АРТ-ТЕРАПІЯ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИТЯЧИМ ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ

  • T. Chernenko старший викладач кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, аспірантка кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
  • A. Tsymbaliuk студентка I курсу магістратури кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
Ключові слова: арт-терапія, діти молодшого шкільного віку, дитячий церебральний параліч

Анотація

У даній статті проведено теоретичний аналіз використання засобів арт-терапії у реабілітації дітей з дитячим церебральним паралічем у сучасній психолого-педагогічній літературі. Наукове дослідження розкриває особливості впливу арт-терапії на психолого-педагогічну реабілітацію дітей молодшого шкільного віку з дитячим церебральним паралічем, ефективність застосування арт-терапії в реабілітації дітей зазначеної категорії. Зазначаємо, що застосування арт-терапії призводить до більш ефективного відновлення координаційних здібностей, дрібної моторики, сприяє поліпшенню психоемоційного статусу дітей з дитячим церебральним паралічем.

Посилання

1. Voznesenska, O. I. (2005). Osoblyvosti art-terapii yak metodu [Features of art therapy as a method]. Psykholoh – Psychologist. 10. 5–8. [in Ukrainian].
2. Dutka, S. V. (2007) Art-terapevtycheskye zaniatyia dlia detei s DTsP [Art therapy classes for children with cerebral palsy]. Odessa: Prosveshchenye [in Ukrainian].
3. Surykov, Y. A. (2000). Art-terapyia kak vyd psykholohycheskoi korrektsyy detei s detskym tserebralnym paralychom [Art therapy as a type of psychological correction for children with infantile cerebral palsy]. Moskva: Medytsyna [in Russian].
4. Kyseleva, M. V. (2018). Art-terapyia v rabote s detmy: rukovodstvo dlia detskykh psykholohov, pedahohov, vrachei y spetsyalystov, rabotaiushchykh s detmy [Art therapy in working with children: a guide for child psychologists, educators, doctors and professionals working with children]. Sankt-Peterburh: Rech [in Russian].
5. Kopytyn, A. Y. (2010). Systemnaia art-terapyia: teoretycheskoe obosnovanye, metodolohyia prymenenyia, lechebno-reabylytatsyonnye y destyhmatyzyruiashchye еffekty [Systemic art therapy: theoretical justification, methodology of application, treatment and rehabilitation and destigmatizing effects]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Sankt-Peterburh [in Russian].
6. Levchenko, Y. Yu. & Prykhodko, O. H. (2001). Tekhnolohyy obuchenyia y vospytanyia detei s narushenyiamy oporno-dvyhatelnoho apparata [Technologies of teaching and upbringing of children with musculoskeletal disorders]. Moskva: Akademyia [in Russian].
7. Mamicheva, O. V. (2017) Diahnostyka ta korektsiia porushen psykhofizychnoho rozvytku ditei [Diagnostics and correction of the breakdown of psychophysical development of children]. Sloviansk: Vyd-vo B. I. Matorina [in Ukrainian].
8. Omelchenko, I. M. (2005) Kazky – nev’ianuchi dukhovni kvity narodu. Kompleksna kazkoterapevtychna prohrama [Cossacks are unfortunate spiritual questions to the people. Complex kazkoterapevtichesky program]. Poltava: PDPU [in Ukrainian].
9. Osypova, A. A. (2004). Obshchaia psykhokorrektsyia [General psychocorrection]. Moskva: TTs Sfera [in Russian].

Переглядів анотації: 186
Опубліковано
2020-11-06
Як цитувати
Chernenko, T., & Tsymbaliuk, A. (2020). АРТ-ТЕРАПІЯ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИТЯЧИМ ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 105-110. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-3-105-110