Забезпечення позитивної мотивації майбутніх менеджерів до формування професійного іміджу

  • Yu. H. Novhorodska кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: професійний імідж, професійне самовдосконалення, професійна підготовка

Анотація

У статті наведено переконливе розуміння того факту, що питання професійного іміджу майбутніх менеджерів залишається одним з актуальних в області професійної підготовки. Підкреслено зростаюче значення означеної проблеми в житті суспільства та окремої людини. Визначено, що привабливий імідж керівника невіддільний від знання ділового етикету та впевненого володіння відповідними навичками. У роботі розкрито й обґрунтовано різні підходи щодо поняття професійного іміджу майбутніх менеджерів. Визначено актуальність забезпечення позитивної мотивації майбутніх менеджерів до формування професійного іміджу у процесі професійної підготовки в освітньому середовищі вищої школи. Зазначено, що формування професійного іміджу майбутнього менеджера є важливим фактором його конкурентності. Синтезовано інформацію щодо питання формування досліджуваного феномену, отриману з робіт вітчизняних та зарубіжних учених, які займаються цим питанням. Розглянуто особливості внутрішньої і зовнішньої мотивації.

Посилання

1. Basova, N. V. (2000). Pedahohyka y psykholohyia [Pedagogy and psychology]. Rostov-na-Donu: Fenyks [in Russian].
2. Bolsun, S. A. (2013). Profesiinyi imidzh kerivnyka navchalnoho zakladu [Professional image of the head of the educational institution]. Upravlinnia shkoloiu – School management. 7–9, berezen. 51–55 [in Ukrainian].
3. Buhrymenko, E. A., & Venher, A. L. (1992). Hotovnost detei k shkole. Dyahnostyka psykhycheskoho razvytyia y korrektsyia eho neblahopoluchnykh varyantov [Children's readiness for school. Diagnosis of mental development and correction of its disadvantaged options]. Tomsk: Pelenh [in Russian].
4. Vykhanskyi, O. S., & Naumov, A. Y. (2001). Menedzhment [Management]. (3 ed.). Moskva: Hardaryky [in Russian].
5. Zinchenko, V. (2008). Imidzh uchytelia, abo psykholohiia odiahu [Teacher image, or clothing psychology]. Vidkrytyi urok: Rozrobky. Tekhnolohii. Dosvid – Open lesson: Developments. Technology. Experience. 4. 85–86 [in Ukrainian].
6. Kazmerchuk, A. V. (2014). Strukturni komponenty formuvannia profesiinoi kultury maibutnoho menedzhera turyzmu [Structural components of forming the professional culture of the future tourism manager]. Modernizatsiia vyshchoi osvity v Ukraini ta za kordonom – Modernization of higher education in Ukraine and abroad. S. S. Vitvytskoi, & N. M. Myronchuk (Ed.). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
7. Kalinichenko, A. V. (2013). Motyvatsiia ta motyvatsiinyi protses: sutnist ta poniattia [Motivation and motivation process: essence and concept]. Visnyk ekonomiky transportu i
promyslovosti – Bulletin of Economics of Transport and Industry. 42, 417–420. URL: http://nbuv. gov.ua/j-pdf/Vetp_2013_42_72.pdf (data zvernennia: 06.06.15) [in Ukrainian].
8. Kamysheva, E. Yu. (2009). Pedahohycheskyi ymydzh uchytelia [Teacher's pedagogical image]. Yzvestyia Uralskoho hosudarstvennoho unyversyteta. Seryia "Problemy obrazovanyia, nauky y kultury" – News of the Ural State University. Series"Problems of Education, Science and Culture". 4 (68). 48–53 [in Russian].
9. Kuznietsova, T. (2013). Motyvatsiia navchannia [Motivation of learning]. Nova pedahohichna dumka – New pedagogical thought. 1, 2, 37–39. URL: http://nbuv.gov.ua/j- pdf/Npd_2013_1.2_10.pdf [in Ukrainian].
10. Razmolodchykova, I. V. (2010). Yimidzh uchytelia pochatkovykh klasiv yak pedahohichna problema [The image of elementary school teachers as a pedagogical problem]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty – Means of educational and research work. V. I. Yevdokymova, & O. M. Mykytiuka (Ed.). Khark. nats. ped. un-t imeni H. S. Skovorody. Kharkiv: Vydavets Prokopenko H. Ye. 33, 125–130 [in Ukrainian].
11. Semychenko, V. A. (2000). Priorytety profesiinoi pidhotovky: diialnisnyi chy osobystisnyi pidkhid? [Priorities for vocational training: activity or personal approach?]. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy – Continuing Vocational Education: Problems, Quests, Prospects. APN Ukrainy, In-t pedahohiky i psykholohii prof. osvity. I. A. Ziaziun (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].
12. Smoliuk, A. I. (2016). Formuvannia hotovnosti do profesiinoho samorozvytku maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh pedahohichnoho koledzhu [Formation of readiness for professional self-development of future primary school teachers in the conditions of a pedagogical college]. Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (24–26, lystopada) – Higher education of Ukraine in the context of integration into the European educational space: proceedings of the International Scientific and Practical Conference. (November 24–26). Kyiv [in Ukrainian].
13. Chaika, V. M., & Petrova, N. M. (2014). Intelektualna kultura vchytelia yak faktor innovatsii u pedahohichnii diialnosti [Teacher intellectual culture as a factor of innovation in
pedagogical activity]. Ternopil: TNPU [in Ukrainian].
14. Cheredniakova, A. B. (2008). Imydzh pedahoha-khoreohrafa y problemy eho formyrovanyia [The image of the teacher-choreographer and the problems of its formation]. Moskva: Vlados [in Russian].

Переглядів анотації: 114
Опубліковано
2019-06-27
Як цитувати
Novhorodska, Y. H. (2019). Забезпечення позитивної мотивації майбутніх менеджерів до формування професійного іміджу. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 133-138. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-2-133-138