Традиції та інновації в системі музично-інструментальної підготовки

  • Tetiana Liashenko доцент кафедри інструментально-виконавської підготовки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: виконавство, музична підготовка, фортепіано

Анотація

Публікація присвячена висвітленню основних виконавських проблем у процесі навчання студентів музичного факультету та обґрунтуванню методичних
засад щодо їх подолання. Аналізуються основні ступені, напрями та форми організації навчання у класі з основного інструменту. У статті розглядається
музично-інструментальна підготовка крізь призму синтезу та взаємозв’язку практичних завдань, цілей та високого професіоналізму педагога. Автор наголошує, що реалізація усіх аспектів інструментально-виконавської діяльності вимагає активізації уваги до аналізу проблем, притаманних навчально-методичній роботі у класі з основного інструменту. Окреслені завдання публікації полягають у подальшому вивченні даної проблематики, висвітленні основних етапів роботи у класі музичного інструменту. На думку автора, ефективне здійснення освітніх завдань, що включають широке коло різноманітних форм та методів навчання, підпорядковується якісному підходу щодо проведення занять з основного інструменту (фортепіано). Автор наполягає, що загально-освітній та музичний розвиток студентства залежить від стабільної, систематичної музично-педагогічної діяльності викладацького складу того навчального закладу, у якому він навчається. Автор констатує, що результат титанічної праці викладача буде плідним тільки за умови регулярної роботи та відповідального ставлення студента до предмету, в даному випадку музичного інструменту фортепіано. Об’єднання декількох аспектів музично-освітньої діяльності можуть дати яскраві результати у досягненні вершин музичного виконавства.

Посилання

1. Alekseev O. Metodyka obuchenyia yhre na fortepyano / O. Alekseev. – Moskva "Muzyka" Moskva. 1971. – 277 s.
2. Voprosy muzykalno-yspolnytelskoho yskusstva : sbornyk statei / pod redaktsyei A. A. Nykolaeva. – Vyp. 4. – M. : Muzyka, 1967. – 372 s.
3. Liubomudrova N. K voprosu o podhotovke pyanysta – pedahoha v muzykalnom vuze / N. Liubomudrova // Muzykalnoe yspolnytelstvo y pedahohika : sbornyk statei. –
Moskva : Muzyka, 1991. – S. 130–142.
4. Roshchyna T. Kantylena i pedalizatsiia yak suttievi aktsenty fortepiannoho vykonavstva u pedahohichnykh pryntsypakh Oleksandra Oleksandrova. Vydatnoho diiacha kyivskoi shkoly pianizmu / T. Roshchyna // Muzychne vykonavstvo. – Vyp. 26. – Kn. 9. – Kyiv, 2003. – S. 82–94.
5. Khentova S. Lev Oboryn / S. Khentova. – Leninhrad : Muzyka, 1964. – 201 s.

Переглядів анотації: 75
Опубліковано
2019-07-11
Як цитувати
Liashenko, T. (2019). Традиції та інновації в системі музично-інструментальної підготовки. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 196-200. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-1-196-200