РУХЛИВІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ІНТЕЛЕКТУ
Анотація
У статті розглянуто особливості застосування методу адаптивної фізичної культури та рухливих ігор з метою розвитку просторового орієнтування дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та інтелекту. Особливою проблемою є те, що для дітей із порушенням функцій опорно-рухового апарату та інтелекту характерні розлади емоцій і рухових функцій. У дітей з даною нозологією спостерігаються емоційно-особистісні проблеми і труднощі соціалізації. Наукове дослідження розкриває особливості впливу рухливих ігор та адаптивної фізичної культури на психолого-педагогічну реабілітацію. Рухливі ігри позитивно впливають на інтелектуальні розвиток дітей, організаторські навички, формування особливості. Розкрито значення проведення адаптивних рухливих ігор у роботі. Відзначено особливості ігрової діяльності у дітей з комбінованими порушеннями розвитку. Відзначено, що застосування рухливих ігор та адаптивної фізичної культури призводить до більш ефективного відновлення координаційних здібностей, дрібної моторики, сприяє поліпшенню психоемоційного статусу дітей. Проаналізовано принципи використання рухливих ігор під час
занять з адаптивної фізичної культури.
Посилання
2. Bavolʹsʹka, O. V. & Bazhmin, V. B. (2017). Adaptyvna fizychna kulʹtura v tsentrakh sotsialʹnoyi reabilitatsiyi ditey-invalidiv [Adaptive physical culture in the center sofsocial rehabilitation ofchildren with disabilities]. Mykolaiv [in Ukrainian].
3. Dedelyuk, N. A. (2014). Teoriya i metodyka adaptyvnoyi fizychnoyi kulʹtury [Theory and method sofadaptive physical culture]. Lutsk: Vezha-Druk [in Ukrainian].
4. Demor, Z. H. (1909). Nenormalʹnye dety, vospytanye ykh doma y vshkole [Abnormalchildren, raising themat home an dat school]. (G. I. Rossolimo, Trans). Moskva: Yzd. Sytyna [in Russian].
5. Nasibulina, T. V. & Novikova, I. D. (2016). Orhanyzatsyya zanyaty y adaptyvnoy fyzycheskoy kulʹturoy s detʹmy s ohranychennymy vozmozhnostyam y zdorovʹya [Organization of adaptive physical education classes for children with disabilities]. Syktyvkar [in Ukrainian].
6. Sokolova, N. D. (1993). Ihrova diyalʹnistʹ z intelektualʹnymy porushennyamy doshkilʹnykiv [Play activities with intellectual disabilities of preschoolers]. L. P. Noskova (Eds). Moscow: Enlightenment [in Ukrainian].
7. Tverdokhlib, Z. O. & Pohrebennyk, L. I. (2011). Rukhlyvi ihry dlya suchasnoyi shkoly [Moving games forthe modern school]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
8. Ushynsʹkyy, K. D. Tvory [Works]. Kyiv: Rad. school [in Ukrainian].
9. Fedosyeyeva, O. A. (2012) Osoblyvosti ihrovoyi diyalʹnosti ditey z intelektualʹnoyu nedostatnistyu [Features of play activities of children with intellectual disabilities]. Molodyi vchenyi – A young scientist. 11. 489–491 [in Ukrainian].
10. Khrystova, T. E. & Karabanov, YE. O. (2018) Metodychni rekomendatsiyi do seminarsʹkykh zanyatʹ z dystsypliny "Adaptyvna fizychna kulʹtura" [Methodical recommendations for seminars on the subject "Adaptive Physical Culture"]. Melitopol; FOP Silaeva OV [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 546
Авторське право (c) 2020 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.