Формування методичної компетентності майбутніх викладачів вокальних дисциплін як детермінанта успішної педагогічної діяльності
Анотація
У даній статті розглядається актуальна проблема формування методичної компетентності майбутніх викладачів вокальних дисциплін як важливої передумови для досягнення успішної педагогічної діяльності. Визначаються ключові аспекти цієї компетентності, зокрема професійно-педагогічні знання, психолого-педагогічні уміння та навички, а також професійний досвід. Висвітлено важливість кожної з цих складових, підкреслено, що їх інтеграція сприяє якісному організації навчального процесу. В статті розкрита сутність методичної компетентності, вказана на її роль у формуванні глибокого розуміння норма[1]тивних аспектів музичної освіти та здатності до ефективного застосування різноманітних методів навчання. Наголошено та тому, що в освітньому процесі методична компетентність виступає як невід’ємна складова професійної майстерності педагога, що відіграє важливу роль у виконанні його педагогічних завдань. Це поняття охоплює широкий спектр знань, вмінь, практичних навичок та методологічних підходів, які сприяють ефективній організації та здійсненню навчально-виховного процесу, удосконаленню методики викладання і досягненню високих результатів у навчанні й вихованні. Значущість професійного досвіду в контексті розвитку методичної компетентності відзначається через його вплив на власну самоосвіту та підвищення професійної майстерності. Узагальнено, що методична компетентність викладача вокальних дисциплін є ключовим чинником у досягненні високої якості педагогічної діяльності. Ця компетентність передбачає вміння застосовувати знання на практиці для навчання студентів. Складові методичної компетентності – професійно-педагогічні знання, психолого-педагогічні уміння, професійний досвід – взаємодіють, сприяючи якісному навчальному процесу та вимагають системного формування та адаптації методичного підходу до різних аудиторій для забезпечення якісної музичної освіти.
Посилання
1. Bakhmat, N. (2022) Metodychna kompetentnist vchytelia v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Methodical competence of the teacher in the conditions of inclusive education]. New Inception. Vol. 1-2 (7-8), 52 – 61 [in Ukrainian].
2. Ishchenko, I.V. (2021). Navchalno-metodychna kompetentnist vykladacha zakladu fakhovoi osvity [Educational and methodological competence of a teacher of a professional education institution]. Innovative models of development of scientific and methodical competence of teachers of professional and professional pre-higher education: experience, problems, prospects [in Ukrainian].
3. Lyktei, L.M. (2019). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia Novoi ukrainskoi shkoly u konteksti idei I.A. Ziaziuna [Formation of methodological competence of the New Ukrainian School future teacher in the context of I. A. Zyazyun’s ideas]. Collection of scientific works of the Kamianets-Podilskyi Pedagogical University. Issue 26. Vol. 1. Pp. 126– 131 [in Ukrainian].
4. Lymarenko, V. (2021). Strukturni komponenty metodychnoi kompetentnosti maibutnoho kerivnyka vokalnoho ansambliu [Methodical competence structural components of the vocal ensemble future leader]. Musical Art in the Educological Discourse. Vol 5. Pp. 49–53 [in Ukrainian].
5. Martynenko, O. & Kovtun, H. (2016). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti vchytelia matematyky ta ekonomiky [Formation of methodological competence of mathematics and economics teacher]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Vol. 3 (57). Pp. 398–406 [in Ukrainian].
6. Mormul, A. (2009). Metodychna kompetentnist maibutnikh vchyteliv humanitarnoho profiliu yak pedahohichna problema [Methodical competence of future humanitarian teachers as a pedagogical problem]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University. Vol. 43. Pp. 176–179 [in Ukrainian].
7. Ostapenko, N. (2015). Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Competency approach in the professional training of the future music teacher]. Scientific notes of Nizhyn State University named after Mykola Gogol. Vol. 2. Pp. 53–57 [in Ukrainian].
8. Pliachenko, T.M. (2012). Kompetentnisna model u strukturi fakhovoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky [Competency model in the structure of professional training of the future music teacher]. Modern strategies of university education: qualitative dimension. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/570/1/T_Plyachenko_Kompetentnisna%20model.pdf [in Ukrainian].
9. Protsyshyna, O. (2021). Struktura metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha mystetskoi shkoly [The structure of methodical competence of the art school future teacher]. Musical Art in the Educological Discourse. Vol. 5. Pp. 66–73 [in Ukrainian].
10.Simonenko, L.Yu. (2013). Metodychna kompetentnist yak skladnyk profesiinoi kompetentnosti vchytelia ukrainskoi movy [Methodical competence as a component of the professional competence of a teacher of the Ukrainian language]. Scientific Bulletin of Donbass. Vol. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_2_28 [in Ukrainian].
11.Skvortsova, S.O. (2014). Metodychna kompetentnist uchytelia pochatkovoi shkoly [Methodical competence of the primary school teacher]. Collection of scientific works. Kherson: KhDU. Vol. 65. Pp. 254– 259 [in Ukrainian].
12.Shevchuk, S.S. (2017). Innovatsiini aspekty rozvytku metodychnoi kompetentnosti pedahohiv profesiinoi shkoly u systemi pisliadyplomnoi osvity [Innovative aspects of the development of methodological competence of vocational school teachers in the system of postgraduate education]. Zbiór artykułów naukowych. Konferencji Miedzynarodowej NaukowoPraktycznej” Pedagogika. Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju współczesnej nauki” (29.11.2017.-30.11.2017) Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour» [in Ukrainian].
13.Yan, Chzheniui. (2023). Metodychna kompetentnist vchytelia muzychnoho mystetstva yak predmet naukovo-pedahohichnoho doslidzhennia [Methodical competence of the music teacher as a subject of scientific and pedagogical research]. Current issues of humanitarian sciences. Issue 59. Vol. 3 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 11
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.