КОМУНІКАЦІЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ОДИН ЗІ СКЛАДНИКІВ У СТВОРЕННІ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

  • Н. В. Гудима кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-6192-3779
  • О. В. Ковальчук кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-3100-2538
  • Н. В. Мєлєкєсцева кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-0330-2920
Ключові слова: комунікація, учасники освітнього процесу, заклад загальної середньої освіти, типи і способи комунікації, дистанційне навчання, безпечне освітнє середовище

Анотація

У науковій розвідці виокремлено способи комунікації з учасниками освітнього процесу в таких системах, як «учитель-учитель», «учитель-учень», «учень-учень», «учитель-батьки»; окреслено правила педагогічного спілкування; схарактеризовано типи комунікації між учителями й учнями, а також учителями та батьками; описано інструментими спілкування в онлайновому навчанні молодших школярів. Комунікація необхідна для координації поведінки людей у групі. Міжособистісну комунікацію використовують для навчання, під час якого один допомагає іншому опанувати навички й уміння. У спільній діяльності виникає спілкування людей. У межах закладу загальної середньої освіти розглядаємо спілкування у таких системах: «учитель-учитель», «учитель-учень», «учень-учень», «учитель-батьки». Комунікація є основною формою педагогічного процесу, продуктивність якого обумовлена цілями й цінностями спілкування, прийнятими всіма його суб’єктами за норму індивідуальної поведінки. Розгортається вона у процесі спільної комунікативної діяльності людей, опосередкованої взаємообміном інформацією, за якої кожен з його учасників засвоює загальнолюдський досвід, суспільні, педагогічні, комунікативні, моральні та інші цінності, знання і способи комунікативної діяльності, виявляє, розкриває і розвиває власні психічні якості, формується як особистість і як суб’єкт комунікації. Головна особливість соціальних мереж – інтерактивність. Відтак, соціальні мережі виступають одночасно сервісом для взаємодії окремих індивідів (лідерів думок, шанувальників закладу освіти) та спілкування великих соціальних груп.

Посилання

References
1. Kovalchuk, O., Myelyekyesceva, N. & Gudima, N. (2021). Vzayemodiya sim’yi ta zakladiv pozashkilnoyi osviti u procesi stanovlennya osobistosti uchniv pochatkovih klasiv [The interaction of the family and extracurricular education institutions in the process of personality development of primary school students]. Pedagogichni nauki: teoriya, istoriya, innovacijni tehnologiyi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumi: Vidavnictvo Sumskogo derzhavnogo pedagogichnogo universitetu imeni A.S. Makarenka [in Ukrainian].
2. Profesijnij standart «Vchitel pochatkovih klasiv zakladu zagalnoyi serednoyi osviti» [Professional standard "Teacher of primary classes of a general secondary education institution"]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1143732-18 [in Ukrainian].
3. Oliyar, M.P. (2014). Pidgotovka majbutnih uchiteliv pochatkovih klasiv do komunikativno-strategichnoyi diyalnosti [Preparation of future primary school teachers for communicative and strategic activities]. Science and Education a New Dimension. Vol. II (18), Issue 37. P. 77–80 [in Ukrainian].
4. Shunevich, O.M. (2022). Chinniki viboru vchitelem komunikativnih pedagogichnih strategij. Teoriya ta metodika navchannya (z galuzej znan). Issue 48. Vol. 2. P. 103–107.
5. Yak zdijsnyuyetsya komunikaciya mizh uchasnikami osvitnogo procesu, zakladami osviti ta vladoyu v Ukrayini, za kordonom, na timchasovo okupovanih teritoriyah? [How is communication carried out between the participants of the educational process, educational institutions and the authorities in Ukraine, abroad, in the temporarily occupied territories?]. URL: https://eo.gov.ua/yak-zdiysniuietsia-komunikatsiia-mizh-uchasnykamy-osvitnoho-protsesuzakladamy-osvity-ta-vladoiu-v-ukraini-za-kordonom-na-tymchasovo-okupovanykh-terytoriiakh/2022/08/12

Переглядів анотації: 36
Опубліковано
2024-06-06
Як цитувати
Гудима, Н., Ковальчук, О., & Мєлєкєсцева, Н. (2024). КОМУНІКАЦІЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ОДИН ЗІ СКЛАДНИКІВ У СТВОРЕННІ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 27-36. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2024-PP-1-27-36