УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ПІДРУЧНИКАМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У США ЯК СИСТЕМА

  • O. Elbrekht доктор педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник відділу науково-методичного забезпечення видання навчальної літератури ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти"; професор кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: система, рівень управління, департамент освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі управління забезпеченням підручниками шкільної освіти у США. У дослідженні з’ясовується сутність управління системою забезпечення підручниками шкільної освіти. Розкриваються особливості чинної системи управління у США, в якій відзеркалюється політика держави у галузі освіти. Автором використано опубліковані матеріали ЮНЕСКО, Американської асоціації освітніх досліджень, які через свої програми, конференції, семінари просували питання ефективного планування та управління процесами забезпечення підручниками закладів освіти, зниження витрат на виробництво підручників, збереження друкованих підручників, організації дистриб’юторських мереж та інші. Проаналізовано праці американських авторів, що зосереджуються на питаннях навчального книговидання, розробки підручників, їх прийняття школою як засобу навчання. На основі здійсненого аналізу з’ясовується роль навчального книговидання у розвитку системи американської освіти; розглядаються деякі механізми управління на різних рівнях (федеральному, штатному, місцевому), в тому числі економічні механізми, спрямовані на підтримку процесів підручникотворення і шкільного книговидання; визначаються учасники процесу забезпечення підручниками шкіл, їхня роль як суб’єкт-об’єктів управління; характеризуються складні взаємозв’язки, що склалися між системою освіти, її системою забезпечення підручниками та системою шкільного книговидання; розглядаються соціальні, культурні, економічні умови, які забезпечують виробництво шкільного підручника і доведення його до споживача; аналізуються фактори, що визначають зміну освітньої програми, за якою підручники складено, роль підручника на ринку, його конкуретоспроможність.

Посилання

1. Alekhyn, V. V., Bureha V. V. & Povazhnуi S. F. (1999). Fylosofyia upravlenyia (sotsyalno-humanytarnуe problemу) [Management philosophy (social and humanitarian issues)]. V. V. Alekhyna (Ed.). Donetsk: DonHAU. [in Ukraine].
2. Bershov, O. V. (1999). Knyhovydavnycha sprava v Spoluchenykh Shtatakh Ameryky (porivnialno-systemnyi analiz) [Book publishing in the United States of America (comparative system analysis)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukraine].
3. Hehel Heorh Vylhelm Frydrykh. (1971). Nauka lohyky [The science of logic]. Moskva: Mysl. Vol. 3, 2. [in Russian].
4. Kolomenskyi, N. L. (2000). Psykholohiia menedzhmentu v osviti (sotsialno-psykholohichnyi aspekt) [Psychology of management in education (socio-psychological aspect)]. Kyiv: MAUP. [in Ukraine].
5. Korchynskyi, A. A. (2012). Teoretycheskye y orhanyzatsyonno-pedahohycheskye osnovy upravlenyia uchebnym knyhoyzdanyem na rynke obrazovatelnykh usluh [Theoretical and organizational-pedagogical bases of management of educational book publishing in the market of educational services]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Moskva. [in Russian].
6. Kravchenko, A. Y. (2000). Ystoryia menedzhmenta [History of management] Moskva: Akadem. proekt. [in Russian].
7. Karamushky, L. M. (2001). Upravlinnia zakladamy serednoi osvity: psykholohichni aspekty [Management of secondary education: psychological aspects] Kyiv: Instytut psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. [in Ukraine].
8. Fylosofskyi entsyklopedycheskyi slovar [Philosophical encyclopedic dictionary]. Moskva: Sov. entsyklopedyia. 1983.
9. Marvin C. Alkin (Ed.). (1992). Encyclopedia of educational research [Encyclopedia of educational research] / sponsored by the American Educational Research Association. (6th ed.). Macmillan Publishing Company. [in English].
10. Jackson P. (Ed.). (1992). Handbook of research on curriculum: a project of the American Educational Research Association [Handbook of research on curriculum: a project of the American Educational Research Association]. New York: Macmillan Pub. Co. Vol. XV.
11. Pears, Douglas. (1988). A guide to planning and administrating government school projects. With special emphasis on costreduction factors. UNESCO [A guide to planning and administrating government school projects. With special emphasis on costreduction factors. UNESCO]. Paris. [in English].
12. Vseobshchaia ystoryia knyhy [General history of the book]. URL: http://maxbooks.ru/
berabum/shomrak68.htm
13. Ansary, Tamim. (2004). A Textbook Example of What’s Wrong with Education. George Lucas Educational Foundation. [A Textbook Example of What’s Wrong with Education. George Lucas Educational Foundation]. Edutopia. November 10. URL: https://www.edutopia.-org›textbookpublishing-c... [in English].
14. Hancox, R. Restructuring the publishing industry: New technology, new jobs, and a new curriculum [Restructuring the publishing industry: New technology, new jobs, and a new curriculum]. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/BF02683731. [in English].
15. How Are The Local, State And Federal Governments Involved In Education? Is This Involvement Just? The Center For Public Justice [How Are The Local, State And Federal Governments Involved In Education? Is This Involvement Just? The Center For Public Justice]. URL: https://www.cpjustice.org›public›page› content. [in English].
16. Miller Megan, P. (2015). A textbook case: the connection between textbooks, standardized testing, and student achievement [A textbook case: the connection between textbooks, standardized testing, and student achievement]. Theses, Dissertations & Honors Papers. P. 132. Longwood University Digital Commons @ Longwood University. URL: https://digitalcommons.longwood.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1128&context=etd. [in English].
17. Pawlak, Kim. (2016). Changing educational publishing industry fraught with ’disruptors [Changing educational publishing industry fraught with ’disruptors] TAA Conference. URL: https://blog.taaonline.net › 2016/08 › changing-e... [in English].
18. Ravich, Diana (2019). 50 States, 50 Standards: The Continuing Need for National Voluntary Standards in Education [States, 50 Standards: The Continuing Need for National Voluntary Standards in Education]. Brookings Review, Vol. 14, 3, 1996, p. 6+. Gale Academic Onefile, Accessed 29 Sept. 2019. URL: https://www.brookings.edu › articles›. [in English].
19. Recommendation concerning Education for International Understanding, Cooperation and Peace and Education relating to Human Rights and Fundamental Freedoms. [Recommendation concerning Education for International Understanding, Co-operation and Peace and Education relating to Human Rights and Fundamental Freedoms.]. Unesco. General Conference (18th sess.: 1974: Paris). URL: https://digitallibrary.un.org › record. [in
English].
20. Scudella, Vincent. (2013). State Textbook Adoption [State Textbook Adoption]. Education Commission of the States. URL: https://www.ecs.org/clearinghouse/01/09/23/10923.pdf [in English].
21. Textbooks – Overview, School Textbooks in the United States [Textbooks – Overview, School Textbooks in the United States]. URL: https://education.stateuniversity.-com›pages›. [in English].
22. The Biggest Educational Publishers [The Biggest Educational Publishers]. Posted
In: News. July 15, 2019 (initially published on Jun 28, 2016). URL: https://bookscouter.com/-
blog/2016/06/the-biggest-textbookpublisher. [in English].
23. Watt, Michael G. Research on the Textbook Publishing Industry in the United States of America [Research on the Textbook Publishing Industry in the United States of America]. IARTEM e-journal. Vol. 7. 2. 48–72. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED498713.pdf. [in English].

Переглядів анотації: 44
Опубліковано
2021-02-07
Як цитувати
Elbrekht, O. (2021). УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ПІДРУЧНИКАМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У США ЯК СИСТЕМА. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 109-120. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-2-109-120