ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ВІРТУАЛЬНИХ ХОРОВИХ ПРОЄКТІВ

  • О. І. Солдатенко кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-7400-2779
Ключові слова: віртуальний хор, віртуальний хоровий проєкт, дистанційне музикування, хорова інклюзія, соціокультурна сфера, менеджер СКД

Анотація

У статті розглянуті питання актуальності віртуальних хорових проєктів в світі. Наголошується, що науковці за кордоном вивчають потенційні переваги та проблеми віддаленої співпраці в умовах багаточисельного хору, інформуючи про найкращі практики як для організаторів, режисерів, співаків, так і для аудиторії. Наведені автором приклади зарубіжних проєктів демонструють сучасні технічні можливості і підкреслюють силу музики та її спроможність об’єднувати людей. У статті підкреслюється, що для ефективної організації віртуальних хорових проєктів необхідно дотримуватись покрокової інструкції щодо її реалізації і рекомендується активно залучати до цього менеджерів СКД в якості консультантів або керівників. Метою статті є висвітлення зарубіжного досвіду організації віртуальних хорових проєктів для впровадження його в музичну, освітню та соціокультурну сферу Україні. Методологія дослідження спирається на системно-аналітичні та емпіричні методи. Результати дослідження вказують на те, що: зарубіжні вчені досліджують різні аспекти віртуаль-
них хорових проєктів; у світі існують різноманітні віртуальні хорові проєкти за участі співаків з різних країн та культур, які демонструють ефективність інноваційних технологій, надають унікальні освітні можливості, сприяють популяризації музики та розширенню аудиторії; цей досвід корисний для України з педагогічної, культурної та міжнародної перспектив. Наукова новизна статті: автор формулює висновки щодо важливості та перспектив віртуальних хорових проєктів в Україні та пропонує залучати до них менеджерів СКД для подальшого розвитку та вдосконалення цих ініціатив. Практична значимість статті: розуміння зарубіжного досвіду організації віртуальних хорових проєктів допоможе впроваджувати в Україні кращі практики у музичну освіту, мистецтво і соціокультурну сферу сприяючи культурного обміну, розвитку творчості та поширенню музичної культури у всьому світі.

Посилання

References

Bondar, E.M. (2019). Khudozhno-stylovyi syntez yak fenomen suchasnoi khorovoi tvorchosti [Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of modern choral work]. Odesa: Astroprint [in Ukrainian].

Olenina, O.Yu. (2016). Merezhevyi proekt yak nova khudozhnia forma [Network project as a new artistic form]. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts – Art studies: coll. of science Kharkiv Ave. No 2. P. 114–118 [in Ukrainian].

Sukhetska, O.V. (2021). Virtualnyi khor yak odyn z vektoriv rozvytku khorovoho vykonavskoho mystetstva na suchasnomu etapi [Virtual choir as one of the vectors of development of choral performance art at the modern stage]. Odesa Choir School: traditions and innovations [in Ukrainian].

Sukhetska, O.V. (2021). Virtualnyi khor: okremi pytannia teorii i praktyky (do postanovky problemy) [Virtual choir: separate issues of theory and practice (before the problem statement)]. Musical art and culture. Issue 32. Book 1. pp. 392–402 [in Ukrainian].

Tarapata-Bilchenko, L.G. (2019). Onlain-kolaboratsii yak tekhnolohii muzychnoi tvorchosti u kulturi maibutnoho [Online collaboration as a technology of musical creativity in the culture of the future]. Scientific view of the future. Issue 2 (15-02). P. 122–126 [in Ukrainian].

Adam Ockelford, Sophie Gray, Jon Cohen & Max Mai. (2023). Count Me In!: Resources for Making Music Inclusively with Children and Young People with Learning Difficulties. London, Routledge [in English].

Angel City Chorale. (2013). Africa – Angel City Chorale. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=-c9-poC5HGw (date of access: 21.03.2024) [in English].

Creech, A. (2019). Using music technology creatively to enrich later-life: A literature review. Frontiers iPsychology – Performance Science, Online 30 January 2019| https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00117 [in English].

Eliot, Goldenthal. (2018). The Virtual Choir – "Gawdafful National Anthem". YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=CdUw4Yxlnzg (date of access: 21.03.2024) [in English].

Eric, Whitacre’s. Virtual Choir. (2010). Eric Whitacre’s Virtual Choir – ‘Lux Aurumque’, YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=D7o7BrlbaDs (date of access: 21.03.2024) [in English].

Genevieve A. Dingle, Christopher Brander, Julie Ballantyne, Felicity A. Baker (2013). ‘To be heard’: The social and mental health benefits of choir singing for disadvantaged adults. Psychology of Music, 41 (4), 405-421 p. doi: 10.1177/0305735611430081 [in English].

Peter Hollens. (2020). The Epic Hand Washing Parody. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=-gfOHEaHdjo (date of access: 21.03.2024) [in English].

Playing For Change. Stand By Me (2008).| Playing For Change | Song Around The World. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM (date of access: 21.03.2024) [in English].

Stephen, A. Paparo. (2022). Real Voices, Virtual Ensemble The Meaning of Participation in Eric Whitacre’s Virtual Choirs. London, Routledge [in English].


Переглядів анотації: 35
Опубліковано
2024-06-06
Як цитувати
Солдатенко, О. (2024). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ВІРТУАЛЬНИХ ХОРОВИХ ПРОЄКТІВ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 169-177. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2024-PP-1-169-177