ВИКОРИСТАННЯ JITSI MEET ТА MOODLE ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЙ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ У РЕАЛЬНОМУ ЧАСІ

  • О. Л. Горошко аспірант Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0009-0003-6518-4832
Ключові слова: навчальний процес, дистанційне навчання, Jitsi Meet, Moodle, відеоконференції

Анотація

В останні роки ситуація в Україні накладає на навчальний процес суттєві обмеження: епідемія ковіду, війна примусили шукати для традиційного «аудиторного» навчального процесу інші шляхи. Очевидним шляхом подолання такого роду проблем є застосування Інтернет-технологій. З цією метою у навчальному процесі широко використовуються системи управління навчанням, серед яких найбільшою популярністю користується Moodle. Ця система широко використовується для дистанційного навчання і в нашому навчальному закладі. Але таки системи (і Moodle у цьому плані не виключення) на жаль не мають у складі повноцінного модуля для проведення відео-конференцій, а для дистанційного навчання саме він грає ключову роль. Ця проблема може бути вирішуються шляхом використання популярних систем Zoom і Skype. Для широкого загалу використання цих систем є цілком зручним, але вони не здатні працювати в деяких країнах, наприклад, в Китаї. До того ж, ці системи працюють самостійно, за межами Moodle і мають ще й певні обмеження. Всіх цих недоліків позбавлена система для проведення відеоконференцій та онлайн-спілкування Jitsi Meet. Це безкоштовне рішення, що дозволяє працювати з контингентом студентів в будь-який країні світу. Більше того, розробники системи передбачили можливість підключення її до складу Moodle, що дозволяє створювати інтерактивні навчальні ресурси для навчання в режимі реального часу безпосередньо на сторінках курсу. У статті розглядається практичний механізм інтеграції системи з Moodle, що мало висвітлюється у літературі. Інтеграція Jitsi Meet з Moodle дозволяє планувати веб-конференції на сторінках курсів, мати протоколи про участь на конференції, відстежувати виконання діяльності, не мати обмежень за часом проведення зустрічей, ділитися екраном, здійснювати опитування, транслювати відео з YouTube та обговорювати його разом зі студентами і мати повний контроль модерації. А – головне – мати контрольоване середовище для живого спілкування зі студентами, які можуть знаходитися в будь-якій точці світу.

Посилання

References
1. Jitsi Meet | Free Video Conferencing Solutions. URL: https://jitsi.org/jitsi-meet/ (data zvernennia: 10.09.2023) [in English].
2. Moodle – Open-source learning platform | Moodle.org. URL: https://moodle.org/ (data zvernennia: 1.06.2023) [in English].
3. Nash, S.S. & Rice, W. (2018). Moodle 3 E-Learning Course Development. (4d ed.). Birmingham. Mumbai: Packt [in English].
4. N.M. Losyeva, N.M. Kyrylenko, V.V. Kyrylenko, A.I. Kryzhanovskyi. 28.09.2021 INFORMATION COMPETENCE AS A BASIS FOR STUDENTSSELF-REALIZATION: PRACTICAL EXPERIENCE. URL: http://lib.ndu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2212 (data zvernennia: 30.09.2023) [in English].
5. P. Nicholson (2007). «A History of E-Learning», in Computers and Education: E Learning, From Theory to Practice, (B. Fernández-Manjón, J. M. Sánchez-Pérez, J. A. Gómez Pulido, M. A. Vega-Rodríguez & J. Bravo-Rodríguez (Eds.)). Dordrecht: Springer Netherlands, [in English].
6. Losieva, N.M. (2016). Rozrobka i vykorystannia dystantsiinykh kursiv u navchalnomu protsesi [Development and use of distance courses in the educational process]. Vinnytsia: DonNU im. Vasylia Stusa [in Ukrainian].
7. Losieva N.M., Borzdykh A. (2018). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii i samorealizatsiia studenta v protsesi navchannia [Information and communication technologies and self-realization of the student in the learning process]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu – Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University [in Ukrainian].
8. Sysoieva, S.O. & Osadcha, K.P. (2019). Stan, tekhnolohii ta perspektyvy dystantsiinoho navchannia u vyshchii osviti Ukrainy [Status, technologies and prospects of distance learning in higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids. Issue 70 (2). P. 271–284 [in Ukrainian].
9. Smirnova-Trybulska, Ye.M. (2007). Dystantsiine navchannia z vykorystanniam systemy MOODLE [Distance learning using the MOODLE system]. Kherson: Vydavnytstvo Ailant [in Ukrainian].
10.Tryus, Yu.V., Herasymenko, I.V. & Franchuk, V.M. Systema elektronnoho VNZ na bazi MOODLE [The electronic university system based on MOODLE]. Cherkasy [in Ukrainian].
11. UNIKOM – Universytetske Navchalne Informatsiino-Komunikatsiine seredovyshche. URL: https://vle.ndu.edu.ua/ (data zvernennia: 24.09.2023) [in English]

Переглядів анотації: 63
Опубліковано
2024-03-28
Як цитувати
Горошко, О. (2024). ВИКОРИСТАННЯ JITSI MEET ТА MOODLE ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЙ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ У РЕАЛЬНОМУ ЧАСІ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 64-72. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2023-PP-4-64-72