Застосування case-study на уроках математики закладів загальної середньої освіти
Анотація
Зменшення кількості годин, відведених на вивчення математики, та зосереджен ня уваги на формуванні практичних навичок, а не лише на засвоєнні теоретичних знань, актуалізує потребу в пошуку дієвих освітніх методик. У зв’язку з цим, метою даного дослідження стала оцінка впливу методу кейсів на результатив ність навчання математики та розвиток критичного мислення серед учнів. Для досягнення поставленої мети було застосовано комплексний підхід, що включав порівняльний аналіз успішності з математики між контрольною та експеримен тальною групами до та після впровадження методу кейсів. Крім того, було проведено тестування учнів з метою визначення впливу методу кейсів на рівень їхнього критичного мислення. Аналіз анкетування педагогів дозволив виявити ключові переваги та недоліки використання досліджуваного методу в процесі викладання алгебри, початків аналізу та геометрії в старших класах закладів освіти. Застосування дисперсійного аналізу дало змогу встановити статистично значущий вплив методу кейсів як на академічну успішність учнів з математики, так і на рівень їхнього критичного мислення. Результати дослідження показали, що впровадження методу кейсів сприяло підвищенню середнього бала успішності учнів з математики приблизно на один бал. Також було зафіксовано суттєве зростання рівня критичного мислення серед учнів експериментальної групи. У ході дослідження було ідентифіковано ряд переваг та недоліків, пов’язаних із застосуванням методу кейсів у освітньому процесі. Зокрема, було підтверджено, що використання цього методу позитивно впливає на розвиток критичного мислення учнів, стимулюючи їхні здібності до інтерпретації, аналізу, формування висновків, оцінювання, пояснення та самостійного регулювання власної навчальної діяльності. Результати цієї роботи можуть стати в пригоді педагогам та науковцям, які займаються пошуком та впровадженням ефективних методик навчання. Водно час, необхідні подальші дослідження для вивчення можливостей застосування методу кейсів у навчанні математики в початковій та середній школі.
Посилання
Akhter, N., Akhtar, M., & Abaidullah, M. (2015). The Perceptions of High School Mathematics Problem Solving Teaching Methods in Mathematics Education. Bulletin of education and research. 37(1). 55-77. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1210366 [in English].
Cevikbas, M., & Kaiser, G. (2020). Flipped classroom as a reform-oriented approach to teaching mathematics. ZDM. 52(7). 1291-1305. DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-020 01191-5 [in English].
Cheng, H. (2023). Case study of cooperative learning in mathematics: middle school course design. Journal of Mathematics Education. 4(1). 1-9 [in English].
Darmayanti, R. (2022). Digital comic learning media based on character values on students’ critical thinking in solving mathematical problems in terms of learning styles. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika. 13(1). 49-66. DOI: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4803023 [in English].
Elbyaly, M. Y., & Elfeky, A. I. (2023). The Impact of Problem-Solving Programs In Developing Critical Thinking Skills. European Chemical Bulletin. 12. 6636-6642 [in English].
Facione, P. A. (2011). Critical thinking: What it is and why it counts. Insight assessment. 1(1). 1-23 [in English].
Fuentes-Cabrera, A., Parra-González, M. E., López-Belmonte, J., & Segura-Robles, A. (2020). Learning mathematics with emerging methodologies — The escape room as a case study. Mathematics. 8(9). 1586. DOI: 10.3390/math8091586 [in English].
Junior, J. B. (2020). Assessment for learning with mobile apps: exploring the potential of quizizz in the educational context. International Journal of Development Research. 10(01). 33366-33371 [in English].
Kania, N., Fitriani, C., & Bonyah, E. (2023). Analysis of Students’ Critical Thinking Skills Based on Prior Knowledge Mathematics. International Journal of Contemporary Studies in Education (IJ-CSE). 2(1) [in English].
Kaur, G., Rehncy, J., Kahal, K. S., Singh, J., Sharma, V., Matreja, P. S., & Grewal, H. (2020). Case-based learning as an effective tool in teaching pharmacology to undergraduate medical students in a large group setting. Journal of Medical Education and Curricular Development. 7. 1-6 [in English].
Kobylarek, A., Błaszczyński, K., Ślósarz, L., & Madej, M. (2022). Critical Thinking Questionnaire (CThQ) – construction and application of critical thinking test tool. Andragogy Adult Education and Social Marketing. 2(2). 1-13 [in English].
Lee, I., & Perret, B. (2022). Preparing high school teachers to integrate AI methods into STEM classrooms. In Proceedings of the AAAI conference on artificial intelligence. 36(11). 12783-12791. DOI: https://doi.org/10.1609/aaai.v36i11.21557 [in English].
Lessani, A., Yunus, A., & Bakar, K. (2017). Comparison of new mathematics teaching methods with traditional method. People: International Journal of Social Sciences. 3(2). 1285 1297. DOI: https://dx.doi.org/10.20319/pijss.2017.32.12851297 [in English].
Mohanty, A., Alam, A., Sarkar, R., & Chaudhury, S. (2021). Design and development of digital game-based learning software for incorporation into school syllabus and curriculum transaction. Design Engineering. 8. 4864-4900. https://www.researchgate.net/publication/355490495 [in English].
Palinussa, A. L., Lakusa, J. S., & Moma, L. (2023). Comparison of problem-based learning and discovery learning to improve students’ mathematical critical thinking skills. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA. 13(1). 109-122. DOI: http://dx.doi.org/10.30998/formatif.v13i1.15205 [in English].
Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. (2021). Teaching mathematics with mobile devices and the Realistic Mathematical Education (RME) approach in kindergarten. Advances in Mobile Learning Educational Research. 1(1). 5-18. DOI: https://doi.org/10.25082/AMLER.2021.01.002 [in English].
Patterson, E. W. (1951). Case method in american legal education: Its origins and objectives. Journal of Legal Education, 4(1). 182-185 [in English].
Pehkonen, E., Näveri, L., & Laine, A. (2013). On teaching problem solving in school mathematics. CEPS Journal, 3(4), 9-23. DOI: 10.25656/01:8498 [in English].
Putri, A., Roza, Y., & Maimunah, M. (2020). Development of learning tools with the discovery learning model to improve the critical thinking ability of mathematics. Journal of Educational Sciences, 4(1), 83-92. DOI: https://doi.org/10.31258/jes.4.1.p.83-92 [in English].
Thomas, G. (2021). How to do your case study [in English].
Viberg, O., Grönlund, A., & Andersson, A. (2023). Integrating digital technology in mathematics education: a Swedish case study. Interactive Learning Environments. 31(1). 232 243. DOI: 10.1080/10494820.2020.1770801 [in English].
Ünal, M. (2017). Preferences of teaching methods and techniques in Mathematics with reasons. Universal Journal of Educational Research, 5(2), 194-202. DOI: 10.13189/ujer.2017.050204 [in English].
Bezlyudna, N., Dudnik, N. (2022). Vikoristannya kejs-stadі v procesі formuvannya profesіjno-etichnoї kompetentnostі majbutnіx menedzherіv osvіti pіd chas prijnyattya upravlіns`kix rіshen` [The use of case studies in the process of forming the professional and ethical competence of future education managers in managerial decision-making]. Zbіrnik naukovix pracz` Umans`kogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu, 2, 106-114. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2022.262938 [in Ukrainian].
Kasadzhyk, V. (2023). Osoblyvostі zastosuvannia keis-metodu pry pіdhotovtsі zdobuvachіv osvіty do іnnovatsіinoi dіialnostі [Peculiarities of applying the case method in preparing students for innovative activities]. Resursozberіhaiuchі tekhnolohіi lehkoi, tekstylnoi і kharchovoi promyslovostі, (329-329). Khmelnytskyi: KhNU [in Ukrainian].
Kozak, L. V. (2015). Kejs-metod u pіdgotovczі majbutnіx vikladachіv do іnnovaczіjnoї profesіjnoї dіyal`nostі [Case method in training future teachers for innovative professional activity]. Osvіtologіchnij diskurs, 3(11), 153-162 [in Ukrainian].
Perelіk osvіtnіkh prohram (10-11 klasy) [List of educational programmes (grades 10 11)]. URL: https://osvita.ua/school/program/program-10-11/84933/ [in Ukrainian].
Sitnіk, T. (2021). Vikoristannya kejs-texnologії u kontekstі іnnovaczіjnogo navchannya u zakladax vishhoї osvіti [Using case technology in the context of innovative learning in higher education institutions]. Molod` і rinok, 10(196) [in Ukrainian].
Sobchenko, T., Vorozhbіt-Gorbatyuk, V., Shtefan, L. (2021). Kouchingovі texnologії v osvіtі: teorіya ta praktika [Coaching technologies in education: theory and practice]. Pedagogіchnі nauki. 78, 11-16 [in Ukrainian].
Stynska, V., Shchepіl, M., Prokopіv, L. (2023). Keis-metod–іnnovatsіia u metodytsі pіdhotovky studentіv mahіstratury u zakladі vyshchoi osvіty [Case method-innovation in the methodology of training master’s students in a higher education institution]. Molod` і rynok, 4(212), 16-19 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 15
Авторське право (c) 2025 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.