Студент мистецького профілю у спектрі гуманізації освіти
Анотація
Стаття присвячена проблемі підготовки педагога мистецького спрямування до гуманізації освітнього процесу. Обґрунтовується необхідність надання студентам можливості навчатися і розвиватися у відповідності до їх інтересів, потреб, здібностей і бажань. Розкриваються особливості міжособистісних стосунків та форм спілкування викладача і студента основою якого є діалог; організації освітнього процесу на гуманістичних засадах на відміну від авторитарних. Проводиться паралель між авторитарним і особистісно орієнтованим навчанням, зміст якого спостерігається у зміні ставлення педагога до студента (учня), індивідуальному підході, взаємоповазі, врахуванні його інтересів, допомозі в реалізації намірів, стимулюванні та підтримці самоцінної мистецької діяльності своїх учнів на шляху до формування людини культури тощо. Зосереджується увага на створенні особливого культурно-педагогічного середовища, побудованого на взаємній довірі, повазі, свободі вибору напрямків діяльності педагога спрямованих на набуття відповідних компетентностей майбутнім фахівцем, вимог до себе, що базуються на основі саморефлексії, саморегуляції власної діяльності. Висвітлюються принципи застосування і постійного функціонування в умовах навчання за особистісно орієнтованою мистецько-освітньою парадигмою. Пропонуються форми та методи засвоєння гуманістичних освітніх цінностей, комплекс дій викладачів ЗВО для стимулювання студентів до постійного саморозвитку, набуття навичок особистісно-зорієнтованого навчання і виховання майбутніх учнів, формування особистості здатної до творчості, самореалізації своїх здібностей і намірів, ціннісного ставлення до навколишнього світу і самого себе, постійного саморозвитку, віри у свої можливості тощо. Характеризується професійна модель педагога мистецького профілю гуманістичної спрямованості.
Посилання
1. Biletska, M., Kotova L. & Pidvarko, T. Osoblyvosti formuvannia profesiinykh tsinnostei maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Peculiarities of the formation of professional values of the future teacher of musical art]. Molod i rynok – Youth and the market. Drohobych, 2022. No 9 (207). P. 85–89 [in Ukrainian].
2. Beh, I. (2014). Humanistychna model vykhovannia v mezhakh teoretychnoho dyskursu [The humanistic model of education within theoretical discourse]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology. No 3 (840). P. 46–54 [in Ukrainian].
3. Humennykova, T.R. (2004). Osnovy metodyky muzychnoi osvity: osobystisnyi dyskurs [Student in the force field of personality-oriented pedagogy]. No 1. P. 45–48. Kyiv [in Ukrainian].
4. Zyazyun, I.A. (2012). Nemaie pedahohiky bez pedahoha [There is no pedagogy without a teacher]. Ridna shkola – Native school. No 4–5. P. 19–23 [in Ukrainian].
5. Rogers, K. (1986). Pro nauku pro osobystist [On the science of personality]. Kyiv [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 20
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.