Технологія організації і проведення дидактичної гри на уроках математики у початковій школі

  • Valerii Dubrovskyi старший викладач кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: початкова школа, компетентність, гра

Анотація

У статті розглядається один із способів залучення школярів початкової школи у навчальну діяльність. Проаналізовано особливості ігрової технології як однієї з унікальних форм навчання. Обґрунтовано поняття "ігрові педагогічні технології", що включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. Визначено моменти використання ігрових технологій на уроках у початковій школі. Виокремлено сутність дидактичної гри як важливого засобу успішного засвоєння учнями математичних знань, умінь і навичок, як одну з найважливіших сфер у життєдіяльності дитини, засіб її повноцінного розумового розвитку. В статті розглядається сутність основної мети гри. Особливу увагу акцентовано на використанні дидактичних ігор на уроках математики у початковій школі. Описано структурні компоненти ігрової діяльності, описано структурні компоненти ігрової діяльності, а саме: для організації й проведення дидактичної гри слід дотримуватись умов, етапів, правил, положень. Розкрито завдання вчителя при підготовці і проведенні ігор та доцільність організації навчально-пізнавальної діяльності учнів при вивченні математики з використанням ігрових технологій молодших школярів.

Посилання

1. Bukatov V. M. Pedahohichni tainstva dydaktychnykh ihor : posibnyk / V. M. Bukatov. – K. : Red. zahalnoped. haz., 2004. – 126 s.
2. Kashuba L. I. Ihry na urokakh matematyky v 1 klasi : posibnyk / L. I. Kashuba. – Ternopil : Malva – OSO, 2001. – S. 16–34.
3. Kovalenko V. H. Dydaktychni ihry na urokakh matematyky / V. H. Kovalenko. – M., 1990
4. Kontseptsiia "Nova shkola. Prostir osvitnikh mozhlyvostei" [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://salyvonky-school.edukit.kiev.ua./koncepciya_nova_shkol/2010. – Nazva z ekrana.
5. Kudykina N. V. Vnesok vitchyznianykh psykholohiv u formuvannia pedahohichnoi teorii ihrovoi diialnosti ditei / N. V. Kudykina // Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. –
2005. – № 1. – S. 7–9.
6. Kudykina N. V. Ihrova diialnist molodshykh shkoliariv u pozaurochnomu navchalno-vykhovnomu protsesi : monohrafiia / N. V. Kudykina. – K. : KMPU, 2003. – 272 s.
7. Kulish I. M. Zastosuvannia dydaktychnykh ihor u navchalnomu protsesi // Novi tekhnolohii navchannia : nauk.-metod. zb. / red. kol.: V. D. Zaichuk (holov. red.), O. Ya. Savchenko, M. F. Dmytrychenko ta in. – K. : NMTs VO, 2002. – Vyp. 33. – S. 174–175.
8. Saiuk V. Ihrovi metody ta yikh dydaktychne znachennia / V. Saiuk // Ridna shkola. – 2001. – № 4. – S. 18.
9. Semenov V. H. Dydaktychna hra yak forma navchannia / V. H. Semenov // Rad. shkola. – 1989. – № 3. – S. 61–65.

Переглядів анотації: 491
Опубліковано
2018-03-27
Як цитувати
Dubrovskyi, V. (2018). Технологія організації і проведення дидактичної гри на уроках математики у початковій школі. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 90-94. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-2-90-94

Інші статті автора: