Деякі аспекти розвитку організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів
Анотація
У статті розкриваються деякі особливості розвитку організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів. Дано визначення поняття "культура",
"організаційна культура". Досліджено, що місією культури є задоволення як духовних, так і матеріальних потреб людини. Шкільна культура є окремим
випадком загальної культури, місією якої є задоволення потреб членів шкільного колективу – духовних, організаційних, потреби у згуртованості, у причетності
до світового прогресу, до забезпечення добробуту держави тощо. Встановлено, що організаційна культура має дві форми прояву: статичну й динамічну.
Досліджено, що статична форма організаційної культури розкриває її наявний рівень, який забезпечує її подальший розвиток, а динамічна форма виявляється
в розвитку вміння реагувати на зміни, які відбуваються в навколишній дійсності. На основі літературних джерел виділено три основні групи підходів до форму-
вання організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовано вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на процес формування, розвитку організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів. Досліджено принципи розвитку організаційної культури загальноосвітнього навчального закладу, зокрема: загальності, доступності, поваги до індивідуальної особистісної культури і загальношкільної культури; обґрунтованості, досяжності основних цілей і цінностей організаційної культури. Проаналізовано чотири етапи формування організаційної культури загально-освітнього навчального закладу.
Посилання
2. Bondarchuk O. I. Psykholohichni problemy pidhotovky menedzheriv u systemi pislia dyplomnoi pedahohichnoi osvity do upravlinnia konfliktamy v osvitnikh orhanizatsiiakh // Aktualni problemy psykholohii: zb. naukovykh prats Instytutu psykholohii im. H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy / za red. S. D. Maksymenka, L. M. Karamushky. Kyiv: Milenium, 2003. T. I. Sotsialna psykholohiia. Psykholohiia upravlinnia. Orhanizatsiina psykholohiia. Ch. 10. S. 8–10.
3. Hroshev Y. V., Emelianov P. V., Yurev V. M. Opredelenye poniatyi, sostavlennykh s yspolzovanyem materyalov knyh "Orhanyzatsyonnaia kultura": uchebnyk. Moskva:
YuNYTYDANA, 2004. 288 s.
4. Hroshev Y. V. Orhanyzatsyonnaia kultura: ucheb. posobye. Moskva: YuNYTYDANA, 2004. 288 s.
5. Kapytonov Э. A. Korporatyvnaia kultura: teoryia y praktyka: uchebnoe posobye. Moskva: AlfaPress, 2005. 352 s.
6. Korporatyvnaia kultura: ucheb.metod. posobye / avt.sost. T. A. Lapyna. Omsk: Yzdvo OmHU, 2005. 96 s.
7. Osvitnii menedzhment v umovakh zmin: navch. posib. / za zah. red. V. Oliinyka. Luhansk, 2011. 308 s.
8. Palekha Yu. I. Kliuchi do uspikhu abo Orhanizatsiina ta upravlinska kultury: navch. posib. 2he vyd., dopovn. Kyiv: Vydvo Yevrop. untu, 2002. 337 s.
9. Sukhomlynskyi V. A. Metodyka vospytanyia kollektyva: uchebnyk. Moskva: Prosve shchenye, 1981. 192 s.
10. Shein E. Orhanyzatsyonnaia kultura y lyderstvo / per. s anhl.; pod red. T. Yu. Kovalevoi. 3e yzd. SanktPeterburh: Pyter, 2007. 336 c.
Переглядів анотації: 95
Авторське право (c) 2018 Наукові записки. Серія "Психологопедагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.