Підготовка іноземних магістрантів до аутентично-стильового виконання вокальних творів інокультурного походження

  • Yanhua Lou аспірантка ПНПУ імені К. Д. Ушинського
Ключові слова: іноземні магістранти, вокальна діяльність, національний стиль

Анотація

У статті розглянуто проблеми формування в іноземних магістрантів здатності до аутентичного виконання творів, які суттєво відрізняються за стилем, інтонаційним складом, мовою вербально-поетичного тексту, виконавськими традиціями від звичного для них власного національного стилю. Визначено сутність понять: національний стиль, аутентичність інтерпретації, національне, інонаціональне, інтернаціональне та "позанаціональне" мистецтво. Розглянуто різні аспекти стильового розмаїття у вокально-виконавському мистецтві різних народів і культур. Розкрито роль співвідношення вербально-поетичного та вокально-інтонаційного складників цілісного музичного образу, значущість ідентичності мови, виконання тією мовою, на якій був написаний твір, з погляду відтворення його художньо-емоційної аури, характеру музичного героя, образного строю; важливість виконання творів на мові першоджерела, зумовлена значущістю структурно-виразних компонентів твору, як-от: алеаторично-фонетичний, інтонаційно-фразеологічний, концептуально-смисловий, їх значущість для аутентичної виконавської інтерпретації художнього образу та комплексного впливу на сприйняття слухачів. Особливу увагу приділено культурі вимови іноземних текстів, закономірностям вокальної орфоепії, яких має дотримуватися співак у виконанні вокальних творів, написаних на різних мовах. Схарактеризовано головні принципи й методи вдосконалення вокальної вимови іншомовних текстів, а також схарактеризовано основні етапи роботи над іншомовним твором у процесі його підготовки до виконання.

Посилання

1. Antoniuk V. H. Navchannia inozemtsiv solnoho spivu yak dialoh kultur / V. H. Antoniuk // Ukrainske muzykoznavstvo : naukovo-metodychnyi zbirnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho. − K., 2010. – Vyp. 36.
2. Vu Huo Lynh. Rechevaia obuslovlennost muzykalno-yntonatsyonnykh vzaymo-deistvyi kytaiskoi y evropeiskoi kultur : mahysterskaia rabota / Vu Shuo Lynh. – Odessa, 2002. – 57 s.
3. Kornyenko E. Yu. Natsyonalnaia kartyna myra v kamerno-vokalnoi muzyke frantsuzskykh kompozytorov rubezha XIX–XX vekov : dyss. … kand. yskusstvovedenyia : spets. 17.00.02 / Kornyenko E. Yu. – Saratov, 2011. − 173 s.
4. Kon N. H. Funktsii solfedzhio u formuvanni navychok samostiinoho muzykuvannia studentiv muzychno-pedahohichnoho navchalnoho zakladu / N. H. Kon, T. A. Mazhara // Naukovyi visnyk PDPU im. K. D. Ushynskoho. Spetsvypusk. Mystetska osvita:suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku. – Odesa, 2007. – Ch. 2. – S. 45–51.
5. Liashenko I. Internatsionalne ta natsionalne v muzytsi / I. Liashenko. − K., 1991. – 269 s.
6. Tyshko S. Problema natsyonalnoho stylia v russkoi opere / S. Tyshko. – K. : Muzynform, 1993. – 117 s.
7. Tu Dunia. Yevropeiska opera v yii opozytsii ta vzaiemodii z dosvidom teatralnoho skhodu / Tu Dunia // Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im.P.I.Chaikovskoho : vykonavske muzykoznavstvo : zb. nauk. statei / red. kolehiia: V. I. Rozhok, M. A. Davydov ta in. – K. : NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 2006. – Vyp. 58. – Knyha dvanadtsiata. – S. 104–113.
8. Shcherbakova N. Yu. Pryntsypy kompozytsiinoi tsilisnosti u vokalnii tvorchosti Yu. Ishchenka : avtoref. dys. … kand. mystetstvoznavstva : spets. 17.00.03 / Shcherbakova Nadiia Yuriivna. – K., 2009. – 192 s.
9. Shakhnazarova N. O natsyonalnom v muzyke / N. Shakhnazarova. – M., 1968. – 124 s.

Переглядів анотації: 75
Опубліковано
2018-03-26
Як цитувати
Lou, Y. (2018). Підготовка іноземних магістрантів до аутентично-стильового виконання вокальних творів інокультурного походження. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 127-132. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-1-127-132