Сторітелінг на уроках української мови

  • O.P. Vasilets студентка 3 курсу філологічного факультету Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
  • N. V. Bilousova кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: сторітелінг, мовна компетентність учнів, уміння

Анотація

У статті розглядаються основні підходи до аналізу сутності поняття "сторітелінг" та використання даного методу на уроках української мови. Проаналiзованi поняття "сторітелінг", "мовна компетентність", означено характерні ознаки та функціональні особливості використання сторітелінгу на уроках української мови. Наголошено на тому, що важливими засобами педагогічної діяльності вчителя є інноваційні форми навчання, які дозволяють засвоїти матеріал за рахунок аудіальної сприйнятливості учнів. Визначено уміння учнів, над якими має працювати вчитель з метою формування навички складати розповіді: уміння правильно підібрати історію, потрібно
розуміти важливість розповіді, добір ефектного початку розповіді, логічне вибудовування розповіді, уміння висловити своє ставлення до розповіді. З’ясовано, що сторітелінг може бути як пасивним, так і активним. Технологія сторітелінгу допомагає досягти певних результатів під час вивчення української мови: пожвавлення атмосфери у класі, зняття напруженості, створення невимушеної обстановки; учні краще запам’ятовують правила чи слова – вийнятки; він є одним із найбільш простих та швидких шляхів встановлення контакту між вчителем та учнями, засобом привернення та утримання їх уваги

Посилання

1. Bakanova, S. Storytellynh: kak stat rasskazchykom ystoryi: tsykl statei pervoprokhodtsa russkoho storytellynha "Shkola эffektyvnыkh storytellerov" [Storytelling: how to become a storyteller: a series of articles by the pioneer of Russian storytelling, School of Effective Storytellers].. URL: http:// parispress.ru/master-klassy/avtoram/ [in Russian].
2. Herasymenko, O. Storytellynh – еffektyvnyi varyant neformalnoho obuchenyia [Storytelling - an effective option for non-formal learning]. URL: http://www.trainings. ru/library/articles/?id=6330 [in Russian].
3. Daletskaia, M. Е. (2014). Mnoholykyi storytellynh: sovremennye tekhnolohyy yly khorosho zabytoe staroe? [The many faces of storytelling: modern technology or the well-forgotten old?] Byblyoteka v shkole. Pervoe sentiabria – Library at school. First of september, 3 (318). 19-23 [in Ukrainian].
4. Symmons, A. (2013). Storytellynh. Kak yspolzovat sylu ystoryi [Storytelling as an effective non-formal learning option]. Moskva: Mann, Yvanov y Ferber [in Russian].
5. Storitellinh yak efektyvnyi variant neformalnoho navchannia [Storytelling as an effective non-formal learning option]. URL: https://www.ar25.org/article/storitelling-yak-efektyvnyy-variant-neformalnogo-navchannya.html [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 33
Опубліковано
2019-06-27
Як цитувати
Vasilets, O., & Bilousova, N. V. (2019). Сторітелінг на уроках української мови. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 59-64. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-2-59-64