Застосування ігрових методів навчання на заняттях з англійської мови в умовах соціально-емоційного середовища

  • О. М. Кондратьєва кандидат педагогічних наук доцент кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету https://orcid.org/0009-0004-5338-3524
  • О. В. Дуброва кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету https://orcid.org/0000-0001-8573-2785
  • О. В. Пономаренко кандидат педагогічних наук, доцент кафедри германської філології та методики викладання іноземних мов Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0003-3874-7460
Ключові слова: соціально-емоційне середовище, ігрові методи навчання, професійна іншомовна підготовка, формування комунікативної компетентності

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблеми застосування ігрових методів навчання на заняттях з іноземної мови в умовах соціально-емоційного середо вища. В реаліях сучасного освітнього процесу, коли особливої актуальності набуває розвиток особистості, створення соціально-емоційного освітнього середовища в умовах закладу вищого освіти є необхідним задля досягнення професійної складової майбутнього фахівця. У статті розглядаються теоре тичні аспекти використання ігрових методів навчання, описується їхній вплив на формування основних компетентностей у процесі вивчення іноземної мови, подається аналіз різноманітних ігор в залежності від їхнього типу. Особлива увага приділяється створенню сприятливого соціально-емоційного середовища на заняттях, яке сприяє ефективному засвоєнню матеріалу та розвитку професійної комунікативної компетентності. У статті також наведені прик лади конкретних ігрових методів навчання, які можуть використовуватися на заняттях з іноземної мови, зокрема за професійним спрямуванням, в залежності від виду мовленнєвої діяльності. Авторами підкреслено, що використання ігрових методів не тільки робить освітній процес цікавим та захоплюючим, але й сприяє розвиткові пізнавальної діяльності студентів, їхньої емоційної та соціальної сфери, а також розвиває креативність та критичне мислення. У статті опи сано використання ігрових методів навчання для розвитку навичок міжосо бистісної взаємодії. У цьому контексті наголошується на важливості врахування культурних особливостей студентів при застосуванні ігрової діяльності. Крім цього авторами зазначено, що ігрові методи навчання є ефективним засобом активізації навчальної діяльності, розвитку їхньої мотивації та інтересу до вивчення іноземної мови. Наведені ігрові методи навчання допомагають не тільки засвоїти лексичний та граматичний матеріал, але й сприяють розвит кові комунікативної компетентності, формують навички працювати та ефективно взаємодіяти в команді, критично мислити та творчо підходити до вирішення завдань.

Посилання

Matviienko, O., & Khymych, M. (2024). Sotsialno-emotsiine navchannia yak zasib stvorennia bezpechnoho osvitnoho prostoru [Social-emotional learning as a means of creating a safe educational environment]. Osvitno-naukovyi prostir, 1(7(2)), 65–71 [in Ukrainian].

Onyshchenko, N. (2021). Zastosuvannia ihrovykh tekhnolohii pid chas vykladannia pedahohichnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [The use of game technologies in teaching pedagogical disciplines in higher education]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 35(4), 260 266 [in Ukrainian].

Panchenko, V. (2023). Sotsialno-emotsiine navchannia yak suchasna osvitnia paradyhma u vyshchii osviti [Social-emotional learning as a modern educational paradigm in higher education]. Innovatsiina pedahohika, 65(2), 91–94 [in Ukrainian].

Shkola, I. (2014). Rolova hra yak zasib formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv nemovnykh spetsialnostei [Role-playing as a means of developing foreign language communicative competence in non-language students]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, 3, 307 311 [in Ukrainian].

Shkoliar, N. (2021). Osvitnie seredovyshche zakladu vyshchoi osvity yak faktor hotovnosti studentiv do profesiino oriientovanoho inshomovnoho spilkuvannia [The educational environment of a higher education institution as a factor in students’ readiness for professionally oriented foreign language communication]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii ta zahalnoosvitnii shkolakh, 3(76), 66–69 [in Ukrainian].

Gold, M. N., & Amelton, I. (2025). Translating knowledge into innovative teaching: A systematic mixed-methods review of gamified flipped classrooms. International Multidisciplinary Journal of Research for Innovation, Sustainability and Excellence, 2(1), 37–49 [in English].

Panmei, B., & Waluyo, B. (2023). The pedagogical use of gamification in English vocabulary training and learning in higher education. Education Sciences, 13(24), 125–201 [in English].

Smith, S. (2023). Gamification in English language teaching. American Journal of Humanities and Social Sciences, 8(7), 298–305 [in English].


Переглядів анотації: 26
Опубліковано
2025-03-13
Як цитувати
Кондратьєва, О., Дуброва, О., & Пономаренко, О. (2025). Застосування ігрових методів навчання на заняттях з англійської мови в умовах соціально-емоційного середовища. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 170-177. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2025-PP-1-170-177