Група продовженого дня як одна із форм становлення особистості учня у початковій школі

  • V. Dubrovsky старший викладач кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: освітній процес, особистість учня, початкова школа

Анотація

У статті автор торкається важливої проблеми, яка полягає в ролі групи продовженого дня з формування активної особистості, фізично й морально здорової, що має потреби у різних видах дозвіллєвої та навчальної діяльності і успішно їх реалізує. Охарактеризовано головну мету початкової школи, як соціального інституту, в сучасних умовах є різнобічний розвиток дітей, здатних до самореалізації особистості, їх пізнавальної діяльності, навичок самоосвіти, творчих здібностей, загальнонавчальних умінь. Зокрема, проаналізовано, що групи продовженого дня, як і основне навчання, мають формувати в учнів ключові компетентності, необхідні для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості. Доведено, що в умовах сильної зайнятості батьків молодших школярів, група продовженого дня на даний час є необхідною і важливою формою організації вільного, позаурочного часу учнів, виявляє дієвий вплив на їхній всебічний розвиток. Встановлено, що вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних здібностей, запитів та інтересів дітей.

Посилання

1. Herliand, T. M. (2003). Rol vykhovatelia hrupy prodovzhenoho dnia u formuvanni vsebichno rozvynenoi osobystosti molodshoho shkoliara.zh [The role of the teacher of the extended day group in the formation of the comprehensively developed personality of the younger student] Naukovi zapysky. Seriia: "Pedahohichni nauky" – Proceedings Series: "Pedagogical Sciences". Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 52, 2. 70–71 [in Ukrainian].
2. Yefimov, A. (2005). Kryterii otsiniuvannia roboty vykhovatelia [Criteria for evaluating the caregiver's work] Pochatkova osvita – Primary education, 10, 20–21 [in Ukrainian].
3. Morozova, Z. V. (2007). Hrupa prodovzhenoho dnia [Extended day group]. Kharkiv: TORSINH PLIuS [in Ukrainian].
4. Spivak, O. L. (Eds.). (2007). Navchalno-vykhovni zaniattia v hrupi prodovzhenoho dnia [Educational classes in the extended day group] Kharkiv: Ranok N,T, 2007 [in Ukrainian].
5. Holubenko, M. (Eds.). (2005). Posadova instruktsiia vykhovatelia: abetka vykhovateliaHPD [Caregiver's job description: GPA caregiver alphabet]. (2nd ed., repr.). Kyiv: Red. zahalnoped. haz. 5 [in Ukrainian].
6. Stepanov, O. M. (Eds.). (2006). Psykholohichna entsyklopediia [Psychological Encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 128
Опубліковано
2019-06-27
Як цитувати
Dubrovsky, V. (2019). Група продовженого дня як одна із форм становлення особистості учня у початковій школі. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 65-70. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-2-65-70