Мотиваційні основи навчальнодослідної діяльності студентів у процесі навчання математичної інформатики
Анотація
Стаття присвячена проблемі формування і розвитку мотивації навчально-дослідної діяльності студентів у процесі навчання математичної інформатики.
Розвиток пізнавальних мотивів розглядається як важлива і невід’ємна складова процесу навчання і навчально-дослідної діяльності студентів. В статті охарактеризовано основні природні закономірності і психологічні фактори, які лежать в основі дослідницької поведінки людини, наведено характеристики студентів, які мотивовані до навчально-дослідної діяльності. Розглядається вплив зовнішніх і внутрішніх мотивів на формування і розвиток навчально-пізнавальної діяльності студентів. Умови високої новизни і складності, суб’єктивна невизначеність розглядаються як основні причини дослідницької поведінки людини. Звертається увага на особливості формування мотивації досягнення успіху в процесі навчально-дослідної діяльності. На основі теоретичних мотиваційних основ дослідницької діяльності та досвіду практичної роботи описані способи мотивації навчально-дослідної діяльності в процесі навчання математичної інформатики.
Посилання
2. Zhyvanova V. A. Psykholohichni osnovy rozvytku interesu studentiv do naukovo doslidnytskoi diialnosti. Horyzonty obrazovanyia. 2012. № 1 (34). S. 19–21.
3. Zelinska T. M. Formuvannia motyvatsii dosiahnennia uspikhu u maibutnikh uchyteliv: navch. posib. Cherkasy: Brama, 2004. 70 s.
4. Kobylnyk T. P. Vykorystannia metodu proektiv pry navchanni matematychnoi informatyky. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 2. Kompiuterno
oriientovani systemy navchannia: zb. nauk. prats / redrada. Kyiv: NPU imeni M. P. Drahomanova, 2011. № 11 (18). S. 56–61.
5. Kostiuk H. S. Navchalnovykhovnyi protses ta psykhichnyi rozvytok osobystosti / za red. L. M. Prokoliienko. Kyiv: Radianska shkola, 1989. 607 s.
6. Kuliutkyn Yu. N. Psykholohyia obuchenyia vzroslykh. Moskva: Prosveshchenye, 1985. 138 s.
7. Mashbyts E. Y. Psykholohycheskye osnovy upravlenyia uchebnoi deiatelnostiu. Kyev: Vysshaia shkola, 1987. S. 224.
8. Morze N. V., Kuzmynskaia E. H. Orhanyzatsyia samostoiatelnoi raboty studentov v kontekste formyrovanyia yssledovatelskoi kompetentnosty. URL: http://ifets.ieee.org/
russian/depository/v16_i1/pdf/8.pdf.
9. Poddiakov A. N. Yssledovatelskoe povedenye: stratehyy poznanyia, pomoshch, protyvodeistvye, konflykt. 2e yzd., yspr. y dop. Moskva: PERSE, 2006. 240 s.
10. Podoliak L. H., Yurchenko V. I. Psykholohiia vyshchoi shkoly: navch. posib. dlia mahi strantiv i aspirantiv. Kyiv: TOV "Filstudiia", 2006. 320 s.
11. Rean A. A., Kolomynskyi Ya. L. Sotsyalnaia pedahohycheskaia psykholohyia. Sankt Peterburh: Pyter, 1999. S. 54–63.
12. Talyzyna N. F. Pedahohycheskaia psykholohyia: ucheb. posobye dlia stud. sred. ped.
ucheb. zaved. Moskva: Yzdatelskyi tsentr "Akademyia", 1998. 288 s.
Переглядів анотації: 83
Авторське право (c) 2018 Наукові записки. Серія "Психологопедагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.