Застосування ігрових методів навчання на заняттях з англійської мови в умовах соціально-емоційного середовища
Анотація
Стаття присвячена дослідженню проблеми застосування ігрових методів навчання на заняттях з іноземної мови в умовах соціально-емоційного середо вища. В реаліях сучасного освітнього процесу, коли особливої актуальності набуває розвиток особистості, створення соціально-емоційного освітнього середовища в умовах закладу вищого освіти є необхідним задля досягнення професійної складової майбутнього фахівця. У статті розглядаються теоре тичні аспекти використання ігрових методів навчання, описується їхній вплив на формування основних компетентностей у процесі вивчення іноземної мови, подається аналіз різноманітних ігор в залежності від їхнього типу. Особлива увага приділяється створенню сприятливого соціально-емоційного середовища на заняттях, яке сприяє ефективному засвоєнню матеріалу та розвитку професійної комунікативної компетентності. У статті також наведені прик лади конкретних ігрових методів навчання, які можуть використовуватися на заняттях з іноземної мови, зокрема за професійним спрямуванням, в залежності від виду мовленнєвої діяльності. Авторами підкреслено, що використання ігрових методів не тільки робить освітній процес цікавим та захоплюючим, але й сприяє розвиткові пізнавальної діяльності студентів, їхньої емоційної та соціальної сфери, а також розвиває креативність та критичне мислення. У статті опи сано використання ігрових методів навчання для розвитку навичок міжосо бистісної взаємодії. У цьому контексті наголошується на важливості врахування культурних особливостей студентів при застосуванні ігрової діяльності. Крім цього авторами зазначено, що ігрові методи навчання є ефективним засобом активізації навчальної діяльності, розвитку їхньої мотивації та інтересу до вивчення іноземної мови. Наведені ігрові методи навчання допомагають не тільки засвоїти лексичний та граматичний матеріал, але й сприяють розвит кові комунікативної компетентності, формують навички працювати та ефективно взаємодіяти в команді, критично мислити та творчо підходити до вирішення завдань.
Посилання
Matviienko, O., & Khymych, M. (2024). Sotsialno-emotsiine navchannia yak zasib stvorennia bezpechnoho osvitnoho prostoru [Social-emotional learning as a means of creating a safe educational environment]. Osvitno-naukovyi prostir, 1(7(2)), 65–71 [in Ukrainian].
Onyshchenko, N. (2021). Zastosuvannia ihrovykh tekhnolohii pid chas vykladannia pedahohichnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [The use of game technologies in teaching pedagogical disciplines in higher education]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 35(4), 260 266 [in Ukrainian].
Panchenko, V. (2023). Sotsialno-emotsiine navchannia yak suchasna osvitnia paradyhma u vyshchii osviti [Social-emotional learning as a modern educational paradigm in higher education]. Innovatsiina pedahohika, 65(2), 91–94 [in Ukrainian].
Shkola, I. (2014). Rolova hra yak zasib formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv nemovnykh spetsialnostei [Role-playing as a means of developing foreign language communicative competence in non-language students]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, 3, 307 311 [in Ukrainian].
Shkoliar, N. (2021). Osvitnie seredovyshche zakladu vyshchoi osvity yak faktor hotovnosti studentiv do profesiino oriientovanoho inshomovnoho spilkuvannia [The educational environment of a higher education institution as a factor in students’ readiness for professionally oriented foreign language communication]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii ta zahalnoosvitnii shkolakh, 3(76), 66–69 [in Ukrainian].
Gold, M. N., & Amelton, I. (2025). Translating knowledge into innovative teaching: A systematic mixed-methods review of gamified flipped classrooms. International Multidisciplinary Journal of Research for Innovation, Sustainability and Excellence, 2(1), 37–49 [in English].
Panmei, B., & Waluyo, B. (2023). The pedagogical use of gamification in English vocabulary training and learning in higher education. Education Sciences, 13(24), 125–201 [in English].
Smith, S. (2023). Gamification in English language teaching. American Journal of Humanities and Social Sciences, 8(7), 298–305 [in English].
Переглядів анотації: 26
Авторське право (c) 2025 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.