ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЄКТУВАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • N. Lukashova доктор педагогічних наук, професор кафедри хімії та фармації Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Україна
  • I. Belodid завідувач начальною лабораторією кафедри хімії та фармації Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Україна
Ключові слова: проєктна діяльність, педагогічне проєктування, метод проєктів

Анотація

У статті розглянуто науково-теоретичні засади використання педагогічного проєктування як інноваційної технології експериментально-методичної підготовки майбутніх учителів хімії у закладі вищої освіти. Висвітлено сутність понять "проєктна діяльність", "педагогічне проєктування", "педагогічний проєкт"; окреслено структуру педагогічного проєктування, спрямованого на розробку моделі проєкта освітньої діяльності. Демонстраційні досліди розглядаються як вид педагогічного проєкту.

Посилання

1. Burynska, N. M. (1987). Metodyka vykladannia khimii (teoretychni osnovy) [Methods of teaching chemistry (theoretical foundations)]. Kyiv: Vyshcha shkola, Holovne vyd-vo [in Ukrainian].
2. Busel, V. T. (Ed.) (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv: Irpin: VTF "Perun" [in Ukrainian].
3. Voronenko, T. (2017). Formuvannia predmetnykh kompetentnostei uchniv pid chas vykonannia navchalnykh proiektiv z khimii [Formation of subject competencies of students during the implementation of educational projects in chemistry]. Biolohiia i khimiia v ridnii shkoli – Biology and chemistry in the native school. 1 (119). 10–13 [in Ukrainian].
4. Hrabovyi, A. K. (2016). Khimichnyi eksperyment yak chynnyk rozvytku piznavalnykh interesiv uchniv [Chemical experiment as a factor in the development of students' cognitive interests]. Biolohiia i khimiia v ridnii shkoli – Biology and chemistry in the native school. 1. 9–15 [in Ukrainian].
5. Hrabovyi, A. K. (2018). Khimichnyi eksperyment yak chynnyk proiektnoi diialnosti uchniv [Chemical experiment as a factor of students' project activity]. Biolohiia i khimiia v ridnii shkoli – Biology and chemistry in the native school. 1 (125). 6–12 [in Ukrainian].
6. Lashevska, H. (2018). Mediaosvitnii potentsial navchalnoho eksperymentu z elementamy uzhytkovoi khimii [Media educational potential of educational experiment with elements of applied chemistry]. Biolohiia i khimiia v ridnii shkoli – Biology and chemistry in the native school. 4 (127). 21–22 [in Ukrainian].
7. Lukashova, N. (2016). Pedahohichne proiektuvannia u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv. Hidroliz solei [Pedagogical design in the training of future teachers. Hydrolysis of salts]. Biolohiia i khimiia v ridnii shkoli – Biology and chemistry in the native school. 1 (113). 34–39 [in Ukrainian].
8. Momot, Yu. V. & Hnitii, N. V. (2008). Orhanizatsiia proiektno-doslidnytskoi diialnosti z khimichnykh dystsyplin u zahalnoosvitnikh ta vyshchykh navchalnykh zakladakh [Organization of design and research activities in chemical disciplines in secondary and higher educational institutions]. Poltava: RVV PUSKU [in Ukrainian].
9. Muraveva, H. E. (2003). Proiektyrovanye obrazovatelnoho protsessa v shkole [Designing the educational process at school]. Doctor’s thesis. Shuia [in Russian].
10. Samoilenko, P. V. (2014). Formuvannia profesiino-metodychnykh kompetentsii bakalavriv khimii v pedahohichnomu universyteti [Formation of professional and methodological competencies of bachelors of chemistry at the Pedagogical University]. Visnyk ChNPU im. T. H. Shevchenka – Bulletin of ChNPU named after. 120. 32–37 [in Ukrainian].
11. Tsymbalaru, A. (2009). Semantyka poniatiinoho aparatu problemy pedahohichnoho proiektuvannia [Semantics of the conceptual apparatus of the problem of pedagogical design]. Nova pedahohichna dumka – New pedagogical thought. 3. 30–33 [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 165
Опубліковано
2020-11-06
Як цитувати
Lukashova, N., & Belodid, I. (2020). ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЄКТУВАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 119-126. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-3-119-126