Підготовка майбутніх фахівців до розвитку громадянського суспільства

  • Ihor Folvarochnyi доктор педагогічних наук, доцент кафедри психології і педагогіки Національного університету фізичного виховання і спорту України
Ключові слова: неформальне навчання, громадянська освіта, громадянська компетентність майбутнього фахівця

Анотація

У статті обґрунтовано важливість та значення громадянської освіти, орієнтованої на формування громадянського суспільства, реалізацію прав та свобод людини. Основна увага приділяється важливості міжнародних проектів: "Освіта для демократії в Україні" за підтримки Європейського Союзу та уряду США, ряду українських, європейських та американських організацій і експертів, які разом працювали над їх реалізацією, діяльності Всеукраїнської благодійної організації "Вчителі за демократію та партнерство", Всеукраїнської асоціації викладачів історії та соціальних дисциплін "Нова Доба", проекту "Громадянська освіта – Україна", українсько-швейцарському проекту в галузі освіти "Підтримка розвитку демократичної освіти в Україні". Зроблено висновок, що визнання неформального навчання залишається основною передумовою розвитку громадянської освіти в Україні та важливим фактором подальшої гармонізації національних стандартів і процедур, узгодження методології з європейськими навчальними закладами у сфері громадянської освіти. Акцентується на важливості вдосконалення нового закону про освіту в Україні (вересень 2017 р.),
спрямування на реалізацію цінностей громадянського суспільства.

Посилання

1. Anishchenko O. Trendy osvity doroslykh: realii ta perspektyvy / Olena Anishchenko // Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu : zb. nauk. pr. /
za red. I. P. Anosova. – Melitopol : Vyd-vo MDPU im. B. Khmelnytskoho, 2015. – № 2 (15). – S. 155–160.
2. Neformalna osvita doroslykh: nove sotsialno-osvitnie yavyshche / O. V. Vasylenko // Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy. – 2013. – Vyp. 7. – S. 35–44.
3. Proekt Zakonu pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy (shchodo volonterskoi diialnosti) [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=52877]. – Nazva z ekrana.
4. Proekt Zakonu pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy (shchodo vyznannia neformalnoi osvity) [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=54026. – Nazva z ekrana.
5. Commission Nationale del UNESCO. Cinquieme Conference Internationale surl Education des Adultes: Reponseal Enquete del UNESCO / Fifth International Conference on Adult Education: Questionnaire for Member States on the Development of Adult Education since 1985. – Brussels, 1996, August. – 127 r.
6. Non-formal and informal Education in Europe (Dopolnytelnoe y neformalnoe obrazovanye v Evrope) / pod red. Prezydenta EAICY Rene Klaryisa. – Praha, 2005. – 138 s.
7. Teresevičienė M. The Need of Validation and Recognition of Learning Outcomes Acquired Non-Formally and Informally: Comparative Study / M. Teresevičienė, V. Zuzevičiūtė, J. Hyde // Validation and Recognition of Experiential Learning. The Final Book of The REACTION project. – Kaunas, VDU, 2007. – p. 7–23.
8. Werquin P. Recognition of Non-formal and Informal Learning Outcomes: Theory and Evidence, National RPL Conference, SAQA / P. Werquin. – Johannesburg, 2011. – 27 p.

Переглядів анотації: 29
Опубліковано
2018-03-27
Як цитувати
Folvarochnyi, I. (2018). Підготовка майбутніх фахівців до розвитку громадянського суспільства. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 113-118. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-2-113-118