Педагогічний потенціал вокального мистецтва у патріотичному вихованні молодших учнів у КНР
Анотація
У статті проаналізовано досвід національно-патріотичного виховання у КНР. Наведено сучасний стан проблеми патріотичного виховання засобами вокального мистецтва в КНР на основі аналізу праць китайських педагогів, які досліджують особливості педагогічного потенціалу вокального виконання у вирішенні завдання патріотичного виховання сучасної молоді, зокрема молодших школярів в загальноосвітніх закладах. Доповнюються розробки вітчизняних вчених про роль вокального мистецтва у вихованні учнів нового тисячоліття патріотами. Визначено, що китайські і українські вчені сьогодні досліджують різні аспекти патріотичного виховання молодших школярів, але проблема потребує подальших розробок в цьому напрямі. У статті акцентовано, що нинішнє патріотичне виховання в китайських загальноосвітніх школах засноване на традиційній моделі очного навчання. Цифрова трансформація загальної освіти відкриває більше можливостей для учнів та вчителів, але також створює певні проблеми у патріотичному вихованні. Підкреслюється, що значну роль у вихованні патріотів засобами вокального мистецтва грає керівник хору, який зобовʼязаний не тільки професійно поєднувати різні методичні прийоми у навчанні дітей вокалу, а й захоплювати кожну дитину музикою так, щоб вона викликала в ньому емоції та спонукала роздумувати. Це можливе лише в тому випадку, якщо у дітей сформована потреба у спілкуванні з вокальною музикою. Для цього необхідно створювати та підтримувати особливу живу та радісну атмосферу під час занять, щоб кожна дитина відчула радість від власних досягнень та відчула свою значну роль у загальному успіху колективу, який виконує дуже важливу місію у спільній справі патріотичного згуртування нації силою мистецтва. Визначено, що включення творів видатних діячів минулого до плану музичних занять не тільки допоможе збагатити знання учнів про історію становлення співочої культури країни, а й викликатиме прагнення дбайливо зберігати та розвивати традиції, що у результаті служить справі виховання високого почуття любові до батьківщини, поваги до її минулого, відповідальності за її сьогодення та майбутнє.
Посилання
1. Anikina, T.O. (1993). Patriotychne vykhovannya maybutnikh vchyteliv muzyky zasobamy khudozhn’oho krayeznavstva [Patriotic education of future music teachers by means of artistic local history]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
2. Bazhenov, V.H., Ponomar’ov, O.S. & Romanovs’kyy, O.H. (1998). Vykhovannya patriotyzmu maybutnikh kerivnykiv [Education of patriotism of future leaders]. Visnyk Kharkiv. derzh. politekhn. un-tu – Visnyk Kharkiv. state polytechnic university. Issue 22. P. 100–104. Kharkiv [in Ukrainian].
3. Bekh, I. (2015). Patriotyzm u vymiri suchasnoho vykhovannya [Patriotism in terms of modern education]. Kiyv: Osvita [in Ukrainian].
4. Van, Lychun’, Chzhao, Khun, Chzhan, Khonhyan & Lun, Zhunsya. (2009). Universytety zdiysnyuyut’ innovatsiyne vykladannya kul’tury tradytsiynykh svyat [Universities carry out innovative teaching of the culture of traditional holidays]. Chuan’shan. No 3. P. 221–224 [in Ukrainian].
5. Vashchenko, H. (1994). Vykhovnyy ideal [An educational ideal]. Poltavs’kyy visnyk – Poltava Herald. Poltava [in Ukrainian].
6. Mkrtchyan, O.A. (2020). Formuvannya hotovnosti maybutnikh vykhovateliv do profesiynoyi diyal’nosti yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of readiness of future educators for professional activity as a psychological and pedagogical problem]. Aktual’ni pytannya humanitarnykh nauk – Current issues of humanitarian sciences. Drohobych: Vydavnychyy dim «Hel’vetyka». Issue 33. Vol. 2. P. 247–258 [in Ukrainian].
7. Chzhan, Lisin. (2009). Osoblyvosti orhanizatsiyi doshkil’noho vykhovannya u KNR [Peculiarities of the organization of preschool education in the People’s Republic of China]. Doshkil’ne vykhovannya – Preschool education. No 12. P. 95–104 [in Ukrainian].
8. Shevchenko, H.P. & Rashydova, S.S. (2012). Dukhovni osnovy patriotychnoho vykhovannya [Spiritual foundations of patriotic education]. Luhans’k: Noulidzh [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 21
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.