ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

  • O. Mykhailenko кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мов і методики їх викладання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
  • O. Mamchych кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мов і методики їх викладання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Ключові слова: лінгвістична компетенція, граматичний компонент, майбутній фахівець

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі формування лінгвістичної компетенції майбутніх фахівців дошкільної освіти під час вивчення англійської мови. Метою дослідження є наукове обґрунтування лінгвістичної іншомовної компетенції, визначення особливостей, принципів та методів її формування, розробка та впровадження у навчальний процес комплексу вправ для формування граматичного компонента у майбутніх фахівців дошкільної освіти під час вивчення навчальної дисципліни «Іноземна мова» (англійська). Формування лінгвістичної компетенції є одним із пріоритетів вивчення англійської мови, адже неможливо
вивчити іноземну мову без знань лексики, граматики, фонетики та орфографії. Тому проблема формування лінгвістичної ншомовної компетенції є однією з найактуальніших у вищій школі, зокрема у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. Відповідно до визначених завдань, досягнення мети й перевірки гіпотези використовувалась комплексна система методів дослідження:  еоретичних, емпіричних, статистичних на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Науковою новизною дослідження є розробка і впровадження в освітній процес комплексу навчальних завдань, які ефективно впливають на підвищення рівня лінгвістичної компетенції майбутніх фахівців дошкільної освіти. У статті обґрунтовано теоретичні засади процесу формування лінгвістичної компетенції під час вивчення англійської мови майбутніми фахівцями дошкільної освіти. Визначено компоненти, принципи та методи формування лінгвістичної компетенції під час вивчення англійської мови. Здобуті результати засвідчили
правомірність вихідних положень дослідження, а реалізація мети і завдань стали підставою для відповідних висновків.  Сформований рівень граматичного компонента лінгвістичної компетенції майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі виконання ними навчальних завдань є підтвердженням рівня лінгвокомпетентності. Крім того, результати дослідження надають підстави зазначити, що виконання комплексу завдань спонукають студентів бути більш активними на заняттях, стимулюють навчально-пізнавальну діяльність, допомагають забезпечити позитивну мотивацію та сприяють кращому засвоєнню знань, критичному мисленню, формуванню навичок самостійної роботи.

Посилання

1. Volkova, I. V. (2017). Sutnist movnykh kompetentnostei ta yikh proektsiia na metodyku navchannia movy [The essence of language competencies and their projection on the methodology of language teaching]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» – Scientific notes of the National University "Ostroh Academy", 67, 73–76 [in Ukrainian].
2. Zahnitko, A. P. (2006). Suchasni linhvistychni teorii [Modern linguistic theories]. Donetsk: DonNU [in Ukrainian].
3. Korniienko, V. V. (2011). Rozvytok prykladnoi linhvistyky u konteksti intehratsii naukovykh haluzei [Development of applied linguistics in the context of integration of scientific branches]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi slu-zhby Ukrainy – Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine, 5, 23–30 [in Ukrainian].
4. Kutsa, S. Suchasni metodyky vykladannia inozemnykh mov [Modern methods of teaching foreign languages]. URL: http://www.oldconf.neasmo.org.ua/node/757 data zvernennia: 16.04.21) [in Ukrainian].
5. Kucheruk, O. A. (2007). Shliakhy formuvannia movlennievoi kompetentnosti: psykho-linhvistychnyi pidkhid do navchannia ridnoi movy [Ways of formation of speech competence: psycholinguistic approach to learning the native language]. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody» – Humanitarian Bulletin of Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda, 12. URL: http://eprints.zu.edu.ua/19922/1/Kucheruk_1.pdf (data zvernennia: 16.04.21) [in Ukrainian].
6. Nikolaievoi, S. Iu. (Eds.). (2002). Metodyka vykladannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching foreign languages in secondary schools]. (2 ed.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
7. Nikolaievoi, S. Iu. (Eds.). (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
8. Ozhegov, S. I. (1990). Slovar russkogo yazyika: 70000 slov [Russian dictionary: 70,000 words]. Shvedovoy N. Yu. (Eds.). (23 ed.). Moscow: Russkiy yazyik [in Russion].
9. Osidak, V. V. (2017). Osoblyvosti zastosuvannia problemno-poshukovoho metodu u navchanni studentiv vyshchykh zakladiv osvity hramatyky inozemnoi movy [Peculiarities of application of problem-searching method in teaching students of foreign language grammar in higher educational institutions]. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education», 1, 9–15. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua› ... (data zvernennia: 16.05.21) [in English].
10. Serhiienko, M.S., Pantelieieva, O.Ya. & Pidluzhna, I.A. (2020). Formuvannia linhvistychnoi kompetentnosti z vykorystanniam neirodydaktyky [Formation of linguistic competence using neurodidactics]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/22/part_3/10.pdf (data zvernennia 16.04.21) [in Ukrainian].
11. Melnychuka, O. S. (1974). Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. Holovna redaktsiia Ukrainskoi Radianskoi Entsyklopedii Akademii Nauk Ukrainskoi RSR – The main edition of the Ukrainian Soviet Encyclopedia of the Academy of Sciences of the Ukrainian SSR. Kyiv. URL: http://ev.vue.gov.ua›uploads›2018/04›Melny... (data zvernennia: 31.03.21) [in Ukrainian].
12. Cambridge Dictionary. URL:https://dictionary.cambridge.org/ru/словарь/английский-/competence (дата звернення: 22.04.21) [in English].
13. Chomsky, N. (1972). Language and mind. New York. URL: http://web.pdx.edu/~jkh/-Chomsky-1972.pdf (Last accessed: 14.04.21) [in English].
14. Caine G., Caine R. Overview of the Systems Principles of Natural Learning. URL:http://www.cainelearning.com. (Last accessed: 14.04.21) [in English].
15. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. URL: https:// https://rm.coe.int/16802fc1bf (Last accessed: 14.04.21) [in English].
16. Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. URL:http://www.academia.edu›Co. (Last accessed: 14.04.21) [in English].
17. Javier Tarango, Juan D. Machin-Mastromatteo (2017). The Role of Information Professionals in the Knowledge Economy. URL: https://www.sciencedirect.com › topics › social-sciences (Last accessed: 14.04.21) [in English].

Переглядів анотації: 74
Опубліковано
2021-11-10
Як цитувати
Mykhailenko, O., & Mamchych, O. (2021). ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 93-100. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2021-PP-3-93-100