Педагогічні умови формування технологічної компетентності учнів початкової школи
Анотація
У статті зазначається, що в умовах компетентнісної освіти формування технологічної компетентності молодших школярів виступає нагальною суспільною потребою. Ефективність формування технологічної компетентності як ключової компетентності в початковій школі, залежить від створення певних педагогічних умов. Автор стверджує, що такими умовами виступають: організація динамічного технологічного середовища; формування гуманістично спрямованого поля праці; створення простору творчої самореалізації молодших школярів; рефлексивне управління процесом формування трудової компетентності учнів початкової школи. У змістовому плані перша умова передбачає розробку технологічних завдань різної складності згідно віковим особливостям учнів. А застосування індивідуалізації та диференціації у технологічному процесі забезпечать концентрично-лінійне розширення трудового досвіду молодших школярів. Сутність другої умови полягає у створенні максимально сприятливих умов для трудового самовизначення особистості учня, розкриття його здібностей, уважного ставлення до внутрішнього світу школяра. Третя умова пов’язана з побудовою у культурно-розвивального простору, який спонукає учнів до виявлення потенційних творчих резервів. І четверта умова спрямована на потребу зробити процес формування технологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку контрольованим, що стає можливим за умови управління даним процесом.
Посилання
universytetuim. K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of the South Ukrainian State University. KD Ushinsky. Odesa. 8–9, 90–94 [in Ukrainian].
2. Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoiosvity vid 21 liutoho 2018 roku № 87 [State standard of elementary general education of February 21, 2018. No. 87]. URL:
https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti (data zvernennia 21.10.2018) [in Ukrainian].
3. Durmanenko, O. (2012). Teoretychnyi analiz poniattia "pedahohichni umovy" v konteksti monitorynhu vykhovnoi roboty u vyshchomu navchalnomu akladi [Theoretical analysis
of the concept of "pedagogical conditions" in the context of the monitoring of educational work in higher education]. Molod i rynok – Youth and the market. 7 (90), 135–137 [in Ukrainian].
4. Karmazina, L. (2011). Upravlinnia znanniamy na proektno-oriientovanomu pidpryiemstvi [Knowledge management in a project-oriented enterprise]. Upravlinnia proektamy:
stan ta perspektyvy – Project Management: Status and Perspectives. Mykolaiv: NUK [in Ukrainian].
5. Manko, V. M. (2000). Psykholoho–pedahohichn iumovy pidhotovky studentiv do zasvoienniaz nan [Psychological and pedagogical conditions of students' preparation for mastering knowledge]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova – Scientific notes of the National Pedagogical University M. P. Dragomanov. P. V. Dmytrenko, & O. L. Makarenko (Ed.). Kyiv. Vol. ХХХVI, 4, 66–74 [in Ukrainian].
6. Palamarchuk, V. (2006). Innovatsii v suchasniiosviti [Innovation in modern education]. Zavuch – Head. 10. 1–4 [in Ukrainian].
7. Ziaziun, I. A., & Kramushchenko, L. V., & Kryvonos, I. F. ta in. (2004). Pedahohichna maisternist [Pedagogical skills]. I. A. Ziaziuna (Ed.). (2d ed.). Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
8. Prokhorov A. M. (Eds.). (1985). Sovetskyie ntsyklopedycheskyi slovar [Soviet Encyclopedic Dictionary]. (3 ed.). Moskva: Sov. entsyklopedyia [in Russian].
9. Shevchuk, M. O. (2018). Dyferentsiiovanyi pidkhid u trudovomu navchanni v pochatkovii shkoli [Differentiated approach in elementary school work education]. Dyferentsiatsiia
u shkilniiosviti: istorychnyi dosvid i suchasni tekhnolohii – Differentiation in school education: historical experience and modern technologies. Kyiv: Instytut pedahohiky [in Ukrainian].
10. Iaroshchuk, K. Vyznachennia pedahohichnykh umov formuvannia profesiinoi etyky maibutnikhin zheneriv-pedahohiv v protsesi fakhovoi pidhotovky [Definition of pedagogical
conditions of formation of professional ethics of future engineers-pedagogues in the process of professional training]. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1716. (data zvernennia
11.02.2019) [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 352
Авторське право (c) 2019 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.