УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

  • Maryna Shevchuk кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: проєктна діяльність, культура проєктної діяльності, управління процесом формування культури проєктної діяльності

Анотація

У статті висвітлюється проблема управління процесом формування культури проєктної діяльності учнів загальноосвітньої школи. Автор на основі аналізу поглядів науковців розглянув сутність понять: "проєктна діяльність", "культура проєктної діяльності", "формування культури проєктної діяльності" та "управління процесом формування культур проєктної діяльності школярів". Сьогодні в умовах соціально-економічної нестабільності перед освітою постало питання навчити молоде покоління проєктувати власну особистість у відповідності з актуальними суспільними вимогами та потребами ринку праці. Саме проєктна діяльність у наш час стає засобом підготовки учнів до майбутнього успішного життя. Тому вчитель має зосередити увагу на формуванні культури проєктної діяльності в умовах освітнього процесу. Ефективності виконання цього завдання сприяє доцільне наукове управління, яке пов’язане з плануванням, структуризацією та організацією процесу формування культури проєктної діяльності в умовах загальноосвітньої школи.

Посилання

1. Ball, H.O., Miedintsev, V.O. (2011). Osobystist yak indyvidualnyi modus kultury i yak intehratyvna yakist osoby [Personality as an individual mode of culture and as an integrative quality of personality] Horyzonty osvity – Education horizons. Vol. 3, 7-14 [in Ukraine].
2. Vasylevska, L.S. (2012). Proektna diialnist metodysta yak zasib udoskonalennia profesiinoi maisternosti pedahohiv [Methodist project activity as a means of improving the professional skills of teachers]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Ser.: Psykholoho-pedahohichni nauky – Scientific Notes of Nizhyn State University. Nicholas Gogol. Avg.: Psychological and Pedagogical Sciences. Vol. 6. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nzspp_2012_6_32.pdf [in Ukraine].
3. Voropaieva, V.H. (2013). Ontolohichni zasady kultury yak naivyshchoi zahalnoliudskoi tsinnosti buttia [Ontological foundations of culture as the highest human value of being] Humanitarnyi visnyk ZDIA – ZDIA Humanitarian Bulletin. Vol. 54, 251-265 [in Ukraine].
4. Davydova, L.N. (2005). Pedahohycheskoe dyahnostyrovanye kak komponent upravlenyia kachestvom obrazovanyia [Pedagogical diagnosis as a component of education quality management]. Doctor’s thesis. Astrakhanskyi hos. un-t. Astrakhan [in Russian].
5. Yelnikova, H.V. (2005) Kultura upravlinskoi pratsi kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [The culture of managerial work of the head of a comprehensive educational institution]. Imidzh suchasnoho pedahoha – The image of the modern teacher. Vol. 1-2 (50-51), 23-28 [in Ukraine].
6. Entsyklopediia osvity (2008) / holov. red. V.H. Kremin; [Encyclopedia of Education] Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukraine].
7. Zapesotskaia, N.A. (2007). Proektnaia kultura kak osnova professyonalnoho masterstva menedzhera sotsyalno‐kulturnoi sfery [Project culture as a basis of professional skill of the manager of socio-cultural sphere]. Extended abstract of candidate’s thesis. Sankt‐Peterburh [in Russian].
8. Korinnyi, M.M. (2003). Korotkyi entsyklopedychnyi slovnyk z kultury [A short encyclopedic dictionary on culture] / M.M. Korinnyi, V.F. Shevchenko, H.H. Potapov. Kyiv URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Korotkyi_entsyklopedychnyi_slovnyk_z_kultury#/ [in Ukraine].
9. Kulturolohiia (2013) / za red. A.Ie. Konverskoho [Culturolohiia]. Kharkiv: Folio [in Ukraine].
10. Kryzhko, V.V. (2003). Teoriia ta praktyka menedzhmentu v osviti [Management theory and practice in education]. Zaporizhzhia: Prosvita [in Ukraine].
11. Lukianova, L. (2009). Tekhnolohiia orhanizatsii proektnoi diialnosti [Technology of project activity organization]. Imidzh suchasnoho pedahoha – The image of the modern teacher. Vol. 10, 16-21 [in Ukraine].
12. Maslov, V.I. (2007) Naukovi osnovy ta funktsii protsesu upravlinnia zahalnoosvitnimy navchalnymy zakladamy [Scientific bases and functions of the process of managing general educational institutions]. Ternopil: Aston [in Ukraine].
13. Khorunzha, L. (2006). Proektna kultura vchytelia: etychnyi komponent [Teacher project culture: an ethical component]. Shliakh osvity – The path of education. Vol. 4, 11-15 [in Ukraine].
14. Iashchuk, S.M. (2012). Proektna diialnist ta yii mistse u profesiinii pidhotovtsi mahistriv tekhnolohichnoi osvity [Project activity and its place in the professional training of masters of technological education]. Visnyk Hlukhiv. nats. ped. un-tu im. Oleksandra Dovzhenko. Seriia: Pedahohichni nauky – Herald of the Deaf. nat. ped. to them. Oleksandra Dovzhenko. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 21, 67–72 [in Ukraine].

Переглядів анотації: 73
Опубліковано
2020-06-28
Як цитувати
Shevchuk, M. (2020). УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 36-45. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-1-36-45