Реалізація базових компетентностей у фаховій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва

  • Maryna Mykhaskova доцент, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії
Ключові слова: базові компетенції, завдання діяльності, учитель музичного мистецтва

Анотація

У статті проаналізовано базові компетенції, які реалізуються у фаховій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Відповідно до нормативних документів, які регламентують освітньо-кваліфікаційні характеристики спеціаліста, конкретизуються соціально-особистісні, загальнонаукові, інструментальні, загальнопрофесійні та спеціалізовано-професійні компетенції. На думку автора, вони формуються в процесі діяльності спеціаліста музичного мистецтва й реалізуються в уміннях і здатностях фахівця. Визначено, що кожному завданню відповідає компетенція, яка формується системою професійних умінь. Фахова підготовка музиканта визначається метою і змістом музично-освітньої діяльності в школі (сприйманням й естетичним ставленням до музики, засвоєнням музичних знань, формуванням виконавських умінь). Наголошено, що спеціальність "Музичне мистецтво" охоплює завдання інструментально-виконавської, диригентсько-хорової, вокальної, музично-теоретичної та методичної
підготовки в різних умовах діяльності (загальноосвітній навчальний заклад, дошкільний навчальний заклад, музична школа, школа естетичного циклу, ансамблі, інструментальні колективи). Обґрунтовано, що вчитель музичного мистецтва повинен засвоїти завдання професійної діяльності відповідно до базових компетенцій спеціальності.

Посилання

1. Key Competences for Lifelong learning: A European Reference Framework – IMPLEMENTATION OF "EDUCATION AND TRAINING 2010", Work programme, Working Group B "Key Competences", 2004 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: https://www.britishcouncil.org/sites/default/files/youth-in-action-keycomp-en.pdf. – Nazva z ekrana.
2. Kompleks normatyvnykh dokumentiv dlia rozroblennia skladovykh systemy haluzevykh standartiv vyshchoi osvity / za zah. red. V. D. Shynkaruka, Kyiv, 2008 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://refdb.ru/look/2399043-pall.html. – Nazva z ekrana.
3. Kontseptualni zasady rozvytku pedahohichnoi osvity Ukrainy ta yii intehratsii v yevropeiskyi osvitnii prostir. Zatverdzheno nakazom MON № 998 vid 31.12.2004 r.
[Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.mon.gov.ua/education/average/topic/rozv/knc.doc u formati HTML. – Nazva z ekrana.
4. Lyst vid 31.07.2008 r. №1/9-484 Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia skladovykh haluzevykh standartiv vyshchoi osvity. Haluzevyi standart vyshchoi osvity Ukrainy [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://elib.crimea.edu/zakon/list484.pdf. – Nazva z ekrana.

Переглядів анотації: 14
Опубліковано
2017-03-30
Як цитувати
Mykhaskova, M. (2017). Реалізація базових компетентностей у фаховій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 147-150. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-1-147-150