ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ МУЗИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ

  • Irina Rostovska кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментально-виконавської підготовки, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: інноваційні технології, особистісно орієнтоване навчання, індивідуалізація

Анотація

У статті висвітлено основи формування мотивації музичної діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Наголошено на необхідності педагогічного спрямування цього процесу на пріоритетність таких особисто значущих вищих смислоутворюючих мотивів, як прагнення до самоактуалізації та самовдосконалення. Використано науково-бібліографічний метод – аналіз психолого-педагогічної та музикознавчої літератури, що дає змогу систематизувати теоретичні здобутки з проблеми дослідження; метод педагогічного спостереження – з майбутніми вчителями музичного мистецтва; метод узагальнення – висвітлення умов успішного формування мотивації музичної діяльності в процесі інструментально-виконавської підготовки. Студенти з пріоритетністю художньо-пізнавальних та процесуально-змістовних мотивів натхненно включаються в творчу діяльність; беруть активну участь у концертах та конкурсах; із більшим задоволенням розучують музичні твори індивідуальної програми; захоплені пошуками переконливого творчого втілення художнього образу музичного твору; прагнуть до вдосконалення власної інструментально-виконавської майстерності. Теоретично обґрунтовано основи формування мотивації музичної діяльності, висвітлено умови, які, на думку автора, сприятимуть успішності цього процесу в ході інструментально-виконавської навчальної діяльності. Здійснено спробу визначити шлях формування мотивації музичної діяльності в процесі інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Запропоновано загальний шлях формування мотивації музичної діяльності, який полягає в оптимальній педагогічній взаємодії при спрямуванні особистості на
внутрішнє прийняття мети діяльності як особистісно значущої, що призводить до пріоритетності таких вищих смислоутворюючих мотивів, як самовдосконалення та самоактуалізація у сучасному суспільстві.

Посилання

1. Leont`ev A. N. Izbranny`e psikhologicheskie proizvedeniya: v 2kh t. Moskva: Pedagogika, 1983. T. 2. 320 s.
2. Leont`ev A. N. Psikhologicheskie voprosy` formirovaniya lichnosti studenta. Psikhologiya v vuze. 2003. # 1–2. S. 232–241.
3. Maslou A. Motivacziya i lichnost`. Sankt-Peterburg: Piter, 2006. 352 s.
4. Maslou A. Samoaktualizacziya. Psikhologiya lichnosti: teksty`. Moskva: MGU, 1982. S. 108–117.
5. Podlasy`j I. P. Pedagogika. Novy`j kurs: uchebnik dlya stud. ped. vuzov: v 2 kn. Moskva: VLADOS, 2000. Kn. 1. 576 s.
6. Tarasov G. S. Problema dukhovnoj potrebnosti: Moskva: Nauka, 1979. 191 s.
7. Fi`losofs`kij slovnik / za red. V. I`. Shinkaruka. Kiyiv: URE, 1986. 798 s.

Переглядів анотації: 76
Опубліковано
2020-06-28
Як цитувати
Rostovska, I. (2020). ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ МУЗИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 73-78. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-1-73-78