Інтеграція креативних підходів до виконавсько- сценічної майстерності магістрів-хореографів у процесі фахової підготовки: теоретичний аспект
Анотація
На межі XX–XXI століття хореографічна освіта в Україні перебуває на етапі інтенсивного розвитку та трансформацій, вимагаючи зростання кваліфікованих спеціалістів. Це відображається у створенні нових підходів до професійної підготовки фахівців у сфері виконавської, балетмейстерської та викладацької діяльності в галузі хореографічного мистецтва. В результаті впровадження нового стандарту для напряму підготовки спеціальності 024 «Хореографія» на другому (магістерському) рівні вищої освіти визначається важливість магістра хореографії у сучасному суспільстві. Це призвело до активного удосконалення навчальних програм, спрямованих на формування висококваліфікованих фахівців з глибоким розумінням теоретичних засад та широким спектром творчих та практичних навичок. На фоні глобалізації та культурного обміну, заклади вищої мистецької освіти акцентують свою увагу на розвиток міжнародних партнерств, залучаючи здобувачів з інших країн. Це сприяє збагаченню хореографічного досвіду та взаємному впливу різних хореографічних традицій та виконавсько-сценічної майстерності. Стаття розглядає теоретичний аспект інтеграції креативних підходів у виконавсько-сценічній майстерності магістрів-хореографів у процесі фахової підготовки вищих мистецьких закладів освіти. Автор структурує концепції креативності та досліджує її роль у хореографічному мистецтві, детально аналізуючи значущість інтеграції традиційних та інноваційних методів для досягнення оптимального балансу в процесі формування фахових вмінь. Наголошено на ключові теоретичні принципи, що підтримують процес інтеграції та розкривають його потенціал у контексті сучасних викликів у галузі хореографічної освіти. Дослідження зосереджене на теоретичних основах впровадження креативності в освітній процес, визначаючи стратегії та методи, що сприяють успішній реалізації цього підходу. Наводяться приклади ефективної імплементації означених теоретичних концепцій у практику викладання, сприяючи розвитку вищого рівня виконавськосценічної майстерності здобувачів другого магістерського рівня зі спеціальності 024 «Хореографія»
Посилання
1. Velykyi tlumachnyi slovnyk (VTS) suchasnoi ukrainskoi movy [Big explanatory dictionary (BED) of contemporary Ukrainian language]. URL: https://1531.slovaronline.com/- 201022 [in Ukrainian].
2. Zelinska, Y.T. (2010). Rozvytok kreatyvnosti v strukturi profesiinoi kompetentnosti [Development of creativity in structure of professional competence]. Rynok pratsi ta zainiatosti naselennia – The labour and employment market. No 2. P. 29. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/15948/1/127-128.pdf [in Ukrainian].
3. Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody [Integration learning: thematic and activity approaches]. URL: https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannyatematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/ [in Ukrainian].
4. Rostovska, Y.O. Formuvannia vykonavsko-stsenichnoi maisternosti maibutnikh fakhivtsiv z khoreohrafii u zakladakh vyshchoi osvity ukrainy [Formation of performing-scenic mastery of future specialists in choreography in higher educational institutions of Ukraine]. Naukovi zapysky – Scientific notes. V.V. Burnazova (Eds.). Nizhyn: Nizhyn Gogol State University, 2023. No 2. P. 145 [in Ukrainian].
5. Yaskiv, P. Kreatyvnist yak chynnyk rozvytku profesiinoi kompetentnosti maibutnoho fakhivtsia [Creativity as the factor of professional competence of a future specialist]. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/15948/1/127-128.pdf [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 24
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.