ВИКОРИСТАННЯ КРАЄЗНАВЧИХ МАТЕРІАЛІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ (НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ТЕМ КУЛЬТУРИ В КУРСІ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ПОЧАТКУ ХХ СТ.)
Анотація
У статті проаналізовано стан культурного розвитку українського суспільства та головні аспекти його розвитку. Дане дослідження пропонує вивчити роль краєзнавчих матеріалів у процесі вивчення тем культури на уроках історії України. Ціль полягає в аналізі глибини та значення цих матеріалів у формуванні учнівського уявлення про культурне життя українського народу певного історичного періоду. Дослідження спрямоване на визначення оптимальних підходів до використання краєзнавчих джерел для підвищення ефективності навчання та розвитку цілісного розуміння історичного контексту культурного розвитку України. В даній публікації вивчено вплив культурно-мистецького життя Ніжина на розвиток української культури у кінці XIX та на початку XX століть. Дослідження також розглядає важливість музичної культури у Ніжині. Підкреслюється роль Ф.Д. Проценка у розвитку музичної освіти та професійної діяльності в цей період. Робота розкриває важливі аспекти розвитку культурного життя Ніжина в розглянутому історичному контексті. У роботі підкреслено важливу роль народної творчості та традицій сільського населення Ніжинського повіту в дореволюційний період, коли доступ до театрів та кіно був обмеженим. Автори аналізують, як селяни витрачали свій вільний час на гуляння та розваги, які тісно пов’язані з релігійними святами та традиціями. Особлива увага приділяється гульбищам, досвіткам та ігрищам, які були популярними формами дозвілля серед молоді села. Дослідження також описує вплив наставників, таких як Мотрона Багмет з села Андріївки, яка мала значний вплив на розповсюдження та збереження народних пісень у регіоні. Робота висвітлює значення народної творчості як важливого елементу культурного життя сільського населення в дореволюційний період.
Посилання
1. Danylov, V.V. (1904). Pisni sela Andriivky. Nizhynskyi povit [Songs of the village of Andreevka. Nizhyn District]. Zbirnyk istoryko-filolohichnoho instytutu kniazia Bezborodka u Nizhyni – Collection of the historical and philological institute of Prince Bezborodko in Nizhyn. Vol. V. 95 p. Kiyv [in Ukrainian].
2. (2007). Nizhyn: drevnii i zavzhdy yunyi: Materialy pro istoriiu, kraieznavstvo ta toponimiku Nizhyna [Nizhyn: ancient and always young: Materials on the history, local lore, and toponymy of Nizhyn]. L.B. Petrenko (Ed.). (3d ed.). Nizhyn: TOV «Vydavnytstvo «Aspekt-Polihraf» [in Ukrainian].
3. Pometun, O. & Freiman, H. (2005). Metodyka navchannia istorii v shkoli [Methods for teaching history at school]. Kiyv: Heneza [in Ukrainian].
4. Protsenko, F.D. (1993). Mystetski spomyny. Dokumentalne vydannia [Artistic memories. A documentary edition]. M. Shkurko (Ed.). Nizhyn: Nizhynska miska drukarnia Chernihivskoho oblpolihrafvydavu [in Ukrainian].
5. Prudko, V. (2012). Pobut i dozvillia naselennia dorevoliutsiinoi Nizhynshchyny [Life and leisure of the population of the pre-revolutionary Nizhyn region]. Nizhynska starovyna – Nizhyn antiques. Vydavnytstvo Tsentru pamiatkoznavstva NAN Ukrainy UTOPIK. Issue 13 (16). P. 67–74 [in Ukrainian].
6. Samoilenko, H.V. (1994). Mariia Zankovetska i teatralne zhyttia Nizhyna: pershi teatralni trupy v Nizhyni. Mariia Zankovetska ta yii rol v teatralnomu zhytti Nizhyna. Vydatni diiachi kultury Nizhyna kintsia ХІХ – pochatku ХХ st. [Maria Zankovetska and the Theater Life of Nizhyn: The First Theater Companies in Nizhyn. Maria Zankovetska and her role in the theatrical life of Nizhyn. Prominent cultural figures of Nizhyn in the late nineteenth and early twentieth centuries]. Literatura ta kultura Polissia – Literature and culture of Polissia. Nizhyn. Issue 5. P. 3–57 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 38
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.