естрадний спів, музичне виховання

Анотація

У статті розглядаються проблеми формування занять естрадним співом молодших школярів на становлення їх особистості та розвиток музичних і творчих здібностей. Увага акцентується на неоднозначності впливу занять естрадним співом на художні уподобання школярів і необхідність цілеспрямованого використання ситуації підвищення інтересу дітей та їх батьків до сценічно-естрадного виконавства для здійснення позитивного педагогічного впливу на їхнє музичне й особистісне становлення.
Визначено роль соціокультурної атмосфери, дошкільних закладів та сімейних традицій на музичний досвід дітей, їх музичні уподобання, процес розвитку музичних здібностей. Схарактеризовано методи роботи над їх розвитком, спрямованим на формування навичок емоційно-виразного інтонування й втілення художнього образу у пісенно-естрадних творах. Класифіковано типові проблеми у розвитку ладовисотного та метроритмового слуху школярів молодшого шкільного віку. Висвітлено методи діагностики індивідуальних проблем у дітей з різним рівнем прояву музичних та співочих навичок школярів у процесі навчання естрадному співу. Розглянуто специфіку естради як виду музично-виконавської діяльності, особливості її прояву в сучасному вокальному мистецтві, тенденції розвитку дитячої практики естрадного співу на сучасному етапі. Сформульовано вимоги щодо добору репертуару за ознаками відповідності його змісту психологічно-віковим особливостям дітей, відповідності інтонаційних особливостей пісень вокально-виконавським можливостям учнів цього віку, впливу їх художньо-образного змісту на становлення музичної свідомості, емоції, уподобання, світосприйняття юних співаків, розвиток їхніх музичних інтересів, уподобань, ціннісних орієнтирів.

Посилання

1. Almazov E. Y. O vozrastnыkh osobennostiakh holosa doshkolnykov, shkolnykov y molodёzhy / E. Y. Almazov // Nauchnaia konferentsyia po voprosam vokalno-khorovoho vospytanyia detei, podrostkov y yunoshestva. – M., 1961. – C. 12–14.
2. Havatsko E. P. Formuvannia vokalnykh navychok u vykhovantsiv studii estradnoho spivu : nauk.-metod. posib. / Elvira Petrivna Havatsko. – Uzhhorod, 2017. – 65 s.
3. Hrachёva M. S. Materyalы o vozrastnыkh osobennostiakh morfolohyy y ynnervatsyy hortany y miahkoho nёba / M. S. Hrachёva // Nauchnaia konferentsyia po voprosam vokalno-khorovoho vospytanyia detei, podrostkov y yunoshestva. – M., 1961. – C. 43–45.
4. Yziurova O. S. Detskaia vokalnaia эstrada v systeme dopolnytelnoho obrazovanyia / O. S. Yziurova // Yzvestyia rossyiskoho hosudarstvennoho pedahohycheskoho unyversyteta ym. Hertsena. – 2009. – № 102. – S. 184–186.
5. Kon N. H. Pidhotovka mahistrantiv do vykhovannia amatoriv-spivakiv u vokalnomu hurtku / N. H. Kon // Materialy mizhnarodnoi konferentsii "Khudozhno-estetychne vykhovannia
molodi v umovakh suchasnykh informatsiinykh protsesiv i tekhnolohii". − Odesa, 2011. – S. 14–16.
6. Kak uchat muzыke za rubezhom : seryia "Master-klass" / sost., avt. predysl. D. Dzh. Kharhryvz, A. K. Nort. – M. : Klassyka-KhKhI, 2009. – 208 s.
7. Naumenko H. M. Эtnohrafyia detstva / H. M. Naumenko. − Belhorod, 2013 h. – 368 s.
8. Sapozhnyk O. V. Metodychni oriientyry muzychno-estetychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi na materiali suchasnoi populiarnoi estradnoi muzyky / O. V. Sapozhnyk // Zbirnyk
naukovykh prats. Sotsializatsiia osobystosti. – K. : Lohos, 2002. – S. 177–178.

Переглядів анотації: 109
Опубліковано
2018-03-26
Як цитувати
Du, J. (2018). Забезпечення розвивально-виховного впливу занять естрадним співом учнів молодшого шкільного віку. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 102-108. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-1-102-108