Художні моделі епічного топосу Петербурга в повісті "Музыкант" Т. Шевченка

  • D. Yu. Boklakh здобувач кафедри української літератури Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, м. Старобільськ
Ключові слова: топос міста, локус міста, просторовий образ

Анотація

У статті проаналізовано особливості відтворення топосу Петербурга на прикладі повісті "Музыкант" Т. Шевченка. Визначено дефініцію поняття "топос міста", розглянуто наративні особливості творення прозового топосу Петербурга. З’ясовано специфіку зображення епічного топосу міста крізь модуси міського тексту. Виокремлено та інтерпретовано локуси лікарні, саду, Великого театру, кімнати, інституту, трактиру, Казанського собору, що утворюють геопоетичну матрицю топосу міста крізь чуттєві інтенції героя-музиканта. Досліджено художні моделі топосу Петербурга як міста втрати життєвих перспектив та як прогресивного осередку розвитку творчої особистості.

Посилання

1. Abashev V. V. (2012). Russkaia literatura Urala. Problemy geopoetiki [Russian literature of the Urals. Geo-ethics problems], Perms. [in Russian].
2. Bibik V. B. (2010). Lokus kimnaty iak skladova hronotopnoii struktury romanu V. Pidmogilnogo "Misto" [The locus of Kimnati is a warehouse warehouse
chronotopo structure of the novel by V. Pidmogilnogo] Aktualni problemy slovianskoii filologii. Seriia: Lingvistyka і literaturoznavstvo – Actual problems and words’ans of philology. Seriya "Lingvіstika і litіtertournozavstvo". Vol. XXIII. ch. 2. 478–486. [in Ukraine].
3. Boron O. (2015). Poet і iogo proza: geneza, semantika і retseptsia Shevchenkovoii tvorchosti [He sings in his prose: genesis, semantics and recipes of Shevchenko's creativity]. Kyiv. [in Ukraine].
4. Getman S. V. (2003). Prosvitnetskyi ideal liudyny ta iogo obrazna interpretatsia u povistiah T. Shevchenka [Prosvіnnitsky ideal lyudinit yo yogo figurative іnterpretatsіya povistyah T. Shevchenko] Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukraine].
5. Kerlot H. E. (1994). Slovar simvolov. Moscow, "REFL-book", [in Russian].
6. Tabachkovskyi V. G. ta in. (2004). Ludyna v esentsiynyh ta ekzystentsiynyh vymirah [People in actual and executing wimry]. Kyiv. [in Ukraine].
7. Shevchenko T. G. (2003). Povne zibrannia tvoriv [Shevchenko T. G. Povne zіbrannya tvoriv]. (Vols. 1–6, Vol. 3 ) Kyiv. [in Ukraine].
8. Chheilo A.A. (2012). Potentsial vyzhyvannia liudyny v umovah pesymistychnyh perspektyv [Potential vision of people in the minds of long-term prospects]. Grani – Facets (1), 58–61. [in Ukraine].
9. Iaroshevych І. (2014). Kontseptsia tvorchoii osobystosti v povistiah T. Shevchenka [Concepts of creative work in T. Shevchenko povistyah]. Naukovyi visnyk Uzhgorodskogo universytetu – Naukovy Bulletin of Uzhgorod University. Seriya "Philology. Socialist Communities". Seriia: Filologia. Sotsialni komunikatsii. Vypusk 1. S. 294–29. [in Ukraine].
10. Entsyklopediia symvolov, znakov, emblem [Encyclopedia of symbols, signs, emblems]. (2007). Moscow. [in Russian].

Переглядів анотації: 121
Опубліковано
2019-07-26
Як цитувати
.
Розділ
Літературознавство