Дидактична роль SWOT-аналізу у професійній взаємодії вчителів початкової та базової школи
Анотація
У статті на основі чинних нормативних документів доведено актуальність пошуку нових форм професійної взаємодії педагогічних працівників закладу загальної середньої освіти, що обумовлено вимогами сертифікації та атестації вчителів згідно з сучасним законодавством. Розкрито мету дослідження, яка полягає в тому, щоб описати основні етапи практичної реалізації та розкрити дидактичну роль SWOT-аналізу як сучасної форми професійної взаємодії вчителів початкової та базової школи, що передбачає формування науково-дослідницьких компетентностей педагогічних працівників та дослідницьких компетентностей учнів. Відображено забезпечення наступності в умовах Нової української школи при викладанні інтегрованих курсів «Я досліджую світ» у 3–4-х класах та «Пізнаємо природу» у 5–6-х класах. Визначено напрямки групової взаємодії педагогічних працівників під SWOT-аналізу для спільного визначення сильних, слабких сторін, можливостей та загроз у досягненні кінцевого запланованого результату в системі «вчитель-група вчителів». Розкрито можливості використання інтерактивних аркушів wiser.me, Liveworksheets для індивідуального розв’язання учнями, у тому числі з особливими освітніми потребами, початкової та базової школи математичних задач різних рівнів складності інтегративних за своїм змістом з метою закріплення знань, одержаних за підсумками проведеного ними дослідження. На основі проведеного діагностування подано результати щодо рівнів сформованості дослідницьких компетентностей вчителів: елементарних проєктно-технологічних, інформаційних, інформатичних умінь учнів початкової школи та базових проєктно-технологічних, інформаційних, інформатичних умінь учнів базової школи, які є відображенням складових науково-дослідницьких компетентностей вчителів, серед яких предметно-методичний, STEM-інтегративний, технологічно-цифровий, проєктивний компоненти. За підсумками аналізу одержаних результатів обґрунтовано доцільність використання SWOT-аналізу у професійній взаємодії вчителів початкової та базової школи для забезпечення наступності у викладанні інтегрованих курсів «Я досліджую світ» та «Пізнаємо природу» відповідно до вимог Нової української школи.
Посилання
1. Bida, D., Hilberh, T., Kolisnyk, Ya. Modelna navchalna prohrama «Piznaiemo pryrodu». 5-6 klasy (intehrovanyi kurs)» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program "Getting to know nature". 5-6 grades (integrated course)" for institutions of general secondary education]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy – Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: http://surl.li/uowmw (data zvernennia: 21.06.2024) [in Ukrainian].
2. Bozhynskyi, V. (2019). Sertyfikatsiia: shcho vidpovisty na zapytannia pratsivnykiv [Certification: what to answer to employees’ questions]. Praktykum upravlinnia zakladom osvity – Educational institution management workshop. No 2. P. 6–11 [in Ukrainian].
3. Ivanytska, N.A. (2024). Vyznachennia komponentiv naukovo-doslidnytskykh kompetentnostei vchyteliv pochatkovoi ta bazovoi shkoly v systemi «vchytel – uchni» [Determination of the components of scientific and research competences of primary and basic school teachers in the "teacher-pupil" system]. Naukovi zapysky – Proceedings. No 212. P. 107– 111. URL: http://surl.li/uppsg (data zvernennia: 19.06.2024) [in Ukrainian].
4. Ilchenko, L. . & Kindrat, I. (2020). Za pidvyshchenniam kvalifikatsii – do Vyshchoi shkoly osvitnoho menedzhmentu [For advanced training – to the Higher School of Educational Management]. Praktykum upravlinnia zakladom osvity – Educational institution management workshop. No 2. P. 22–25 [in Ukrainian].
5. Lavrinenko, O.A. (2018). Pedahohichnyi dosvid: monitorynh ta perspektyvy [Pedagogical experience: monitoring and perspectives]. Kyiv: In-t ped. osvity i osvity doroslykh im. Iv. Ziaziuna NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
6. Podoliuk, N. & Strilbitska, O. (2021). Netvorkinh i maistermaind dlia pedahohiv: u konteksti vyvchennia ukrainskoi movy (za profesiinym spriamuvanniam) [Networking and masterminding for teachers: in the context of learning the Ukrainian language (professional orientation)]. Akademichni studii – Academic studies. No 2. P. 68–72. URL: http://surl.li/updjc (data zvernennia: 20.06.2024) [in Ukrainian].
7. Pohribniak, N. (2018). Skhodynkamy samoosvity – do profesiinoho zrostannia [Steps of self-education – to professional growth]. Praktykum upravlinnia zakladom osvity – Educational institution management workshop. No 1. P. 45–49 [in Ukrainian].
8. Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Savchenko O. Ya., 3–4 klas [A typical educational program, developed under the leadership of O. Ya. Savchenko, 3rd-4th grade]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy – Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: http://surl.li/uowlk (data zvernennia: 22.06.2024) [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 34
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.