Професійна діяльність музиканта-педагога: сучасні вимоги та критерії оцінювання

  • Olga Shcherbinina кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментально-виконавської підготовки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: професійна діяльність, музичне навчання, виконавство

Анотація

У статті подається загальний аналіз професійної діяльності музиканта-педагога. Соціокультурні зміни в сучасному суспільстві розглядаються як чинник оновлення традиційної музично-педагогічної системи. Аналіз становлення професійної діяльності музиканта-педагога подано в історичній ретроспективі: висвітлено передумови виникнення професії музиканта-педагога, наведено характеристики основних форм музичного навчання, визначено етапи розвитку професійної музичної освіти, виділено пріоритетні принципи музичного навчання у відповідні історичні періоди. Наголошується на значущості узагальнення досвіду видатних музикантів, переосмислення традиційних підходів до музичного навчання. Висвітлено важливість суспільних аспектів музичної педагогіки, впливу соціального статусу музиканта-педагога на його діяльність. Визначеність соціальної та професійної позиції фахівця розглядається як відповідь на запити сучасного суспільства. Виходячи зі специфіки музичного мистецтва, розкриваються психологічні аспекти педагогічної діяльності музиканта. Підкреслюється актуальність впровадження інноваційних науково-методичних підходів у процес музичного навчання. Сформованість науково-методичного мислення розглядається як важлива умова успішності професійної діяльності музиканта-педагога. Обґрунтовано визначальну роль виконавської майстерності педагога, що виступає базовим компонентом професійній діяльності музиканта. З огляду на соціально-історичну детермінованість мистецьких явищ важливим критерієм професіоналізму педагога визначено мистецьку ерудицію. До сфери навчально-
педагогічного досвіду, становлення якого характеризується оволодінням інтегрованих знань та умінь, віднесено музичне просвітництво. В контексті сучасних тенденцій реорганізації музичної освіти розглянуто проблеми впровадження сучасних інформаційних технологій у діяльність музиканта-педагога. Наголошується, що опанування педагогом цінностей педагогічної діяльності та музичної культури безпосередньо впливає на рівень його професіоналізму.

Посилання

1. Antychnaia muzыkalnaia эstetyka. – M. : Muzghyz, 1960. – 304 s.
2. Hohol N. V. Neskolko slov o Pushkyne / Nykolai Vasylevych Hohol // Hohol N. V. Sobr. soch. : v 6 t. – M., 1953. T. 6. – 1953.
3. Neihauz H. H. Ob yskusstve fortepyannoi yhry / Henrykh Hustavovych Neihauz. – M. : Muzyka, 1987. – 240 s.
4. Mylshtein Ya. Y. Sovety Shopena pyanystam / Yakov Ysaakovych Mylshtein. – L. : Muzyka, 1981. – 114 s.

Переглядів анотації: 64
Опубліковано
2018-03-26
Як цитувати
Shcherbinina, O. (2018). Професійна діяльність музиканта-педагога: сучасні вимоги та критерії оцінювання. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 85-89. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-1-85-89