Вплив традиційних ідей давньокитайської філософії на художньо-естетичне виховання сучасної молоді КНР

  • Ж. Е. Сироткіна кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного та образотворчого мистецтв Ізмаїльський державний гуманітарний університет https://orcid.org/0000-0002-6766-5985
Ключові слова: художньо-естетичне виховання, сучасна молодь, національні культурні традиції, музично-педагогічна освіта КНР

Анотація

У статті представлено теоретичні передумови становлення сучасної педагогічної науки, що дозволяють уявити цілісну картину щодо стану та перспективи розвитку художньо-естетичного виховання в системі загальної музичної освіти КНР. Автором опрацьовано значну кількість досліджень, присвячених загальним проблемам художньо-естетичного виховання у КНР. На підставі зробленого аналізу розкривається важлива роль національних культурних традицій у вирішенні завдань художньо-естетичного виховання молоді, які історично посідають у Китаї особливе місце. Акцентовано увагу на тому, що ще з часів великого Конфуція музика дозволяє побачити і зрозуміти красу навколишнього світу, сприяє духовному та моральному вдосконаленню людини, благотворно впливає на суспільні завдання та соціальні відносини. Доведено, що розуміння ролі художньо-естетичного виховання молоді є актуальним, простежується в нормативних державних документах, що лежать в основі організації системи музичної освіти КНР. Охарактеризовано історичні, культурологічні, національні фактори і традиційні ідеї давньокитайської філософії, зокрема гармонії, як магістрального напряму існування культури людства, що впливають на особливості художньоестетичного виховання сучасної молоді у парадигмі китайської музичної культури. Доведено значення впливу традиційних національних культурних традицій на розвиток музичної освіти у КНР з поступовим впровадженням сучасних світових тенденцій науково-педагогічного простору. Зазначено, що вирішення масштабних завдань неможливе без наукового осмислення концептуальних ідей та багатого досвіду художньо-естетичного виховання, накопиченого на сьогодні в Китайській Народній Республіці. Підкреслено, що у освітньому процесі широко використовуються новітні методи і форми художньо-естетичного виховання, які засновані на давньокитайських традиціях і одночасно враховують сучасні тенденції розвитку музично-педагогічної освіти. Представлено гармонійне поєднання унікальних національних особливостей художньо-естетичного виховання та прогресивних європейських методик.

Посилання

References
1. Van, Yan’pin. (2014). Formuvannya vokal’noyi kul’tury shkolyariv pidlitkovoho viku [Formation of vocal culture of teenage schoolchildren]. Teoriya ta melodyka khudozhn’oyi osvity – Theory and melody of art education. Vyp. 16. S.142–146. Kyiv [in Ukrainian].
2. Vitvyts’ka, S.S. (2012). Estetychne vykhovannya maybutn’oho vchytelya v konteksti idey V.O. Sukhomlyns’koho [Aesthetic education of the future teacher in the context of the ideas of V.O. Sukhomlynskyi]. Estetychne vykhovannya ditey ta molodi: teoriya, praktyka, perspektyvy rozvytku – Aesthetic education of children and youth: theory, practice, development prospects. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
3. Lyu, Tsyan’tsyan. (2010). Formuvannya khudozhn’oyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv muzyky ta khoreohrafiyi v pedahohichnykh universytetakh Ukrayiny i Kytayu [Formation of artistic competence of future teachers of music and choreography in pedagogical universities of Ukraine and China]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
4. Khu, Tsiyin. (2015). Pohlyady kytays’kykh ta yevropeys’kykh naukovtsiv na strukturu i zmist etnoestetychnoyi kul’tury osobystosti [Views of Chinese and European scientists on the structure and content of the ethno-aesthetic culture of the individual]. Teoretychni pytannya kul’tury, osvity ta vykhovannya – Theoretical issues of culture, education and upbringing. No 52. P. 60–63. Kyiv: Vyd. tsentr KNLU [in Ukrainian].
5. Dzin, Nan. (2009). Kryteriyi vokal’noyi muzychno-pedahohichnoyi pidhotovky studentiv KNR [Criteria for vocal musical and pedagogical training of students of the People’s Republic of China]. Naukovyy chasopys NPU im. M. Drahomanova – Scientific journal of the NPU named after M. Drahomanova. Issue 7(12). P. 128–131. Kyiv [in Ukrainian].
6. Si, Daofen. (2013). Znachennya narodno-pisennoyi tvorchosti u vykonavs’komu mystetstvi Kytayu [The importance of folk song creativity in the performing arts of China]. Visnyk Luhans’koho derzhavnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk State University. Issue 10 (269). P. 111–115 [in Ukrainian].
7. U, Ifan. (2009). Etnokul’turnyy komponent u profesiyniy pidhotovtsi vchyteliv muzyky u Kytayi [Ethnocultural component in professional training of music teachers in China]. Teoriya ta metodyka khudozhn’oyi osvity – Theory and method of art education. Issue 7 (12). P. 122–128. Kyiv: NPU [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 28
Опубліковано
2024-08-28
Як цитувати
Сироткіна, Ж. (2024). Вплив традиційних ідей давньокитайської філософії на художньо-естетичне виховання сучасної молоді КНР. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 163-168. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2024-PP-2-163-168