Особливості використання методики LEGO для ефективного навчання дробів учнів початкових класів

  • Н. М. Демченко кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0003-1382-0756
Ключові слова: LEGO, методика LEGO, технологія LEGO, учні початкових класів, навчання дробів, уроки математики

Анотація

У статті розглядається важливість та ефективність використання методики LEGO у навчанні дробів у початковій школі. Наголошується на необхідності розвитку пізнавальних та творчих здібностей учнів. Визначено, що одним із основних завдань сучасної освіти є стимулювання пізнавального інтересу, що можна досягти через інтерактивні методи навчання, серед яких LEGO технологія відіграє важливу роль. Згідно з аналізом психолого-педагогічної літератури, LEGO-конструктори стали важливим інструментом в освіті, який активно використовується у дошкільних закладах та початковій школі. Позитивний вплив використання LEGO підтверджується дослідженнями сучасних науковців, які зазначають, що конструктор LEGO сприяє розвитку творчих, дослідницьких навичок, покращує навчання через гру. У статті підкреслено, що LEGO допомагає дітям через пізнавальну гру знайо митися з навколишнім світом, розвивати просторове мислення та моторику рук. Важливими аспектами є інтерактивність, ігровий характер та можливість використання LEGO для моделювання реальних ситуацій, що робить навчання дробів доступним і цікавим для учнів. Методика LEGO в навчанні дробів базується на принципах практичної спрямованості, інтерактивності та ігрового підходу. LEGO-конструктори дозволяють візуалізувати дроби через моделювання конкретних об’єктів, що сприяє кращому розумінню абстрактних математичних понять. У статті також описані основні характеристики LEGO-завдань, такі як можливість розвитку кількох навичок одночасно, адаптація завдань під потреби учнів і можливість повторення для покращення навичок. У статті розглянуто LEGO-технологію як частину STEAM-освіти, що сприяє всебічному розвитку учнів. Зауважено, що використання методики LEGO базується на кількох загальних підходах: візуалізація дробів, ігрове навчання, проблемне навчання і підтримка індивідуального навчання, що допомагає розвивати логічне мислення, математичні навички та креативність, а також покращує мовленнєві здібності дітей. Автором обґрунтовується важливість LEGO-технології у навчальному процесі як ефективного інструменту для викладання дробів і підкреслює її роль у створенні захоплюючого і ефективного навчального середовища для молодших школярів.

Посилання

Bader, S.O. (2018). LEGO-tekhnolohiia yak zasib sensornoho rozvytku ditei doshkilnoho viku [LEGO technology as a means of sensory development of preschool children]. Innovatsiina pedohohika – Innovative pedagogy. P. 194–197 [in Ukrainian].

Korotun, I.V. LEGO-systema v osvitnomu prostori novoi pochatkovoi shkoly [LEGO system in the educational space of the new primary school]. Shkilne zhyttia – School life. URL: https://www.schoollife.org.ua/586-2018/ (Last accessed: 20.08.2024) [in Ukrainian].

Kosheliev, O.L., Hrytsai, S.M. (2017). Kompetentnisnyi potentsial lego education u pochatkovii shkoli [Competence potential of lego education in primary school]. Molodyi vchenyi – Young scholar. 9.2., 49.2, 5-8 [in Ukrainian].

LEGO-systema v osvitnomu prostori novoi pochatkovoi shkoly [LEGO system in the educational space of the new primary school]. URL: https://naurok.com.ua/lego-sistema-v osvitnomu-prostori-novo-pochatkovo-shkoli-269701.html (Last accessed: 19.08.2024) [in Ukrainian].

Maksymova, O.O., Fedorova, M.A. (2022). Innovatsiini protsesy v doshkilnii osviti [Innovative processes in preschool education]. Zb. naukovykh prats – Collection of scholarly papers. Zhytomyr: FOP Levkovets [in Ukrainian].

Petehyrych, O.M., Petehyrych, L.P. Vykorystannia LEGO-tekhnolohii u vykhovanni uchniv pochatkovoi shkoly [The use of LEGO technologies in the education of primary school students]. Metodyka i tekhnolohii – Method and http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/ technologies. (Last URL: accessed: 21.08.2024). [in Ukrainian].

Popova, N.A. Vykorystannia elementiv osbitnikh metodyk LEGO v pochatkovykh klasakh na urokakh i pozaurochnyi chas [The use of elements of LEGO educational methods in primary classes in lessons and after school time]. Vseosvita – General education. URL: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-elementiv-osvitnih-metodik-lego-v-pocatkovihklasah-na urokah-i-pozaurocnij-cas-134129.html (Last accessed: 27.08.2024) [in Ukrainian].

Prohrama rozvytku dytyny vid 2 do 6 rokiv ta metdychni rekomenatsii «Bezmezhnyi svit hry z LEGO» (2016) [Child development program from 2 to 6 years and methodical recommendations "Boundless world of play with LEGO"]. Kyiv: The LEGO Foundation. [in Ukrainian].

Riabchuk, O.D. Doslidzhuemo sklad chysel za dopomohoiu palychok Kiuizenera i konstructora LEGO [We study the composition of numbers with the help of Kuisener sticks and a LEGO constructor]. Informatsiino-metodychnyi suprovid osvity KZ «Zhytomyrskyi OIPPO» ZHOR – Informational and methodical support of education CE «Zhytomyr RIPTE» ZRC. URL: https://imso.zippo.net.ua/wpcontent/uploads/2019/08/12_%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D1%8 7%D1%83%D0%BA_%D0%9E.%D0%94.pdf (Last accessed: 23.08.2024) [in Ukrainian].

Roma, O.Yu. (2018). Shist tsehlynok v osvitnomu prostori shkoly [Six bricks in the educational space of the school]. Metodychnyi posibnyk – Method guide. Kyiv: The LEGO Foundation [in Ukrainian].

Romanenko, L.V. & Volovenko, N.P. (2020). Zastosuvannia LEGO-tekhnolohii na urokakh matematyky v pochatkovii shkoli: teoretychnyi vymir [The use of LEGO technology in mathematics lessons in primary school: theoretical dimension]. Molodyi vchenyi – Young scholar. No 10 (86). P. 429–434 [in Ukrainian].

Sharan, O.V. & Feoktistova, T.B. (2020). Osoblyvisti formuvannia piznavalnoho interesu do matematyky u ditei starshoho doshkilnoho viku [Peculiarities of the formation of cognitive interest in mathematics in children of older preschool age]. Molodyi vchenyi – Young scholar. No 4 (80). P. 624–627 [in Ukrainian].

Ulianets, H. & Horiainova, V. Innovatsiini tekhnolohii: Lego-konstruiuvannia v doshkilnomu zakladi [Innovative technologies: Lego construction in a preschool]. URL: http://gucluve2.zakosvita.com.ua/ukarticle/dosvid/-lego-2016.html (Last accessed: 15.08.2024) [in Ukrainian].


Переглядів анотації: 0
Опубліковано
2025-03-11
Як цитувати
Демченко, Н. (2025). Особливості використання методики LEGO для ефективного навчання дробів учнів початкових класів. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 104-113. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2024-PP-4-104-113