Соціалізуючий потенціал педагога як представника соціономічної професії

  • T. M. Tyulpa кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та психології Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка
Ключові слова: соціономічні професії, соціалізація особистості, соціалізуючий потенціал педагога

Анотація

У статті представлене наукове обґрунтування соціалізуючого потенціалу діяльності педагогів як представників соціономічних професій, у якій професійні знання і навички усвідомлено використовуються для безпосередньої взаємодії з людиною з метою її успішної соціалізації. Подана характеристика закладу загальної середньої освіти як культурно-освітнього центру, що формує соціокультурне освітнє середовище в навколишньому соціумі. Розкрито соціалізувальні функції педагога, що спрямовані на процес соціалізації особистості в умовах
навчально-виховних освітніх закладів. Схарактеризовано педагогічні аспекти впливу на процеси соціалізації в діяльності вчителя.

Посилання

1. Znanetskyi, F. V. (1925). Zakony sotsialnoi psykholohii [Laws of social psychology] [in Ukrainian].
2. Sorokin, P. A. (1992). Chelovek. Civilizacija. Obshhestvo [Human. Civilization. Society]. Moskva: Politizdat [in Russian].
3. Lednev, B. C. (2002). Nauchnoe obrazovanie – razvitie sposobnosti k nauchnomu tvorchestvu [Scientific education – the development of the ability to scientific creativity]. Moskva: MGAU [in Russian].
4. Ushynskyi, K. D. (1951). Zibrannia tvoriv [Collected Works]. (Vols. 1–11, Vol. 2). Moskva [in Ukrainian].
5. D’jui Dzh. (1921). Vvedenie v filosofiju vospitanija [Introduction to the Philosophy of Education]. Moskva [in Russian].
6. Maslova, N. F. (1994). Rabochaja kniga social’nogo pedagoga. Сh. 1. Gumanisticheskaja pedagogika [Workbook of a social educator. Part 1: Humanistic pedagogy] Posobie dlja samoobrazovanija specialista po social’noj rabote. Orel [in Russian].
7. Khodyrieva, Yu. H. (2013.) Osnovni kharakterystyky sotsialnykh i profesiinykh funktsii maibutnoho pedahoha [Basic characteristics of social and professional functions of the future teacher]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pedahohichni ta psykholohichni nauky – Collection of scientific papers of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical and Psychological Sciences. 1, 328–339 [in Ukrainian].
8. Tiulpa, T. M. (2016). Sotsialne vykhovannia yak sotsiokulturnyi komponent tsilespriamovanoho vplyvu na sotsializatsiiu studentskoi molodi [Social education as a sociocultural component of a purposeful influence on the socialization of student youth]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. 133, 1, 328–339 Chernihiv: NPU them. T. Shevchenko [in Ukrainian].
9. Nikitina, V. A. (2000). Social’naja pedagogika [Social pedagogy]. Moskva: Vlados [in Russian].

Переглядів анотації: 12
Опубліковано
2019-12-02
Як цитувати
Tyulpa, T. M. (2019). Соціалізуючий потенціал педагога як представника соціономічної професії. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 33-38. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-4-33-38