Перспективні напрями модернізації програм підготовки вчителів англійської мови в Туреччині

  • Dr. Ahmet Önal Associate Professor, Head of English Language Teaching Department Isparta Süleyman Demirel University, Faculty of Education TÜRKİYE https://orcid.org/0000-0002-5325-4958
Ключові слова: модернізація підготовки вчителів, освітня реформа, програми підготовки вчителів, викладання англійської мови для різних вікових груп

Анотація

Стаття ґрунтується на результатах двох наукових досліджень, проведених автором та його колегою (Önal, 2023; Önal & Özdemir, 2024), і присвячена аналізу викладання англійської мови (АМ) та практик підготовки вчителів у Туреччині, наголошуючи на ефективності бакалаврських програм вивчення англійської мови з точки зору підготовки вчителів до викладання на різних рівнях шкільної освіти. Одномовний статус Туреччини та обмежений вплив англійської мови створю ють певні проблеми, оскільки більшість випускників середніх шкіл досягають лише рівня А1+ або А2 за шкалою Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Процес підготовки вчителів англійської мови професійного спрямування має певну структуру, починаючи з централізованого вступного іспиту до університету, що зосереджується на навичках читання, і закінчуючи чотириріч ною програмою бакалаврату та державним іспитом з відбору кадрів для роботи в державних школах. Незважаючи на ці структуровані шляхи, результати дослідження свідчать про значні прогалини в підготовці вчителів для різних освітніх рівнів, особливо дошкільного та університетського. Кількісні та якісні дані, отримані від 76 практикуючих вчителів та 192 майбутніх вчителів, виявили неоднозначну картину. Якщо підготовка до викладання на початковому та середньому рівнях вважається задовільною, то підготовка до викладання на дошкільному, шкільному та університетському рівнях залиша ється недостатньою. Незначна більшість учителів, які готуються до викладан ня, виступили проти реструктуризації бакалаврських програм на спеціалізовані напрями для молодших учнів, а не для підлітків/дорослих, посилаючись на загаль не задоволення нинішньою формою навчання. Однак практикуючі вчителі здебіль шого підтримали цю реформу, стверджуючи, що спеціалізація краще відповідає унікальним потребам різних вікових груп учнів і підвищує педагогічну ефективність. Обидва дослідження підкреслюють невідповідність між теоретичною та прак тичною підготовкою в програмах підготовки вчителів. Дослідження підкреслює необхідність реформ, спрямованих на врахування різних вимог до викладання для різних вікових груп. Крім того, значна більшість практикуючих вчителів виступають за цільову підготовку майбутніх учителів (INSET) при переході на нові шкільні рівні, підкреслюючи її роль у зменшенні адаптаційних проблем і сприянні професійному зростанню. Підсумовуючи, результати дослідження закликають до періодичного перегляду структури та змісту програм підготовки вчителів англійської мови в Туреччині, прийняття методологій, адаптованих до віку, та узгодження зі стандартами Міністерства національної освіти, щоб забезпечити більш ефективну підготовку до різноманітних освітніх контекстів.

Посилання

Altmisdort, G. (2016). An analysis of language teacher education programs: A comparative study of Turkey and other European countries. English Language Teaching, 9(8), 213-223.

Bland, J. (2019). Teaching English to young learners: More teacher education and more children’s literature! CLELEjournal, 7(2), 79-103.

Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.

Enever, J. (2014). Primary English teacher education in Europe. ELT Journal, Volume 68, Issue 3, July 2014, Pages 231–242, https://doi.org/10.1093/elt/cct079

Erdoğan, P. & Savaş, P. (2022). Investigating the selection process for initial English teacher education: Turkey. Teaching and Teacher Education, 110(2022), 1-18.

Hancock, R. D. & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. Teachers College Press.

Johnstone, R. (2019). Languages policy and English for young learners in early education, in Garton,S. & Copland, F. (Eds.). The Routledge handbook of teaching English to young learners, 13-29, Routledge Taylor & Francis Group.

Kızılçaoğlu, A. (2006). Eğitim fakültelerinde yeniden yapılandırma sürecine ilişkin eleştiriler ve öneriler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 132-140.

Kic-Drgas, J. & Comoglu, I. (2017).A comparison of English language teacher education programs in Poland and Turkey, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 112-121.

Mirici, İ. H. (1999). Some significant factors in designing a foreign language programme for children. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 53-64.

Nergis, A. (2011). Foreign language teacher education in Turkey: A historical overview. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 181-185.

Önal, A. (2023). Should English language teaching undergraduate programs in Turkey be restructured? Views of pre-service English language teachers. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 5(3), 518-535. https://doi.org/10.46328/ijonses.502

Önal, A. & Özdemir, A. (2024). Reforming English language teaching undergraduate programs for age divisions in Türkiye: Perspectives of in-service English language teachers. Journal of Language Research (JLR), 8(1), 1-16. https://doi.org/10.51726/jlr.1338286

Öztürk, G. & Aydın, B. (2019). English language teacher education in Turkey: Why do we fail and what policy reforms are needed? Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(1),181-213.

Rich, S. (2014). International perspectives on teaching English to young learners. Palgrave Macmillan.

Rich, S. (2019). Early language learning teacher, in Garton, S. & Copland, F. (Eds.). The Routledge handbook of teaching English to young learners, 44-59, Routledge Taylor & Francis Group.

Ries, F., Cabrera, C. Y., & Carriedo, R. G. (2016). A study of teacher training in the United States and Europe. The European Journal of Social and Behavioural Sciences, 16, 2029-2054.

Singleton, D. & Pfenninger, S. E. (2019). The age debate: a critical, in Garton, S. & Copland, F.(Eds.). The Routledge handbook of teaching English to young learners, 30-43, RoutledgeTaylor & Francis Group.

Strauss, A. L. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory producers and techniques. Sage Publications.

Üstünlüoğlu, E. (2008). What can Turkey learn from other countries regarding English language.Journal of Education and Social Sciences, 37(179), 322-332.

Yin, R. (1984). Case study research: design and methods (3rd Ed.). Sage Publications.


Переглядів анотації: 28
Опубліковано
2025-03-13
Як цитувати
Önal, D. A. (2025). Перспективні напрями модернізації програм підготовки вчителів англійської мови в Туреччині. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 236-242. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2025-PP-1-236-242