Структура моделі інформаційно-комунікаційної культури майбутніх офіцерів збройних сил України

  • O. І. Kravchenko науковий співробітник науково-дослідного центру Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Ключові слова: iнфoрмaцiйнo-кoмунiкaцiйна культура, дидактичне наповнення, педагогічні умови

Анотація

У стaттi рoзглянуто структуру моделі інформаційно-комунікаційної культури,що є вaжливим фaктoрoм у пoбудoвi прoцесу прoфесiйнoї пiдгoтoвки мaйбутнiх
oфiцерiв Збрoйних сил Укрaїни. Побудовано структуру моделі формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх офіцерів ЗС України засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Наголошується, що нові форми організації освітнього процесу вимагають переглянути принципи дидактики та педагогічної психології з урахуванням можливостей, що надають інформаційно-комунікаційні технології. Модель формування інформаційно-комунікаційної культури офіцера ЗС України розглядається як цілісний педагогічний процес, у якому сукупність форм, методів, дидактично наповнених засобів і створених відповідних педагогічних умов та принципів, що спрямовані на набуття курсантами ґрунтовних професійних та фахових знань, умінь і навичок, спрямований на використання у майбутній професійній діяльності офіцера тактичного рівня ЗС України. У моделі формування інформаційно-комунікаційної культури офіцера ЗС України засобами інноваційних технологій у процесі професійної підготовки виділено три основні складові (блоки): цільовий, методичний, змістовний блоки, які забезпечують цілеспрямований процес формування інформаційно-комунікаційної культури офіцера ЗС України. Визначено форми навчання, які регулюються принципом розвиваючого та виховного навчання, як основної складової освітнього процесу у військовому підрозділі закладу вищої освіти, змістом культури в її широкому розумінні. Автором розроблено змістовне наповнення складових частин моделі формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх офіцерів ЗС України засобами інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки.

Посилання

1. Honcharenko, S. U. (2008). Pedahohichni doslidzhennia: metodolohichni porady molodym naukovtsiam [Education: methodology please young scientists]. Vinnytsia: DOV
"Vinnytsia" [in Ukrainian].
2. Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. (2-nd ed.). Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].
3. Huberskyi, L. V., Andrushchenko, V. P., & Mykhalchenko, M. I. (2002). Kultura, ideolohiia, osobystist [Culture, ideology, personality]. Kyiv: Znannia Ukrainy [in Ukrainian].
4. Didenko O., (2010). Kompetentnisnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv pravookhoronnykh orhaniv Ukrainy [Competent training before professional training Maybutnі ofіtserіv law enforcement agencies in Ukraine] Naukovi zapysky Vinnytskoho derzh. ped. un-tu. Seriia "Pedahohika i psykholohiia". Vinnytsia, (33). 218–222 [in Ukrainian].
5. Kovalynska, I. Osnovni pryntsypy orhanizatsii navchalnoi diialnosti v suchasnykh umovakh [The basic principle of organizing primary activities in ordinary minds] Osvita rehionu [Education of the region]. URL: http://social-science.com.ua/article/766 [in Ukrainian].
6. Lazurskyi, A. F. (2012). Prohramma yssledovanyia lychnosty [Personality Research Program]. Moskva: Knyha po Trebovanyiu [in Russian].
7. Makarov, R. N., & Herasymenko, L. V. (1997). Teoryia y praktyka konstruyrovanyia tselevykh modelei operatorov osobo slozhnykh system upravlenyia [Theory and practice of designing target models for operating systems, especially complex control systems]. Moskva: Yzd. Mezhdunarodnoi akademyy problem cheloveka v avyatsyy y kosmonavtyke [in Russian].
8. Petko, L. V. (2015). Informatsiino-navchalne seredovyshche yak umova formuvannia profesiino oriientovanoho inshomovnoho navchalnoho seredovyshcha v umovakh universytetu. Informatsiini tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Information and learning environment as a condition for the formation of professionally oriented foreign language learning environment in the university. Information technology in professional activity]: Tr. IKh Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf., Rivnenskyi derzh. humanitarnyi un-t (m. Rivne, 25 bereznia 2015 r.). 89–91 [in Ukrainian].
9. Petko, L. V. (2017). Mobilnist studentiv ta inozemni movy [Student mobility and foreign languages]. Naukovi zasady pidhotovky fakhivtsiv pryrodnychoho, inzhenerno-pedahohichnoho ta tekhnolohichnoho napriamkiv [Scientific bases of preparation of specialists of natural, engineering-pedagogical and technological directions]: materialy I Vseukrainskoi nauk.-prakt. internet-konf. (m. Berdiansk, 3–8 kvitnia 2017 r.). Berdiansk BDPU. 34−36. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14005 [in Ukrainian].
10. Petko, L. V. (2012). "Nevyznachenist yakosti" z ohliadu na modernizatsiiu systemy osvity v Ukraini ["Quality uncertainty" in view of the modernization of the education system in Ukraine] Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Headmaster of the school, lyceum, gymnasium], O. I. Vyhovska [Ed.]. 3. 56–62 [in Ukrainian].
11. Ryzhykov, V. S. (2018). Meta i pryntsypy zmistu osvitnoho protsesu pidhotovky viiskovoho v suchasnykh umovakh reformuvannia Zbroinykh syl Ukrainy [Purpose and Principles of Contents of the Educational Process of Military Training in Modern Reforms of the Armed Forces of Ukraine]. Naukovyi visnyk innovatsiinykh tekhnolohii [Scientific Bulletin of Innovative Technologies]. Kyiv: Komprynt, (2 (18)). 36–40 [in Ukrainian].
12. Pet’ko, L. (2017). About socio-culturological content in teaching subjects. Development strategy of science and education: Collection of scientific articles. Fidelite editions,
Namur, Belgique. 316−319 [in English].
13. Petko, L. (2018). Global educational trends in the Ukrainian space. Problems of the development of mofern science: theory and practice: Collection of scientific articles. Cartero Publishing House, Madrid, España. 226−232 [in English].
14. Ryzhykov, V. (2018). Method of organizing lessons in the armies in the way of modern world military educational practice. Problems of the development of modern science: theory and practice: Collection of scientific articles. EDEX, Madrid, España. 218–228.
15. Ryzhykov, V. A. (2016). Technology of Development of the Lawyer’s Psychogram and its Meaningful and Practical Component. Journal of Advanced Research in Law and Economics, Volд. VII, 1(15), spring. 100–108. DOI: http://dx.doi.org/10.14505/jarleSci Verse Scopus [in English].
16. Sabat, N., Ersozoglu, R., Kanishevska, L., Pet’ko, L., Spivak, Yar., Turchynova, G., & Chernukha, N. (2019). Staff development as a condition for sustainable development
entrepreneurship. Journal of Entrepreneurship Education (JEI). USA. Print ISSN: 1098-8394. Online ISSN: 1528-2651. Special Issue (March−2019) "Entrepreneurship: Investment and Innovation", Vol. 22, Issue: 1S [in English].
17. Ternopilska, V. I., & Andruschenko, I. S. (2015.). Features of Formation of Future Radio-Electronic Specialists’ Technical Competence. Intellectual Archive, Vol. 4. 6 (November). Toronto: Shiny Word Corp., Canada. PP. 114–119 [in English].
18. Ternopilska, V. I., & Brovko, K. A. (2017). Corporate culture of personality: psychological aspects. Topical issues of contemporary science: Collection of scientific articles.
C.E.I.M., Valencia, Venezuela. 176–178 [in English].

Переглядів анотації: 182
Опубліковано
2019-07-26
Як цитувати
KravchenkoO. І. (2019). Структура моделі інформаційно-комунікаційної культури майбутніх офіцерів збройних сил України. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 37-44. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-2-37-44