Фахова підготовка майбутніх учителів мистецтва до виконавсько-педагогічної роботи засобами української народної музичної творчості

  • С. В. Чабан-Чайка кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-1755-3141
Ключові слова: українська народна музична творчість, творчий пошук, музичнотворча діяльність, формування виконавських навичок, українська культура, виховання, національна свідомість, народна педагогіка

Анотація

Наукову розвідку присвячено дослідженню фахової підготовки майбутніх учителів мистецтва до виконавсько-педагогічної роботи засобами української народної музичної творчості. У статті деталізується змістовно-сутнісна характеристика української народної музичної творчості, інтерпретації та виконавства. Розглянуто актуальні питання оптимізації фахової підготовки майбутніх учителів музики шляхом впровадження кращих зразків української народної музичної творчості у навчальний процес. Здійснено аналіз наукових праць щодо сутності понять: «українська народна музична творчість», «виконавські навички», «національна свідомість». У відповідності до концепції середньої загальноосвітньої та національної школи України споконвічність, первинність культурно-історичних традицій народу, діалектична єдність їх із загальнолюдською культурою є вихідним принципом при конструюванні змісту освіти. Створення національної системи освіти в умовах розбудови незалежної української держави потребує адекватного спрямування виховання. Національне виховання передбачає принцип народності виховання, що зумовлює потребу у формуванні національної свідомості, любові до рідної землі і свого народу. Один із шляхів духовного відродження України – прилучення молоді до української народної музичної творчості. Проаналізовано естетично-педагогічне значення української народної музичної творчості. Розглянуто творчий пошук як систему осмисленої музично-професійної діяльності студентiв, яка характеризується їх позитивним ставленням до опанування широкого дiапазону жанрів української народної музичної творчості та вмінням реалізувати спецiальнi музичнi знання на практиці. Засвоюючи і використовуючи найкращі зразки попереднього досвіду, нові покоління збагачують та удосконалюють його, роблять свій внесок у розвиток педагогічної науки. Окреслено перспективу фахової підготовки майбутніх учителів мистецтва до виконавсько-педагогічної роботи засобами українського народного музичного мистецтва.

Посилання

References
1. AlIksIychuk, O. & Chaban-Chayka, S. (2022). Kolektivne muzikuvannya uchnIv pochatkovoyi shkoli u orkestrI dityachih muzichnih InstrumentIv na urokah mistetstva [Collective music-making by elementary school students in an orchestra of children's musical instruments at art lessons]. Kam’yanets-PodIlskiy: vidavets PP Voloschuk V.O. [in Ukrainian].
2. GordIychuk, M. (1979). Folklor i folkloristika [Folklore and folkloristics]. Kyiv: Muzichna UkraYina [in Ukrainian].
3. (1993). Informatsiinykh zbirnyk Ministerstva Osvity Ukrainy [Information collection of the Ministry of Education of Ukraine]. No 24. P. 5. Kyiv [in Ukrainian].
4. (1995). KontseptsIya natsIonalnogo vihovannya [The concept of national education]. Ridna shkola – Native school. No 6. P. 20. Kyiv [in Ukrainian].
5. Mishanich, S. (1991). Usna narodna tvorchIst [Oral folk art]. Kultura I pobut naselennya UkraYini – Culture and life of the population of Ukraine. Kyiv [in Ukrainian].
6. Smolyak, O.S. (1998). Ukrayinskiy dityachiy muzichniy folklor [Ukrainian children's musical folklore]. Issue 1. TernopIl: LILEYa [in Ukrainian].
7. Suhomlinskiy, V.O. (1988). Sertse vIddayu dItyam [I give my heart to children]. Kyiv: Rad. Shkola [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 17
Опубліковано
2024-08-28
Як цитувати
Чабан-Чайка, С. (2024). Фахова підготовка майбутніх учителів мистецтва до виконавсько-педагогічної роботи засобами української народної музичної творчості. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 119-126. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2024-PP-2-119-126