Історія шкільного підручника США

  • O. M. Elbrekht доктор педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник відділу науково­методичного забезпечення видання навчальної літератури Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти", професор кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету
Ключові слова: підручник, засіб навчання, навчальне книговидання

Анотація

У статті розглядаються історичні аспекти розвитку шкільного підручника у США. Автором використано дослідження американських учених, в яких розкривається роль підручників в освітньому процесі, розвиток підручника в контексті змін у педагогіці та цінностях американського суспільства. Матеріали досліджень засвідчують, що підручники є надзвичайно адаптивним засобом навчання: услід за змінами проблем освіти змінюються й вимоги до підручників, стилі їх написання, представлені в них методи навчання. На основі аналізу результатів досліджень встановлено, що процес розвитку шкільного підручника США трансформується на різних етапах історії су- спільства залежно від конкретних історичних умов, є результатом соціально-політичних процесів, що відбуваються у країні. Визначено й охарактеризовано етапи розвитку шкільного підручника у США, кожному етапу відповідає покоління навчальних книг, що характеризуються своїми особливостями. З’ясовано, що сьогодні школи використовують добори різного роду навчальних матеріалів, але базовою залишається основна шкільна книга – підручник, яка використовувалася у навчальних кімнатах по всьому світу протягом тисячоліть.

Посилання

1. Korchevska N. Zarubizhni pedahohy pro pidruchnyk yak zasib formuvannia v uchniv bazhannia vchytysia: istoriohrafiia problemy. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia "Pedahohika". 2008. № 2. 128 s. S. 44–49.
2. Encyclopedia of educational research / Marvin C. Alkin (Editor). 6th edition. MacMillan Reference Books, 1992. 1606 p.
3. Spring Joel H. McGraw­Hill American Education. Tenth edition. New York: Higher Education, 2002. 305 p.
4. The textbook as discourse: sociocultural dimension of American schoolbooks / edited by Evegene F. Provenzo, Annis N. Shaver, Manuel Belle. Taylor & Francis e­Library, 2011. 341 p.
5. Babashev A. E. Osnovnye napravlenyia razvytyia obrazovanyia v srednei shkole SShA: avtoref. dyss. … kand. ped. nauk.: 13.00.01. 1997. 23 s. Nauchnaia elektronnaia
byblyoteka obrazovanyia. URL: http://www.dissercat.com/content/osnovnye­napravleniya­razvitiya­soderzhaniya­obrazovaniya­v­srednei­shkole­ssha.
6. Vseobshchaia ystoryia knyhy. MaxBooks.Ru 2007–2018. URL: http://maxbooks.ru/­berabum/shomrak98.htm.
7. Elson Ruth Miller. Guardians of tradition, American schoolbooks of the nineteenth century. Publication date 1964. URL: https://archive.org/details/guardiansoftradi00elso.
8. Farrell Joseph P. Textbooks. Overview. Encyclopedia of Education. URL: http://www.encyclopedia.com. (data zvernennia: 11 Sep. 2018).
9. Tanner Daniel. School textbooks in the united states. Encyclopedia of Education. URL: http://www.encyclopedia.com. (data zvernennia: 11 Sep. 2018).
10. Wakefield John F.TITLE A Brief History of Textbooks: Where Have We Been All These Years? 1998. 39 p.; Paper presented at the Meeting of the Text and Academic Authors
(St. Petersburg, FL, June 12–13, 1998). URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED419246.pdf.
11. Watt Michael. Research on textbook use in the United States of America. IARTEM e-Journal. Vol. 7. № 2. R. 46–72. URL: http://biriwa.com/iartem/ejournal/volume7.2/­
papers/Paper3_Watt_Research_on_textbook_use_in_the_United_States_of_America_IARTE M_eJournal_7.2.pdf.

Переглядів анотації: 44
Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Elbrekht, O. M. (2018). Історія шкільного підручника США. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 199-206. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-3-199-206