РУХЛИВІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ІНТЕЛЕКТУ

  • A. Zaplatуnska доцент кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М. П. Драгоманов
  • L. Shevchuk магістрант кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: рухливі ігри, засоби адаптивної фізкультури, діти з порушеннями функцій опорно-рухового апарату

Анотація

У статті розглянуто особливості застосування методу адаптивної фізичної культури та рухливих ігор з метою розвитку просторового орієнтування дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та інтелекту. Особливою проблемою є те, що для дітей із порушенням функцій опорно-рухового апарату та інтелекту характерні розлади емоцій і рухових функцій. У дітей з даною нозологією спостерігаються емоційно-особистісні проблеми і труднощі соціалізації. Наукове дослідження розкриває особливості впливу рухливих ігор та адаптивної фізичної культури на психолого-педагогічну реабілітацію. Рухливі ігри позитивно впливають на інтелектуальні розвиток дітей, організаторські навички, формування особливості. Розкрито значення проведення адаптивних рухливих ігор у роботі. Відзначено особливості ігрової діяльності у дітей з комбінованими порушеннями розвитку. Відзначено, що застосування рухливих ігор та адаптивної фізичної культури призводить до більш ефективного відновлення координаційних здібностей, дрібної моторики, сприяє поліпшенню психоемоційного статусу дітей. Проаналізовано принципи використання рухливих ігор під час
занять з адаптивної фізичної культури.

Посилання

1. Pechko, O. M. (2017) Adaptyvne fizychne vykhovannya [Adaptive physical education]. Chernihiv: ChNTU [in Ukrainian].
2. Bavolʹsʹka, O. V. & Bazhmin, V. B. (2017). Adaptyvna fizychna kulʹtura v tsentrakh sotsialʹnoyi reabilitatsiyi ditey-invalidiv [Adaptive physical culture in the center sofsocial rehabilitation ofchildren with disabilities]. Mykolaiv [in Ukrainian].
3. Dedelyuk, N. A. (2014). Teoriya i metodyka adaptyvnoyi fizychnoyi kulʹtury [Theory and method sofadaptive physical culture]. Lutsk: Vezha-Druk [in Ukrainian].
4. Demor, Z. H. (1909). Nenormalʹnye dety, vospytanye ykh doma y vshkole [Abnormalchildren, raising themat home an dat school]. (G. I. Rossolimo, Trans). Moskva: Yzd. Sytyna [in Russian].
5. Nasibulina, T. V. & Novikova, I. D. (2016). Orhanyzatsyya zanyaty y adaptyvnoy fyzycheskoy kulʹturoy s detʹmy s ohranychennymy vozmozhnostyam y zdorovʹya [Organization of adaptive physical education classes for children with disabilities]. Syktyvkar [in Ukrainian].
6. Sokolova, N. D. (1993). Ihrova diyalʹnistʹ z intelektualʹnymy porushennyamy doshkilʹnykiv [Play activities with intellectual disabilities of preschoolers]. L. P. Noskova (Eds). Moscow: Enlightenment [in Ukrainian].
7. Tverdokhlib, Z. O. & Pohrebennyk, L. I. (2011). Rukhlyvi ihry dlya suchasnoyi shkoly [Moving games forthe modern school]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
8. Ushynsʹkyy, K. D. Tvory [Works]. Kyiv: Rad. school [in Ukrainian].
9. Fedosyeyeva, O. A. (2012) Osoblyvosti ihrovoyi diyalʹnosti ditey z intelektualʹnoyu nedostatnistyu [Features of play activities of children with intellectual disabilities]. Molodyi vchenyi – A young scientist. 11. 489–491 [in Ukrainian].
10. Khrystova, T. E. & Karabanov, YE. O. (2018) Metodychni rekomendatsiyi do seminarsʹkykh zanyatʹ z dystsypliny "Adaptyvna fizychna kulʹtura" [Methodical recommendations for seminars on the subject "Adaptive Physical Culture"]. Melitopol; FOP Silaeva OV [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 154
Опубліковано
2020-11-06
Як цитувати
ZaplatуnskaA., & Shevchuk, L. (2020). РУХЛИВІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ІНТЕЛЕКТУ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 57-63. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-3-57-63