Особливості наукових досліджень, що торкаються проблематики академічної доброчесності, у Сполучених Штатах Америки та Україні

  • O. Y. Nesterova доцент Національого технічного університету "Дніпровська політехніка"
Ключові слова: академічна доброчесність, порівняльне дослідження, порушення академічної доброчесності

Анотація

У статті розглядаються питання організації педагогічних досліджень у сфері академічної доброчесності в Україні з урахуванням досвіду інших країн світу. Серед країн, практичний та теоретичний доробок яких визначається як важливий для України, визначено США. Метою статті є опис особливостей наукових досліджень, що торкаються проблематики академічної доброчесності у Сполучених Штатах Америки та Україні, зокрема у порівняльному аспекті. У статті підкреслюється, що використання кодексів поведінки для студентів і науковців в Україні та психологічні, педагогічні й методичні передумови забезпечення їх ефективності – це питання, яке вимагає тривалих досліджень, зокрема експериментальних. Насамперед такі дослідження мають бути спрямовані на визначення ціннісного компоненту, який має потенціал забезпечення ефективності будь-якого кодексу поведінки для сучасної учнівської молоді. На основі проведеного дослідження зроблено висновки про те, що дослідження проблематики академічної доброчесності в аспекті вивчення потенціалу використання досвіду Сполучених Штатів Америки в Україні поступово набувають ознак системності, що
підтверджується такими напрямками досліджень, як філософський, педагогічний та правовий. Педагогічні дослідження стосуються широкого кола проблем, зокрема осмислюваних як на теоретичному, так і на експериментальному рівнях, що дає підстави визначати актуальність таких досліджень для оптимізації процесу становлення академічної культури закладів освіти України.

Посилання

1. Harust Yu., Pavlenko B. Problems related to implementation of academic integrity principles in domestic higher educational institutions.. Pravovi horyzonty. 2018. 10 (23). S.13-20
2.Kalynovskyi Yu. Academic integrity as a factor in legal education of students. Hileia. K.: VIR UAN, 2012. 63 (№8). S. 477−482.
3. Kovalchuk O., Potapiuk L. Academic honesty assurance in higher educational institutions: international experience. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia "Pedahohika i psykholohiia". Pedahohichni Nauky. 2017. № 1 (13) S. 21-26
4. Potapiuk L. M., Potapiuk I. P. Moral imperatives for the improvement of higher education. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohii. 2017. № 1 (17). S. 33-40. URL: http://eetecs.kdu.edu.ua (data zvernennia: 27.06.2019).
5. Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-19. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (data zvernennia: 27.06.2019). 6. Slobodianiuk O. The role of the scientific and pedagogical team in shaping the culture of academic integrity of students . Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu. 2018. № 6. S. 143-139.
7. Stephens J., Romakin V., Yukhymenko M. Academic motivation and misconduct in two cultures: A comparative analysis of US and Ukrainian undergraduates. International Journal for
Educational Integrity. Vol. 6 No. 1 July, 2010. Р. 47–60.

Переглядів анотації: 35
Опубліковано
2019-06-27
Як цитувати
Nesterova, O. Y. (2019). Особливості наукових досліджень, що торкаються проблематики академічної доброчесності, у Сполучених Штатах Америки та Україні. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 153-157. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-2-153-157