ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ІНТЕГРОВАНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ПОЧАТКОВОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розглядається проблема систематизації змісту та структури загальної інтегрованої компетентності, яка означена одним з очікуваних результатів для здобувачів позашкільної спеціалізованої початкової мистецької освіти за елементарним підрівнем.Автором здійснено аналіз категоріального апарату проблеми в контексті мистецької освітньої діяльності. Розкриваються варіанти структурного складу категорії "компетентність". На основі здійсненого контент-аналізу розкриваються основні ознаки, властивості та сутнісні характеристики категорії "інтеграція" в аспекті мистецького навчання. Зроблено акцент на найбільш суттєві характристики інтеграції, яка є: природним динамічним процесом узгодження, упорядкування, взаємовпливу, взаємодії, об’єднання, взаємопроникнення раніш автономних елементів (структур, функцій) у інтегрований об’єкт (цілісну систему) з якісно новими властивостями; супроводжується встановленням, ускладненням і зміцненням істотних зв’язків між оновленими елементами, збільшенням обсягів та інтенсивності взаємозв’язків і взаємодій між ними; є процесом і результатом побудови цілісності з метою підвищення ефективності як здобування, так і застосування знання у постійно вдосконалюваних формах пізнання і вираження пізнаного. Наголошується на важливості самостійності, яка є невід’ємною умовою успішного формування інтегрованої компетентності та буде ефективною за умов попередньої підготовки, організації та керування з боку педагогічного працівника. Робиться висновок про сутність та структуру інтегрованої компетентності. Підкреслюються важливість усвідомлення педагогічними працівниками сучасних мистецьких шкіл змісту та структури розглянутої категорії, що може створити підґрунтя ефективної реалізації освітньої траєкторії учня та дозволить йому успішно реалізуватися на наступному щаблі профільного навчання.
Посилання
2. Zymnyaya Y. A. Klyuchevye kompetentsyy kak rezulʹtatyvno-tselevaya osnova kompetentnostnoho podkhoda v obrazovanyy: avtorskaya versyya. Moskva: Yssledovatelʹskyy tsentr problem kachestva podhotovky spetsyalystov, 2004. 329 s
3. Kahan M. S. Muzyka v myre yskusstv. Sankt-Peterburh, 1996. 232 s.
4. Kozlovsʹka I. M. Teoretyko metodolohichni aspekty intehratsiyi znanʹ uchniv profesiynoyi shkoly (dydaktychni osnovy) Lʹviv: Svit,1999. 302 s.
5. Kontseptsiya suchasnoyi mystetsʹkoyi shkoly URL: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245415844 (Data zvernennya 04.03.20).
6. Kostyuk N. T. Obʺyektyvna zumovlenistʹ i dialektyka intehratsiyi suchasnoho naukovoho znannya. Kyyiv: Vyshcha shkola, 1998. 327 s.
7. Masol L. M. Khudozhnʹo-pedahohichni tekhnolohiyi v osnovniy shkoli: yednistʹ navchannya i vykhovannya: metod. posib. / L. M. Masol. Kharkiv: "Drukarnya Madryd", 2015.
8. Metodychni rekomendatsiyi z rozroblennya osvitnikh prohram dlya mystetsʹkykh shkil URL: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article art_id=245415844 (Data zvernennya 04.03.20).
9. Metodyka navchannya mystetstva u pochatkoviy shkoli: Posibnyk dlya vchyteliv / L.I. M. Masol, O. V. Haydamaka, E. V. Byelkina, O. V. Kalinichenko, I. V. Rudenko. Xarkiv: Vesta: Vydavnytstvo "Ranok", 2006. 256 s.
10. Myropolʹsʹka N. YE. Formuvannya bazovykh kompetentnostey uchniv starshoyi shkoly v systemi zahalʹnoyi intehratyvnoyi mystetsʹkoyi osvity/ Mystetsʹka osvita v Ukrayini: teoriya i praktyka / O. P. Rudnytsʹka [ta in.]; zah. red. O. V. Mykhaylychenko, redaktor H. YU. Nikolayi. Sumy: SumDPU im. A. S. Makarenka, 2010. 255 s. S. 241–257.
11. Nayzakynskyy E. V. O psykholohyy muzykalʹnoho vospryyatyya. Moskva: Prosveshchenye, 1972. 381 s.
12. Nova ukrayinsʹka shkola: poradnyk dlya vchytelya / za zah. red. N. M. Bibik. Kyyiv: Litera LTD, 2018. 160 s. URL: https://osvita.ua/school/nus/59430/ (Data zvernennya 04.03.20).
13. Polozhennya pro spetsializovanu mystetsʹku shkolu (shkolu-internat) postanovoyu Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 13 lyutoho 2019 r. № 280. URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280-2019-p (Data zvernennya 03.04.20).
14. Pometun O.I. Dyskusiya ukrayinsʹkykh pedahohiv navkolo pytanʹ zaprovadzhennya kompetentnisnoho pidkhodu v ukrayinsʹkiy osviti. Kompetentnisnyy pidkhid u suchasniy osviti. Svitovyy pidkhid ta ukrayinsʹki perspektyvy / pid zah. red. O.V. Ovcharuk. Kyyiv, 2004. 111 s.
15. Raven Dzh. Kompetentnostʹ v sovremennom obshchestve: vyyavlenye, razvytye y realyzatsyya / Per. s anhl. Moskva: "Kohyto-Tsentr", 2002. 396 s.
16. Sukhomlynsʹkyy V. O. Sertse viddayu dityam. Kyyiv: Ridna shkola. 1988. 244 s.
17. Khutorskoy A. V. Obrazovatelʹnye kompetentsyy v dydaktykakh y metodykakh lychnostno-oryentyrovannoho obuchenyya. Pedahohika vyshchoyi ta serednʹoyi shkoly. Kryvyy Rih; KDPU, 2004. URL: http://www.khutorskoy.ru/books/2008/A.V.Khutorskoy-_L.N.Khutorskaya_Compet.pdf
18. Spector, J. Michaelde la Teja, Ileana. ERIC Clearinghouse on Information and Technology Syracuse NY. Competencies for Online Teaching. ERIC Digest. Competence, Competencies and Certification.p.2. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED456841.pdf
Переглядів анотації: 90
Авторське право (c) 2020 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.