АНАЛІЗ ДОСВІДУ ФУНКЦІОНУВАННЯ АМЕРИКАНСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІДТРИМКИ ДОМАШНЬОЇ ОСВІТИ

  • Ю. М. Дмитрів аспірантка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-8195-963X
Ключові слова: домашня освіта, домашня освіта в США, організації підтримки домашнього навчання, домашні школярі, хоумскулінг

Анотація

Статтю присвячено аналізу досвіду створення та функціонування організацій з питань домашньої освіти у США. Розглянуто передумови, особливості функціонування та перспективи діяльності таких організацій (груп підтримки, асоціацій, коаліцій). З метою аналізу стану правозахисного аспекту домашньої освіти було здійснено вивчення наукової літератури, опрацьовано інформацію американських та українських електронних ресурсів громадських асоціацій, установ, організацій. У результаті вивчення американської науково-педагогічної літератури виокремлено два напрямки руху домашнього освіти у США: ідеологічний та педагогічний. Було з’ясовано поширеність батьківських груп підтримки та визначено їх роль у контексті становлення домашньої освіти у США. За підсумками аналізу наукових джерел, встановлено три основні рівні функціонування в США груп підтримки батьків домашніх школярів: місцевий, державний, національний та висвітлено цілі й завдання кожного з них. Визначено переваги участі батьків домашніх школярів у групах підтримки та з’ясовано можливості, які пропонують такі групи. Описано особливості створення та функціонування кооперативів у США як однієї із форм батьківських об’єднань. З метою аналізу американського досвіду створення та функціонування організацій з підтримки домашньої освіти, розглянуто педагогічні та методологічні аспекти діяльності таких організацій та установ у США: Національної асоціації домашньої школи, Асоціації правового захисту домашньої школи, Національного науково-дослідного інституту домашньої освіти та Коаліції за відповідальну домашню освіту. Встановлено основні напрямки їх діяльності, в тому числі створення консультативної команди, забезпечення програмами підтримки та фазовим супроводом сімей, у яких діти навчаються вдома. Здійснено оцінку впливу цих організацій на формування домашньої освіти в США. Проаналізовано особливості діяльності асоціацій, які займаються впровадженням та підтримкою домашньої освіти в Україні. Виокремлено основні завдання, засади та перспективи їх подальшого функціонування.

Посилання

References
1. Hromadska orhanizatsiia «Ukrainska natsionalna asotsiatsiia simeinoi osvity» (UNASO) [Public organization "Ukrainian National Association of Family Education" (UNASO)]. URL: https://www.unaso.org/ [in Ukrainian].
2. Osvitno-konsultatsiinyi tsentr domashnoho (simeinoho) ta alternatyvnoho navchannia «Velitsei» [Educational and consulting center for home (family) and alternative education "Velycey"]. URL: http://www.ukraine-school.org/ [in Ukrainian].
3. Ruban, I. (2014). Domashnie navchannia yak alternatyvna forma zdobuttia pochatkovoi osvity (za ideiamy amerykanskoho pedahoha Dzhona Kholta) [Homeschooling as an alternative form of primary education (according to the ideas of the American educator John Holt]. Porivnialno-pedahohichni studii – Comparative pedagogical studies. No 6 (20). P. 161‒168 [in Ukrainian].
4. Basham, P. (2001). Home schooling: from extreme to the mainstream. Public Policy Source. Vol. 51. P. 1‒18 [in English].
5. Collom, E. (2005). The ins and outs of homeschooling: The determinants of parental motivation and student achievement. Education and Urban Society. No 37(3). P. 307–335 [in English].
6. Collom, E. & Mitchell, D. (2005). Home schooling as a social movement; Identifying the determinants of homeschoolers’ perceptions. Sociological Spectrum. No 25(3). P. 273‒305 [in English]
7. Gaither, M.M. (2008). Homeschool: An American history. New York: Palgrave MacMillan [in English].
8. Hill, P. (2000). Home schooling and the future of public education. Peabody Journal of Education. No 75(1/2). P. 20‒31 [in English].
9. Kaya, T. (2015). An evaluation of the historical development and recent state of homeschooling in the USA. Turkish Journal of Sociology, 1, 99–118 [in English].
10. Lyman, I. (2000). The homeschooling revolution. Amherst, MA: Bench Press International [in English].
11. Lips, D. & Feinberg, E. (2008). Homeschooling: A growing option in American education. Washington, DC: Heritage Foundation [In English].
12. Murphy, J. (2012). Homeschooling in America: Capturing and assessing the movement. Thousand Oaks, CA: Corwin [In English].
13. Perry, J. & Perry, K. (2000). The complete guide to homeschooling. Los Angeles: Lowell House [in English].
14. Rathmell, J., Collins, G. (2013). A heuristic inquiry into the stress the home educators experience. Home School Researcher. 29 (2). URL: https://core.ac.uk/download/pdf/- 58824468.pdf [in English].
15. The Coalition for Responsible Home Education. URL: https://responsible homeschooling.org/ [in English].
16. The Home School Legal Defense Association. URL: https://hslda.org/ [in English].
17. The National Home Education Research Institute. URL: https://www.nheri.org/ [in English].
18. The National Home School Association. URL: https://nationalhomeschoolas sociation.com/ [in English].
19. Whitehead, J. & Bird, W. (1984). Home education and constitutional liberties: The historical and constitutional arguments in support of home instruction. Westchester, IL: Crossway Books [in English].

Переглядів анотації: 37
Опубліковано
2024-03-28
Як цитувати
Дмитрів, Ю. (2024). АНАЛІЗ ДОСВІДУ ФУНКЦІОНУВАННЯ АМЕРИКАНСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІДТРИМКИ ДОМАШНЬОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 81-90. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2023-PP-4-81-90