Теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера у дидактичному контексті
Анотація
У статті на основі аналізу автентичних першоджерел розлянуто основні положення теорії множинного інтелекту американського психолога Говарда Гарднера та шляхи їх застосування з дидактичною метою, а саме щодо навчання української мови та літератури. Визначено основні характеристики вербально-лінгвістичного, логіко-математичного, візуально-просторового, тілесно-кінестетичного, музичного, міжособистісного і внутрішньоособистісного видів інтелекту та наведено варіанти завдань з урахуванням численних підходів до організації вивчення та засвоєння навчального матеріалу. У статті визнається подібність у трактуванні Гарднером поняття "інтелект"
до понять "здібність", "талант", наголошується на взаємозв’язку всіх типів інтелекту та підкреслюється, що розвиток множинного інтелекту не є освітньою метою, а лише ефективним засобом її досягнення. Окрему увагу приділено перспективам використання теоріїї множинного інтелекту для розбудови сучасної української школи.
Посилання
https://www.amazon.com/Frames-Mind-Theory-MultipleIntelligences. – Nazva z ekrana.
2. Blooms Taxonomy of Educational Objectives. – Teaching and Educational Development Institute, The University of Queensland [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu:
https://docviewer.yandex.ua. – Nazva z ekrana.
3. Daniel T. Willington. Reframing the Mind [Elektronnyi resurs] / Daniel T. Willington. – Rezhym dostupu: http://educationtext.org/reframing-the-mind. – Nazva z ekrana.
4. Nicholson-Nelson K. Developing Students Multiple Intelligences [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://en.booksee.org/g/%20Kristen%20Nicholson-Nelson. – Nazva z ekrana.
5. Baisara L. I. Mnozhynnist proiaviv vydiv intelektu : konspekt lektsii [Elektronnyi resurs] / L. I. Baisara. – Dnipropetrovsk : RVV DNU, 2010. – Rezhym dostupu: https://docviewer.yandex.ua. – Nazva z ekrana.
6. Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://mon.gov.ua/content. – Nazva z ekrana.
7. Yevropeiska klasychna pedahohika kintsia XVIII – pershoi polovyny XIX st. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://pidruchniki.com/1153041635404/_/_xviii_xix. – Nazva z ekrana.
8. Lavrychenko N. Mnozhynnyi intelekt i obdarovanist u teoretychnii modeli Hovarda Hardnera [Elektronnyi resurs] / N. Lavrychenko // Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. – 2016. – № 4 (58). – S. 11–12. – Rezhym dostupu: http://repository.sspu.sumy.ua/bitstream. – Nazva z ekrana.
Переглядів анотації: 186
Авторське право (c) 2018 Наукові записки. Серія "Психологопедагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.