КУЛЬТУРОТВОРЧІСТЬ НАТАЛІЇ ДАНЬШИНОЇ – ПЕДАГОГА-ВОКАЛІСТКИ НІЖИНСЬКОЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ

  • Olena Kavunnyk кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичної педагогіки та хореографії Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: культуротворчість, мистецька освіта, форми діяльності

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема розвитку національних музично-освітніх традицій у творчості педагогів-виконавців, творців інноваційних проєктів сьогодення, гідних наслідування. В контексті теми статті здійснено аналіз форм педагогічної, навчально-методичної, концертно виконавської, музично-просвітницької праці Н. Д. Даньшиної – старшого викладача кафедри вокально-хорової майстерності НДУ ім. Миколи Гоголя. Виокремлено поняття культуро-творчість в контексті об’єктивних та суб’єктивних чинників діяльності як константи мистецько-освітньої професійної творчості, як потреби душі. Охарактеризовано архівні, документальні джерела, мемуари, наукові дослідження, періодичні статті з даної теми. Розкрито етапи життєвого та творчого шляху Н. Д. Даньшиної на прикладі тріади "освіта–навчання–виховання". Проаналізовано сфери діяльності Н. Д. Даньшиної у площині традицій родинного виховання, музичної освіти в навчальних закладах школа–училище–інститут, кола її мистецького оточення. Доведено значення культурно-освітніх проєктів Даньшиної-співачки, хорового диригента, сценариста-постановниці (тематичні концерти, до календарних свят, творчі звіти, літературно-музичні композиції), її ініціатив (заснування хору ветеранів війни та праці, концерти з нагоди видатних дат, особистостей, відкриття церковної недільної школи) в контексті музично-естетичного виховання різновікової аудиторії слухачів, популяризації жанрів вокального мистецтва України, впливу сольного, ансамблевого, хорового співу на формування музичної культури студентів, розвиток їх світоглядних позицій, потяг до знань і мистецької довершеності. Стверджено форми педагогічної, концертно-виконавської, музично-просвітницької праці, осібно Н. Д. Даньшиної, як засадничі для створення цілісної картини збереження та розвитку мистецько-освітніх традицій Ніжинської вищої школи сьогочасною плеядою педагогів-піаністів, баяністів, оркестрових, хорових диригентів, вокалістів факультету інституту в стінах закладу Ніжина, містах Чернігівщині, регіонах України, країнах Європи, світу.

Посилання

1. Arkhiv Mukola Gogol NDU. F№Р 128. Ozd. Zb. № 123.
2. Danshyna, N. D. (1979) Muzyka v shkoli. Rubryka Rozdumy pedahoha: Pid praporom Lenina. Nizhyn. 3. [in Ukrainian].
3. Danshyna, N. D. (1982) Poky molodyi, kyn syharetu. Rubryka ty i tvoie zdorovia. Pid praporom Lenina. Nizhyn. 4. [in Ukrainian].
4. Kavunnyk, O. A. (2008) Muzykanty Nizhyna. Nizhyn: Milanik.188. [in Ukrainian].
5. Kavunnyk, O. A. (2016) Muzychne seredovyshche Nizhyna: monohrafiia. Kyiv: IMFE im.. M. Rylskoho NAN Ukrainy. Kyiv. 328. [in Ukrainian].
6. Kahanov, Yu. (1982) Zoria yii – pisnia. Pid praporom Lenina. 4.
7. Kozlova, S. Pisnia, shcho llietsia z laskavoho sertsia (1997) [Alma Mater]. Nizhyn: NDU. traven-cherven. [in Ukrainian]
8. Kulishenko, M. Lebedynskyi soloveiko (1997) Zhyttia Lebedynshchyny. 2. [in Ukrainian].
9. Samoilenko, H. V. (1995) Teatralne ta muzychne v Nizhyni v XVII–XX st.. Narysy kultury chastyna II. Nizhyn: NDPI. 166. [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 61
Опубліковано
2020-06-28
Як цитувати
Kavunnyk, O. (2020). КУЛЬТУРОТВОРЧІСТЬ НАТАЛІЇ ДАНЬШИНОЇ – ПЕДАГОГА-ВОКАЛІСТКИ НІЖИНСЬКОЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 141-147. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-1-141-147