Відхилення у поведінці дітей як психологопедагогічна та соціальна проблема
Анотація
У статті окреслено низку понять, що складають змістове підґрунтя для розуміння сутності, чинників та етапів у виникненні поведінкових відхилень. Проаналізовано психолого-педагогічні й соціальні детермінанти поведінкових відхилень у дітей, їх причинно-наслідкова природа та механізми ускладнень у
межах окреслених етапів. Обґрунтована необхідність здійснення профілактичної роботи та внесення педагогічної корекції у поведінку особистості, яка формується, на всіх рівнях освіти.Ураховуючи результати проведеного дослідження, визначено найбільш поширені негативні прояви у поведінці дітей дошкільного віку. Встановлено доцільність реалізації превентивної складової освітнього процесу у закладах дошкільної освіти, що надасть можливість попередити виникнення ситуативних негативних поведінкових проявів та запобігти їх перетворенню у педагогічну занедбаність, важковиховуваність та стійкі форми девіантної поведінки.
Посилання
2. Zmanovskaia E. V. Devyantolohyia: psykholohyia otkloniaiushchehosia povedenyia: ucheb. posobye. dlia stud. vyssh. ucheb. zaved. Moskva: Akademyia, 2003. 288 s.
3. Kodzhaspyrova H. M., Kodzhaspyrov A. Yu. Slovar po pedahohyke. Moskva: YKTs "MARt"; RostovnaDonu: Yzdatelskyi tsentr "Mart", 2005. 448 s.
4. Orzhekhovska V. M., Pylypenko O. I. Preventyvna pedahohika: navch. posib. Cherkasy: Vyd. Chabanenko Yu., 2007. 284 s.
5. Parfanovych I. I. Teoretykometodychni zasady profilaktyky deviantnoi povedinky divchat zahalnoosvitnikh shkil: dys. dra ped. nauk: 13.00.05. Ternopil, 2014. 548 s.
6. Pykhtina N. P. Profilaktyka nehatyvnykh proiaviv u povedintsi ditei: navch. posib. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia, 2012. 376 s.
7. Podlasыi Y. P. Kurs lektsyi po korrektsyonnoi pedahohyke: ucheb. posobye dlia stud. sred. spets. ucheb. zaved. Moskva: Humanytarnыi yzdatelskyi tsentr VLADOS, 2003.
352 s. Korrektsyonnaia pedahohyka.
8. Psykholohichna entsyklopediia / avt.uporiad. O. M. Stepanov. Kyiv: Akademvydav, 2006. 424 s.
9. Psykholohopedahohycheskyi slovar / sost. Ye. S. Rapatsevych. Mynsk: Sovrem. slovo, 2006. 928 s.
10. Samoilov A. M. Profilaktyka deviantnoi povedinky pidlitkiv u sotsialnovykhovnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoi shkoly: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.07. Vinnytsia,
2017. 282 s.
11. Tovkanets O. S. Pedahohichni umovy profilaktyky deviantnoi povedinky uchniv profesiinykh uchylyshch: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.07. Uzhhorod, 2012. 16 s.
12. Fedorova M. A. Vykhovannia kultury povedinky u ditei 6–7ho rokiv zhyttia (v
umovakh navchalnovykhovnoho kompleksu "shkola – dytiachyi sadok"). Moralno-etychni
zasady formuvannia zrostaiuchoi osobystosti: monohrafiia / za red. prof. M. V. Levkiv
skoho. Zhytomyr: ZhDU, 2008. S. 128–142.
13. Fedorchenko T. Ye., Potapova O. V. Rannia profilaktyka deviantnoi povedinky mo
lodshykh shkoliariv: navch.metod. posib. Zaporizhzhia: PP "AA Tandem", 2008. 236 s.
14. Shapar V. B. Suchasnyi tlumachnyi psykholohichnyi slovnyk. Kharkiv: Prapor, 2007.
640 s., S. 344.
15. Shyshova I. O. Korektsiia porushen povedinky doshkilnykiv. Naukovi zapysky.
Seriia "Pedahohichni nauky". Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2012. Vyp. 103.
S. 387–394.
Переглядів анотації: 173
Авторське право (c) 2018 Наукові записки. Серія "Психологопедагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.