Методика подолання недоліків вокального інтонування у школярів молодшого та підліткового віку

  • N. H. Kon кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії музики і вокалу ПНПУ імені К.Д.Ушинського
  • Liquan Li аспірант ПНПУ імені К. Д. Ушинського
Ключові слова: співацька діяльність, музично-слухові здібності, вокальні навички

Анотація

У статті розглянуто проблеми змісту музично-виховного процесу в дитячих садочках, проблеми, які виникають у зв’язку з переміщенням акценту з музичного
розвитку дітей на підготовку групи до святкових заходів. Приділено увагу генезису музично-сенсорних засобів, проблемам інтонування, які виникають в
ранньому дитячому віці в зв’язку з розвитком мови і ослабленням ролі інтонаційно-емоційних форм спілкування з оточенням, причини появи вокально-інтонаційного бар’єру у частини дітей. Схарактеризовано проблеми залучення до співу молодших школярів, породжені наповнюваністю класів, обмеженням видів музично-навчальної діяльності на уроці музики колективними видами музикування, в результаті чого учням, які не опанували до цього часу навичками співу, не приділяється достатньо уваги з метою надання їм педагогічної допомоги в подоланні співочо-інтонаційного бар’єру. Визначено ефективні методи формування співочих навичок у всіх дітей, серед яких розвивальні музично-дидактичні ігри, вокальні вправи, що поєднуються з ритмо-руховими ігровими діями, схематично-зоровими уявленнями, в яких моделюються звуковисотні співвідношення і типове для дитячих пісень мелодійне звучання. Розглянуто особливості співочого розвитку дітей підліткового віку і особливості процесу формування у них вокальних навичок. Проаналізовано особливості деяких методик розвитку ладового слуху і навчання школярів навичок співу: релятивної системи, авторська методика Н. Кьон, методики, розробленої під керівництвом Н. Ветлугіної.

Посилання

1. Vetluhyna N. A. Muzыkalnoe razvytye rebenka. Moskva, 1973. 312 s.
2. Kёn N. H. Stylystycheskoe solfedzhyo: metod. posobye dlia studentov muzy­ kalno­pedahohycheskykh zavedenyi. Odessa, 2006. 173 s.
3. Leontev A. N. Problemы razvytyia psykhyky. Moskva: MHU, 1978. 584 s.
4. Ohorodnov D. E. Muzykalno­pevcheskoe vospytanye detei v obshcheobrazo­ vatelnoi shkole: metod. posobye. 3­e yzd. Kyev: Muzychna Ukrayna, 1989. 165 s.
5. Psykholohyia muzykalnoi deiatelnosty: teoryia y praktyka: ucheb. posobye dlia stud. muz. fak. vyssh. ped. ucheb. zaved. / D. K. Kynarskaia, N. Y. Kyiashchenko, K. V. Tarasova y dr.; pod red. H. M. Tsypyna. Moskva: Akademyia, 2003. 368 s.
6. Rodzhers K. Vzghliad na psykhoterapyiu. Stanovlenye cheloveka / per. s anhl. M. M. Ysenynoi. Moskva: Prohress; Unyvers, 1994. 479 s.
7. Stulova H. P. Akustyko­fyzyolohycheskye osnovy vokalnoi raboty s khorom. Moskva, 2005.
8. Tarasova K. V. Ontohenez muzykalnykh sposobnostei. Moskva, 1988. 175 s.
9. Teplov B. M. Psykholohyia muzykalnykh sposobnostei. Moskva; Lenynhrad: Yzd-­vo APN RSFSR, 1947. 330 s.

Переглядів анотації: 39
Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Kon, N. H., & Li, L. (2018). Методика подолання недоліків вокального інтонування у школярів молодшого та підліткового віку. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 122-127. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-3-122-127