Математичний сторітеллінг у початковій школі

  • Н. В. Білоусова кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0003-4167-9649
  • А. А. Бобро кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0002-9405-8988
Ключові слова: сторітеллінг, типи сторітеллінгу, аглоритм, математика, початкова школа

Анотація

У статті розглянуто історію виникнення та основні принципи сторітеллінгу, зокрема його інтеграцію в освітній процес на уроках математики, які охоплюють створення квестів, персоніфікацію чисел, міжпредметні історії та групові завдання. У статті наголошується на тому, що сторітеллінг, або мистецтво розповідання історій, є інноваційним педагогічним інструментом, який значно підвищує якість та ефективність навчання, особливо в початковій школі. Стверджується, що його застосування сприяє активізації уяви, емоцій та зацікавленості учнів, дозволяючи їм легше засвоювати складний навчальний матеріал. Підкреслюється, що вдало побудована історія викликає емоційний відгук, стимулює до активного навчання та сприяє формуванню важливих компетентностей. Стаття акцентує увагу на типах сторітеллінгу: культурний, соціальний, міфи та легенди, Jump story, сімейний, дружній, особистий; ключових елементах сторітеллінгу: персонажах, сюжеті, темі та ідеї. Особливий акцент зроблено на алгоритмі створення історії, який включає етапи підготовки, пошуку героя та формування сюжету. Надаються практичні поради щодо впровадження цієї методики у освітній процес, підкреслюючи важливість відповідності історій дидактичним цілям та інтересам учнів. У статті описуються етапи створення історії для навчання за методом сторітеллінгу. На першому етапі підготовки вчитель визначає місце історії в уроці, готує матеріали та контент, щоб зацікавити учнів. Другий етап – це пошук ідеї та героя для історії, де учні самі можуть придумати персонажів, що пов’язані з навчальним завданням. На третьому етапі створюється сюжет, який включає експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку. Усі етапи мають на меті заохотити учнів до активної участі та навчання через цікаві та логічно побудовані історії. Окремо розглянуто переваги сторітеллінгу у навчанні математики: створення емоційного зв’язку із матеріалом, розвиток логіки та креативності, підвищення мотивації та залученості учнів до навчання. Зроблено висновок про те, що сторітеллінг є ефективним засобом для творчого навчання, який робить уроки цікавими, інтерактивними та змістовними. Його використання сприяє формуванню у молодших школярів ключових навичок, необ[1]хідних для їхнього подальшого розвитку та успіху в навчанні.

Посилання

Hych, H.M. (2015). Storitellinh yak innovatsiyna metodyka formuvannya movnoyi kompetentnosti uchniv ZNZ [Storytelling as an innovative method of formation of language competence of students of primary schools]. Naukovyy visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynsʹkoho – Scientific Bulletin of the V. O. Sukhomlynsky Moscow National University. Nikolaev [in Ukrainian].

Kalyuzhka, N. & Samoylenko, N. (2019). Storitellinh yak odyn iz metodiv pidhotovky maybutnikh uchyteliv do roboty v umovakh inklyuzyvnoho klasu [Storytelling as one of the methods of training future teachers to work in inclusive classrooms]. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyk – Teacher education: theory and practice. Kamianets-Podilskyi [in Ukrainian].

Karnaukhova, A. (2021). Tsyfrova vizualizatsiya storitelinhu yak metod formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv [Digital visualization of storytelling as a method of forming communicative competence of future educators]. Pedahohichna osvita – Teacher education. Kyiv [in Ukrainian].

Kovalʹchuk, V.I. & Shcherbak, A.V. (2018). Vprovadzhennya innovatsiynykh tekhnolohiy navchannya u protsesi profesiynoyi pidhotovky studentiv zakladiv vyshchoyi osvity [Implementation of innovative learning technologies in the process of professional training of students of higher education institutions]. Molodyy vchenyy – Young scientist. Odesa [in Ukrainian].

Mazurok, M. & Saprykina, O. (2022). Storitelinh yak efektyvnyy instrument formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti zdobuvachiv osvity Novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly [Storytelling as an effective tool for forming the communicative competence of students of the New Ukrainian School]. Molodʹ i rynok – Youth and the market. Drohobych [in Ukrainian].

Chayka, V.M. (2020). Formuvannya systemy dydaktyko-tekhnolohichnykh znanʹ i vminʹ yak osnovy praktychnoyi pidhotovky maybutnʹoho pedahoha [Formation of a system of didactic technological knowledge and skills as the basis of practical training of the future teacher]. Profesiyna kompetentnistʹ uchytelya Novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly: formuvannya, rozvytok ta udoskonalennya – Professional competence of a teacher of the New Ukrainian School: formation, development and improvement. Ternopilʹ: TNPU im. V. Hnatyuka [in Ukrainian].

Silʹchuk, O. (2020). Problema moralʹnykh tsinnostey student•stva ahrarnoho universytetu: rolʹ humanitariev [The problem of moral values among theagrarian university students: a role of humanities]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy [in English].

Storytelling: alhorytm stvorennya zakhoplyvykh istoriy [Storytelling: an algorithm for creating fascinating stories]. URL: https://naurok.com.ua/post/storytelling-algoritm-stvorennya zahoplivih-istoriy (date of application: 15.12.24) [in Ukrainian].


Переглядів анотації: 17
Опубліковано
2025-03-13
Як цитувати
Білоусова, Н., & Бобро, А. (2025). Математичний сторітеллінг у початковій школі. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 28-34. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2025-PP-1-28-34