ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ ДЖЕЙМІ ЕБЕРСОЛЬДА

  • O. Pavlenko кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментально-виконавської підготовки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0001-5164-6504
Ключові слова: Джеймі Еберсольд, мистецька освіта, методика навчання, джазова імпровізація, вміння джазової імпровізації, творчий розвиток

Анотація

У статті розкриваються особливості методики навчання джазової імпровізації видатного педагога-музиканта Джеймі Еберсольда. Зосереджується увага на важливості впровадження в сучасний освітній процес методів та прийомів навчання імпровізації, що сприятимуть підвищенню рівня фахової підготовки майбутніх викладачів музичного мистецтва. Джеймі Еберсольд – відомий музикант та педагог, який здобув світове визнання завдяки своїй методиці навчання джазової імпровізації. Проаналізовано, що педагог-музикант створив ґрунтовне навчально-методичне забезпечення та аудіозаписи, що допомагають здобува- чам освіти вчитися та розвиватися у галузі джазової музики. З ясовано, що основою методики навчання джазової імпровізації є особистісно-орієнтований підхід. Представлено основні принципи методики Джеймі Еберсольда, які полягають у формуванні вміння імпровізувати в галузі джазової музики за допомогою вивчення звукорядів, акордів, мелодій, особливостей джазового ритму, гармонії та розвитку музичного слуху, пам яті. Саме педагогу-музиканту належить всесвітньо відома концепція «Музика мінус один». Навчальні записи включають акомпанемент професійного джазового ансамблю для сольного інструмента.
Запропонована педагогом-музикантом нова форма організації навчання стала проривом у викладанні джазу: у здобувачів освіти з явилася можливість імпровізувати за поширеними джазовими стандартами й акордовими послідовностями з ритм-секцією за допомогою навчальних аудіозаписів, які містять тему, джазову гармонію та сольну партію. Цей підхід допомагає здобувачам освіти опанувати базові музичні структури необхідні для імпровізації та вдосконалити навички за допомогою практичного підходу. Ще один важливий принцип методики Джеймі Еберсольда – це розвиток музично-слухових уявлень та пам яті. Педагог- музикант зосереджує увагу на формуванні вмінь слухати та розуміти музику, що дозволяє здобувачам освіти імпровізувати на основі того, що вони чують. Він також рекомендує здобувачам освіти записувати себе під час імпровізації та прослуховувати свої записи, щоб удосконалити свої навички. З ясовано, що методика Джеймі Еберсольда сприяє розвитку творчості та свободи вибору у здобувачів освіти.

Посилання

1. Maestro dzhazu (nagoroda) [Jazz maestro (award)]. URL: http://surl.li/hqfok [in Ukrainian].
2. Pavlenko, O.M. (2017). Dzhazova osvIta u SShA: istoriko-pedagogichniy aspect [Jazz education in the USA: historical and pedagogical aspect]. Naukoviy chasopis Natsionalnogo pedagogichnogo universitetu imenI M.P. Dragomanova – Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanova. Kiyiv: NPU im. M.P. Dragomanova. Issue. 22 (27), 2. P. 210–216 [in Ukrainian].
3. Aebersold, J. (1992). How to Play Jazz and Improvise. New Albany, IN: Published by Jamey Aebersold [in English].
4. Aebersold, J. (2017). Jazz Handbook. New Albany, IN: Jamey Aebersold Jazz [in English].
5. Kennedy, G. & Kernfeld, B. (2002). The New Grove Dictionary of Jazz. Vol. 1 (2nd ed.). New York: Grove s Dictionaries [in English].
6. The History of Play-A-Long (and More). (2020). JazzTimes. Retrieved May 6. URL: https://jazztimes.com/features/profiles/history-of-play-a-long/ [in English].
7. Thibeault, M.D. (2022). Aebersold s Mediated Play-A-Long Pedagogy and the Invention of the Beginning Jazz Improvisation Student. Journal of Research in Music Education. Issue 70 (1). P. 66–91 [in English].

Переглядів анотації: 39
Опубліковано
2023-10-12
Як цитувати
Pavlenko, O. (2023). ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ ДЖЕЙМІ ЕБЕРСОЛЬДА. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 96-102. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2023-PP-2-96-102