Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти засобами навчального тренінгу
Анотація
В статті визначено, що зміст вищої освіти носить багатокомпонентний характер, охоплює не лише академічні знання, а й способи практичної діяльності, творчий досвід, ціннісні орієнтації особистості здобувача вищої освіти. Відповідно використання ряду активних методів навчання у вищій школі в рамках семінарських, практичних і лабораторних занять, дасть можливість здійснити тренування практичних умінь і навичок майбутніх фахівців щодо конкретних виробничо-операційних дій в межах визначеного змісту начального предмету. Тому навчальний тренінг дає можливість здійснювати рольовий розподіл діяльності суб’єкта і об’єкта навчально-пізнавального процесу. У сучасному, вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному фахівцю постійно необхідно розвивати свої знання. Його успішність в професійній діяльності залежить від ефективності впровадження інновацій, які базуються на нових методологічних підходах, сучасних принципах викладання та психолого-педагогічних теоріях, що сприяють розвитку активного навчання. В статті тренінг розглядається як один із інноваційних методів навчання та ефективний інструмент підготовки здобувачів вищої освіти. В роботі також висвітлюються особливості впровадження тренінгу через застосування інтерактивних методів навчання. Оволодіння новими методами навчання та виховання потребує внутрішньої готовності розуміти важливість навчання протягом всього життя, також вимагається серйозна праця з впровадження нових методів та адаптація до змін у суспільстві. У статті підкреслюється, що важливим кроком в процесі переходу від моделі фахівця до моделі його підготовки є обов’язкове виокремлення та повний опис типових завдань, при вирішенні яких студент засвоює найбільш характерні види дій на основі відповідних знань. Наголошено, що такі типові навчальні завдання повинні носити особистісно-рольовий сенс для самого студента, тобто передбачати скупість знань, інтересів і потреб в певній соціальній групі.
Посилання
1. Androshchuk, I.V. (2019). Treninh yak zasib pidhotovky maibutnikh vykladachiv do pedahohichnoi vzaiemodii. [Training as a means of preparing future teachers for pedagogical interaction]. Visnyk Cherkaskoho universytetu – Herald of Cherkasy University. No 9. Pp. 117–121. Cherkasy: Cherkaskyi natsionalnyi universytet imeni Bohdana Khmelnytskoho [in Ukrainian].
2. Balakhtar, V.V. (2015). Sotsialno-psykholohichnyi treninh i manipuliatsiia [Socio psychological training and manipulation]. Vyzhnytsia: Cheremosh [in Ukrainian].
3. Bondarieva, L.I. (2015). Navchalnyi treninh u systemi metodiv ekonomichnoho navchannia [Educational training in the system of economic education methods] Nauka i suchasnist – Science and modernity. Kiyv: NPU im. M.P. Drahomanova [in Ukrainian].
4. Yevdokymova, N.O. (2014). Sotsialno-psykholohichnyi treninh yak tekhnolohiia rozvytku osobystosti studenta [Socio-psychological training as a technology of student personality development]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy – Bulletin of the National University of Defense of Ukraine. 4 (41). Pp. 211–217 [in Ukrainian].
5. Miliutina, K.L. (2014). Teoriia ta praktyka psykholohichnoho treninhu [Theory and practice of psychological training] Kiyv: MAUP [in Ukrainian].
6. Novikova, L.M. (2018). Treninh yak zasib aktyvizatsii navchannia u vyshchii shkoli [Training as a means of activating learning in higher education]. Pavlohrad: Maksymus-K [in Ukrainian].
7. Slavković, A., Slavković, V. (2019). The importance of training in contemporary organizations. Hotel and Tourism Management. Vol. 7. No. 2. Pp. 115–125 [in English].
Переглядів анотації: 21
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.