Теоретичні аспекти проблеми інтеграції змісту навчання в початковій школі
Анотація
У статті висвітлюється проблема запровадження інтегрованого навчання у молодшій школі, зосереджується увага на формуванні в учителів будуватb інтегровані уроки за змістом навчальних дисциплін. Наголошено на тому, що інтегровані уроки у початковій школі є однією з ефективних форм навчання молодших школярів. Головна увага звернена на організацію навчально-пізнавальної діяльності учнів та інтеграцію знань, які здійснюються злиттям в одному предметі (темі) елементів різних навчальних предметів шляхом широкого міждисциплінарного підходу, що передбачає визначення інтегративних принципів загальноосвітнього значення. Використання інтегрованого навчання в сучасні школі є актуальним, оскільки успішна методична реалізація передбачає досягнення мети якісної освіти. Інтегровані уроки в початковій школі дають можливість учням досягнути
усвідомленої потреби в міркуванні та висловлюванні своїх думок, вносити у звичайну систему уроків новизну, змінювати суворі кордони предметного викладання, що допомагає дітям сприймати важливі поняття крізь призму доступного, цікавого та зрозумілого. Розкрито окремі аспекти ефективної реалізації міжпредметної інтеграції змісту навчання у початковій школі. Подані матеріали нададуть можливість вчителю подати матеріал з різних предметів як єдине ціле, розвивати розумову діяльність школярів, формувати позитивні моральні якості учнів і викликати у них бажання вчитися.
Посилання
2. Holubytska, V.V. (2000). Pryroda – nash dim: intehrovanyi urok z pozaklasnoho chytannia: 3 klas [Nature is Our Home: An Extra-curricular Reading Lesson: Grade 3]. Rozkazhit onuku – Tell your grandson, 7, 30–31 [in Ukraine].
3. Dovbak, V.M. (1997). U hosti do kvitiv: Intehrovanyi urok-mandrivka z pryrodoznavstva, narodoznavstva ta rozvytku zviaznoho movlennia: 2 kl. [Visiting the Flowers: An Integrated Travel-Lesson in Natural Science, Science, and Communication Development: 2 cl.]. Pochatkova shkola – Elementary School, 6, 20–23 [in Ukraine].
4. Ilchenko, V.R. (2002). Intehratsiia zmistu osvity ta suchasni problemy zahalno-osvitnoi shkoly [Integration of educational content and current problems of secondary school]. Imidzh suchasnoho pedahoha – The image of the modern teacher, 2 (21), 14–17 [in Ukraine].
5. Ivanchuk, M. H. (2001). Osnovy tekhnolohii intehrovanoho navchannia v pochatkovii shkoli [Fundamentals of Integrated Learning Technology in Primary School]. Chernivtsi: Ruta [in Ukraine].
6. Kaliahyn, Yu.M. & Aleksenko. O.L. (1990). Yntehratsyia shkolnoho obuchenyia [Integration of schooling]. Nachalnaia shkola – Primary school, 9, 28–29 [in Russian].
7. Mantula, T.I. (2005). Intehrovane vykladannia ta predmetni zviazky v istorychnomu aspekti sohodennia [Integrated teaching and contextual links in the historical aspect of today]. Zhytomyrskyi naukovyi visnyk – Zhytomyr Scientific Bulletin, 5, 95 [in Ukraine].
8. Savchenko, O.Ya. (1997). Suchasnyi urok u pochatkovykh klasakh [The modern lesson in elementary school]. Kyiv: Mahistr – 8 [in Ukraine].
9. Proshkuratova, T. (1998). Vykorystannia zhyvopysu Kateryny Bilokur na urokakh: intehrovanyi urok z ukrainskoi movy y obrazotvorchoho mystetstva [Using Katerina Bilokur’s Painting in Lessons: An Integrated Lesson in Ukrainian and Fine Arts]. Pochatkova shkola – Elementary School, 3, 15–16 [in Ukraine].
10. Chekina, O.Yu. (2007). Intehrovani uroky v pochatkovii shkoli [Integrated lessons in elementary school]. Kharkiv: Osnova, PP "Triada+" [in Ukraine].
Переглядів анотації: 124
Авторське право (c) 2019 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.